- 89 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
Tahkiki iman
Tahkiki iman
Dertlerin sıkıntıların kırk düğüm olsa "inşirah" suresi oku çözer"demiş sosyalmedyada bir paylaşımcı...not düştüm deneyceğim"dedim
Adam diyor ki şu dua nazara iyi gelir...şu rızık duasıdır...dnyeceğim .de sünnetullah deneyrek bulunur.esma bilisine deneyle erişilir."Ah alimdir ilme kul olanı sever...Müşrike "nükler "verdi...Gazzeliler vermedi.Müslümana bile ilme kul omazsa nükler verez..de artk tecrübe ile sabit...ateis de deney yapsın deist de...tecrübe-deney araştırmaiştişare...cebraildir bize...Vahiy her erde amacebail okumazsa peygamber bile okuyamaz..."Ben okumak bilmem "der...aıl-vicdan da bizde cebraildir.ilmin olu deney ecrübe din ilmininde Kur’an ile vahiy ile din ilmi ve ilim öğrenilseydi hz musa hızıra öğrenci olmazdı...v hzİbrahim de deneye tecrübeye önem vermezdi.
Hz İbrahim "Ölüleri dirilteceğine inanıyorum ama ünyada da deneek istiyorum dedi...
Biz arabça küür yazılsa kıymetli sanıoruz...deneydir ilmin yolu.matematiksel kimasal coğrafyacı akıl din ilminin de cebrailidir bizim gibiler için...hz İbrahi Allaın haliliir "deney-tecrübe"dedi...matmatiksel akıla"en dğup batanlara inanmam "dedi...onlar memrdur..demiş olu...fani olan değişen ilah olmamaz dedi...matemtiksel kimyasal aklı vardı hz İbahimin...salih akıldır matematik ilmini kimya formüllerini fizk kuralarını bulan akılesmayı da sünnetullahı da bur...Kur’an yeter ama kimyasal matematisel akla sahip olana yeter...şeytanın Kur’anı belki senin bana alatığın budanmış eksiltilmiş bi islam şartları beşe indirilmiş bir İslam islam olsaydı gazzenin de nükleri olurdu...parası olurdu..
Tahkiki iman
Evet...mürşidin deney-tecrübe olsun...Peygamber torunu olan da ölçü olamaz...İnsanda ölçü olmaz hz muhammed de ölçü değil...sünnetullah esma ölçüdür çünkü deey-tecrübe ürünüdür sünntullah.Kesin delillere, bilgiye, araştırmaya dayalı imana ise tahkikî iman denir. İmanda aslolan budur. İnsanın neye niçin inandığını araştı- rıp bilmesi gerekir. Araştırıp-soruşturma yapmak, tahkikî imanın oluşmasını sağlar.
Evet...Dene-araştır ayetlerin dedikleri esbab-ınuzulle sınırlı.Gazzeli güvendi Allaha çocuk yaptı siyonist zulmüyle ölüyor.Genelleme aman
"Cesareti olmayan adam keskin kenarı olmayan bıçağa benzer."demiş adam...deneyeceğim ...de.İnsanı yaşat ki devlet yaşasın demş adam deneyeceğim tarihi analiz edeceğim...de.
Nisa/11 miras ayetiolmuş ama miras kavgaları hep aşandı .yetmyor adalete...9 yaşında kızevlenmeli demiş fetva ama vicdnlar asi olmuşlar bu fetvaya.Kafir demek de yetmemiş susturmaya..çünkü matematiksel kimyasal akıl da cebrail gibidir...adil vicdan da...su demekle sustramazsın hyibozdu insa ama cebail yine geldi Allaın vahyinin bozulmasının önü kesildi...
Matematikselkimyasa aklısusturursan cebrail gelir ama artık gelmeyecektir...deney-tecrübe ehli ebailin görevini yapacak mehdi gelecek..."tencer dibinkarasenin ki benimkinden kara"müslümanım d ama kiliseyi havrayı eleştirecek kada hayatına inmiş mi islam.e 9 yaşında kız evlendirilmeli firini savunmam .zina böyle enelleir desen de savunmam SABIRDIR zinayı engellecek hal...işte evliler zina yapıyor...deney-terübe ayetten anladığından kıymetlidi ayet ahirette çıkacak soruları anlaman çindr..kabirde de sorularla ahirette de sorularla karşılaacağız...ayetler hadisler bunu öğretir...cebrailin öğrettiği Ku’anı matemtksel kimyasal akıl-vicdan ve deey-tecrübe öğretir...
Son günlerde hayvan severler isyanda bir zamanlar da ağaç severler isyandaydı...deney-tecrübe der ki...adil ol...esmayakul ol...ilme kul ol...biröğrenciyi ısıran köpek bir nükler üretmeye bile engel olmuş olabilir...bin köpek bir araya gelse nükler üretemez ama bir öğreci ürete bilir nükler kazandıra bilir ülkene...Hayvan-insan sınırını bilmiyorsa bildir...Şeytan-Adem sınırını öğrendi."Ademe secde et"denilince.Sınır öğret ey öğretmen ey din...
Evet...İslam dininin inancına göre imanın çeşitli dereceleri bulunuyor. Kişinin iman etmesi ile ilgili olarak kullanılan kelimeler taklidi iman ve tahkiki iman olarak adlandırılıyor. Peki tahkiki iman nedir, taklidi iman ne demek? İşte ikisi arasındaki fark
İşte Tahkiki İman Hakkında Ayetler
’’Rablerine olan derin saygılarından dolayı sorumlu davrananlar Rablerinin ayetlerine inananlar Rablerine ortak tanımayanlar verdiklerini, rablerine dönecekleri inancından dolayı kalpleri ürpererek verenler işte bunlar iyiliklere koşup bu uğurda yarışırlar.’’ (Müminun 57-61)
’’İmanlarını bir kat daha arttırsınlar, diye müminlerin kalplerine güven indiren O’dur. Göklerin ve yerin orduları Allah’ındır. Allah bilendir, her şeyi hikmetle yapandır.’’ (Fetih 4)
’’İnanıp iyi işler yapanları da içinde ebediyen kalmak üzere girecekleri, zemininden ırmaklar akan cennetlere sokacağız. Orada onlar için tertemiz eşler vardır ve onları koyu (tatlı) bir gölgeye koyarız.’’ (Nisa 57)
’’Elif, Lam, Mim. Bu, kendisinde hiçbir şüphe olmayan ve muttakiler için yol gösterici bir kitaptır. (O muttakiler) ki gayba inanırlar, namazlarını kılarlar ve kendilerine rızık olarak verdiklerimizden infak ederler. Sana indirilene ve senden önce indirilene inanırlar. Ahirete de kesinlikle inanırlar. İşte Rabb’lerinin hidayeti üzerinde olanlar ve felaha erenler onlardır.’’ (Bakara 1-5)
"Asra yemin olsun ki insan ziyandadır. Ancak iman edip salih amel işleyenler, birbirlerine hakkı tavsiye edenler ve sabrı tavsiye edenler müstesna." (Asr Suresi)
"İnsanlar sadece ’iman ettik’ demekle hiç sınanmadan bırakılacaklarını mı sandılar?" (Ankebut 2)
Kabe de dualar kabul olur mu denildi...dene...
Adalet dünyada gerççeklşmiyor...Kur’an da eksik anlaşılıyor en güçlü müfessirler bile "Allahu e’lem"demeye ihtiyaç duyuyor öyleyse ahiret var...diyor benim aklım-vicdanım yani benim cebrailim…
Evet...Kur’an ne anladıysan o değildir.tek Kur’an var hz muhammed ne anladıysa o Kur’an.onu anla.Şeytan nefis ırkçı Allaha zıt anlar
Bizim ve tarikatlerin namaz dediğine Allah namaz diyor mu"Namaz kıl" emriyle muradı nedir...anlamaya çalış bırak şeyhinin verdiği manayla yetinmeyi...Vahiy yoluyla ilahi kitap tur dağında musaya hira da hz muhammede indi yani cebrail okudu.Bizim Cebrailimiz deney-tecrübe Musa gibi hz muhammed gibi anlamalıyız vahyi keyfimize göre değil...disiplin yok İslam aleminde...Peygamber gibi anlamadıysan o Kur’an şeytan kitabıdır...ashabgib bir ürün vermez oldu Kur’an işte...
İslam dedik İslam olmayan şeylere"Biz peygamber soyundanız idarecilik bizim hakkımızdiyelere..."TAKVAdır tek ölçü.esmaya kulluktur...diyemedik namazı Lawrens de kıldı...diyemedk…
Mehmet Akif mısıra gitti padişah ailesi AB ye ikisi de memnun olmadı.Muhtaç olma aman ne AB ne ümmet sahiblenmez seni...böyle erkn deney-tecrübe Kur’anı neden bozdun...Arab din kardeşim...dememelisin...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.