- 100 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
El-Hakim o
El-Hakim o
Haramlarda ve farzlarda da tecelli si var el-Hakimin mesela kan sineklerin rızkı sineklerin fırtatına uygun rızık...İnsana ise haram...insan fıtratına asi bir rızık çünkü...
Şarab da öyle ...domuz eti de öyle insan fıtratına asi ama bir çok hayvanın fıtratıyla uyumlu...Tıp ilmi bu sırları açıklıyor işte...sinekleri öldürmek denge ilkesine asi ise haramdır."Karınca hesab sorar hakkın huzuruna varınca"...denilmiş ama sorsun dengeyi bozmamak şartı ile öldürülmelidir bütün canlılar...insanlar bile...Gazzede soy kırım var deseler de nükler üretmeyen insan ölmelidir bence...düşmanından geride kalanın adal sıfatına asiliğinden dolayı ölmesi gerek "el-Hakim sıfatına asi insanları da öldürmek sevaptır şehadetli olması olmaması ölçü değil esmadır ölçü...şehadet ve hz Muhammedi peygamber tanımak ölçü değil...esmaya asiler öldürülmeli...adl esmasının tecellisidir bu.hz muhammedin peygamberliğine şehadetin hayatta karşılığı yok işte ölsün o şehadetliler çünkü ölçü esmadır bu varlıkta hayatta karşılığı olmayan şehadet bu varlıkta etken değil...etken kelime-i şahadet imtihanla belli olur çünkü...ve Allah cennete alacaklarını imtihan ediyor...ırkçılığa nefse kıymet verirse git nefsin ırkın sana cennet versin diyor dünyada da esmaya kıymet vermeyenler nükler üretemedi...Irkçılat nefisciler kaptı o işi...adalet ve hikmet esması böyle tecelli etti...Hakketmiyor"Ben Müslümanım "diyen esmadan ödül almayı hayatıyla bunu tasdik etmeleri imtihanla tasdiklemeleri şart...
İman kalp ile tasdiktir...muhammedür rasulüllahı kalp ile hayat ile sahabe tasdik etti sonra bu adete dönüştü...yani iman adet oldu...ne dünya ödülü ne ahiret ödülü adet olan imanla kazanılmıyor .İmtihan da bu amaçladır...Müslümanım diyenin var beş ilahı siyonistin var iki ilahı kilisenin var üç ilahı...işin aslı bu
İman hal işidir kal işi değil...
El-Hakim o
El-Hakim :Sözlükte “iyileştirmek amacıyla menetmek, düzeltmek, hükmetmek” anlamına gelen hükm masdarından sıfat olup “hüküm ve hikmet sahibi” demektir. Sözlük açısından hikmete verilebilecek çeşitli mânalara paralel olarak hakîmin anlamı da zenginleşmektedir (bk. HİKMET...TDV ansiklopedisi)
Kur’anı Kerimde geçmeyen esmayı kabul etmeyenler de türedi günümüzde oysa sünnetullah deneyle tecrübeyle esmayı anlama yoludur...tecrübe yeterli yoldur esma sayısını tamamlamada...Hakîm doksan dokuz ismi ihtiva eden hadis rivayetinde yer almış (Tirmizî, “Daʿavât”, 82; )
Evet...Kelâm âlimleriyle esmâ-i hüsnâ şârihleri, hakîmin “ilimde ve fiilde kemal” şeklinde ifade edilebilecek temel anlamından hareket etmiş, bazıları ilimdeki hikmete, bazıları da fiildeki hikmete ağırlık vermiştir. Ebû Mansûr el-Mâtürîdî, tefsirinin bir yerinde hakîm isminin yorumu için hikmeti esas almış ve bunu “bilerek hükmetmek ve her şeyi yerli yerine koymak” şeklinde tanımladıktan sonra hakîmi şöyle açıklamıştır: “Allah bilmeden, gafletle veya isabetsiz bir şekilde hükmetmez; O, insanlarda görülebilen bu vasıflardan münezzeh ve berîdir” (Teʾvîlâtü’l-Ḳurʾân, vr. 362b)der.
Esmaya asilik haram sünnetullaha tecrübeye deneye asilik haram deneye uyum ise farzdır Kur’ana göre...peygamber kıssaları masl değildir...deney özelliğinden dolayı ilimdir...tecrübe ilmi bulmanın sünnetullahı bulmanın tek yoludur...esma deneyle tesbit edilmelidir...Kur’an ve sünnet yani hasiler de yetmez deney tevrübe tek metottur
Kur’an deneyle bulunan ilmin çekirdeğidir tefsir edilmezse o ilim noktadır harf ve kelime ve cümle olması tefsiri için çok daha deneyle elde edilen ilme ihtiyaç var şeriat...denene denene ekmelleşir mezheplerden ve tarikatlerden yeni deneylerle yeni ilmlere ermeliyiz...eskimiş bir şeriat nesh edilmedikçe hayırlısıyla değiştirilmedikçe adalete ve esmaya asiliklerden arındırılmadıkça İslam demekle İslam olmaz İlim demekle ilim olmaz bir bilgi ashabın halini bu sebeble yakalayamaz olduk...esfel-i safilindeyiz hala Müslümanız diyoruz...adet ilim mi...adet islam mı...vahiy mi...deneyle şeriatı ashabı ashab yapan kıvama erdirelim...ashab biz görsek deli derdik ashab bizi görse şeytan derdi...ne şeriati...şeytan şeriati bu...adaletsi esmaya asi bu şeriat...ilahi esmalı öze asi...adı şeriat...adı marifet marifet deneyle lede edilen bir ilimdir şeriat marifetlilerin kanunlarıdır...arab ırkının köleleştirme kurallarına şeriat dedik Arabı ululadık Rabbı ululamadık...ve ululadığım arabdan zarar gördük işte...çünkü Rab kahretti arabı ululamamıza...esmaya asliklerini de ululadık arabın...keyfçiliğini de ululadık...sahabe arablıktan ilahiliğe yol aldı...60 yıl sonra ırkçı arab ırkına göre islam oluşturdu...Rabba göredir oysa İslam deneye tecrübeye göredir...ırklara dayanmaz deneye tecrübeye dayanır islam ve ilim ve marifetullah...arab öğretisine hayır Rab öğretisine deney ve tecrübe öğretisine evet ...de...
Ah arabın parası...Ah farsın parası ah siyonistin parası zülme sebebsiniz ah kilisenin parası sen de...Irkçı arab parasını araba kölelik için harcıyor tarikatler de mezhebler de...parayı verene köle eddi bizi.deney-tecrübedir ölçü ilim slam marifetullah deneyle tecrübeyle anlaşılır..işte miras hukuku adaletsizlikle dolu...9 yaşında kızın evlendirilmesi esmaya asiliklerle dolu deney ve tecrübe ayaklar altına alınmıştır...şeytan şeriati bu ırkçı arab şeytandır...ırkçı Siyonist de...hz muhammedin peygamberliğini inkara sebeptir...peygamberini ululadı kilise...deneyi-tecrübeyi ulula...islam ilim marifet deneyle -tecrübeyle varılan öğretilerdedir...tek.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.