- 118 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ÇOBAN REİS
Okumadığımızdan öğrenmek istemediğimizden bilmiyoruz. Neden bunlar başıma geldi, ben nerede yanlış yaptım ki, demeyi isyanı biliyoruz. Neremiz doğru ki, misali geliyor aklımıza istesek de, istemesek de. Helal kazanmak için yola çıkarken, Besmele ile başlarsak, Helal kazanır helal yerlerde harcarsak, bizim Sağlığımız ve Huzurumuz kolay, kolay bozulmaz. Ne bulursak yersek, helali-haramı gözetmezsek! Hastalıklardan ve Huzursuzluklardan kurtulamayız.
Zaten öyle değil miyiz? Her kesler hasta veya Huzursuz. Sağlığı, Huzuru yerinde olanlarımız çok az. Çünkü Helal- Haram ayıranımız çok az. Doktorlarımızda şaşırıyorlar bu halimize. Şehirlerde yaşayıp ta yediği önünde, yemediği arkasında, Her zaman Doktor kontrolünde, Sözde sağlıklı besleniyor. Ama hastalıklardan kurtulamıyorlar. Geçen elli yıla göre, zenginliğimiz beş kat arttı ise, hastalıklarımız ve huzursuzluğumuz elli kat, yüz kat artmadı mı? Fazlası var eksiği yok. Her gün Televizyonlarda her kesler konuşuyor, Şunu yerseniz daha sağlıklı olursunuz, yok bunu yerseniz daha sağlıklı olursunuz. Bizce bunlar boş laflar, Haram yiyorsanız, Haram giyiyorsanız, Haramlara bakıyorsanız, Haram söylüyor, haram dinliyorsanız ve haram yerlerde geziyorsanız, bunca haram ve günahlardan sonra sağlık huzur beklemek, pek sağlıklı düşünce değil. Ha bire yiyoruz, sağlıklı besleniyoruz, daha çok şişmanlıyoruz, daha çok hastalanıyoruz. Kimileri açlıktan, Kimileri tokluktan ölüyorsa! Bu işlerde bir yanlışlık var demektir. Bu Yanlış düşüncelerden, Yanlış yollardan Doğrulara, oradan da Sağlık ve huzura gidilmez. Gidilmiyor da Şiirlerimizin tamamını okuyup üzerinde o kaybettiğimiz düşünme süzgecinden geçirirsek, anlayacağız inşallah. Anlayınca da kurtulacağız inşallah.
Aklımızı, Düşünme süzgecimizi tekrar kullanmak zahmetinde bulunabilirsek, Telefonlar da internetlerde zamanımızı, boş hatta zararlı şeyler için öldürmekten, vazgeçebilirsek, Salığımıza ve huzurumuza kavuşuruz. Bizimki sadece temenni ve tedbir! Harama sadece haram deyip geçmekle, Haramı hafife alma, Haram cehennem ateşi demek, Aman ha! “HARAM SADECE HARAM DEĞİLDİR”. Neden? Derseniz nedeni şiirimizde?
ÇOBAN—REİS
evinin imamı, müezzinidir, çoban,
evinin polisi, askeridir, çoban,
evinin doktoru, hemşiresidir, çoban,
reis, çobandır—çoban, reis,
ailesinin hâkimi, savcısı, avukatıdır, reis,
ailesinin aşçısı, bulaşıkçısıdır, çoban reis,
ailesinin hizmetçisi, temizlikçisidir reis,
çoban, reistir—reis, çoban,
yuvasının edep, terbiye hocasıdır, çoban,
yuvasının öğretmeni, eğitmenidir, reis,
yuvasının her şeyidir, her şeyinden sorumludur, çoban,
reis, çobandır, çoban reis,
aile devletin temeli, çekirdeğidir,
aile devletin, minyatürüdür, sorumluluğu çoktur,
ailesini iyi yetiştiren reis çoban-reis vatanseverdir,
çoban, reistir—reis çoban
Evet! Reis- Çobandır, Çobanda- Reistir. Reisliği Yüce Yaratıcı Erkeklere vermiştir. İster beğenirsiniz ister beğenmezsiniz. Müslümanım diyorsanız buna uymak mecburiyetindesiniz. İşinize geldiğini sandığınıza evet, işinize gelmediğini sandığınıza hayır demekle olmuyor. Nasıl bir kuruma işe girdiğinizde yapmakla mükellef olduğunuz görevleri yapma mecburiyetiniz varsa. Buda öyle bir mecburiyet. Yapmıyorum, yapamıyorum diyorsanız sonuçlarına katlanmak zorunda kalırsınız.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.