- 104 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mü'minler duvarın taşları gibi olmalı...
Mü’minler duvarın taşları gibi olmalı...
Bir tepede bir taş görseniz bir tepikle onu uçuruma göndermek kolay...ama duvar örülürse tepeik yetmez top mermisi gerekir onları uçuruma göndermek için...çürükleri ayıkla ama mutlaka duvar oluştur.holdink ol...ticarette ordu ol "BİZ"ol.Esmaya kullukta yarışı Allahla biz olanlar kazanır...günümün Müslümanlarının %80 çürük.nefisleriyle kötü işlerle "BİZ"olurlar ancak.
Mü’minler ve akrabalar ve akraba ırklar...insanlık... duvarın taşları gibi olmalı...
“Müminler bir duvarın tuğlaları gibidir, tuğlalar ne kadar birbiri ile yan yana olursa duvar o kadar güçlü olur”
"dinler de "duvarın taşlar gibiolmalı bibirini ezmeyi bırakmalı KISAS uygulanırsa ezme işi biter dinler arasında akıllı antlaşmalar devri başlar...
İşte ayet yani ahirt sorusu işte bu olaak her ayet ahiret sorusu olarak karşımıza çıkacak tevbemiz o gün kabul olsun istyorsak esmaya kulluk amaçlı oldğunu nefsi ve şeytanı değil Allahı öğretmen seçtiğmizi savunmalıyız... Allah, kendi yolunda bir duvarın taşları gibi kenetlenip saf tutarak savaşanları sever. ... ((Saff/4)
İşte hdis"mü’minler bir vücudun azaları gibidir...yani olmalıdır değilse çimizde çürükler var..ayıkla ayıklancakları...Büyük komutanATİLLA derki...İçinde bir lik olmay başaramayanlr yenlmeye mahkumdur...Ankara savaşında gece saat 12de ordudaki çrüklr terk ettiler...Yldırım beyazıtı...aynı duygu aynı düşünce aynı amaç ayı ülkü yok ümet de ümmet mi sepet mi belli değil...Ümmet ve devleti yaşataca oln insanları yaşatmalıyz..Akşemsettinleri manevi lideleri yani...
Birlikle ilgili atasözlerimiz de var...
- Anca beraber, kanca beraber: İki veya daha çok kişi yaptıkları işler kötü gitse bile birbirinden ayrılmamalılardır.
- Bir elin nesi var iki elin sesi var: Başarılı olabilmek için birlik olmak gerekmektedir.
- Birlikten kuvvet doğar: Toplu ve beraber davranmak büyük güç sağlamaktadır.
- El el ile değirmen yel ile: İnsanlar bir araya gelmeden ve birbirlerine yardım etmeden başarıya ulaşamazlar.
- Sürüden ayrılanı kurt kapar: Arkadaşların yardımı ya da topluca bir amaç uğruna girilen işten ayrılan zarar uğrar.
- Nerede birlik orada dirlik: Ortak anlayışlar bulunan kişiler çok fazla sorun yaşamazlar.
Ekonomide de holdink olmanın şartı birleşmekten geçer...Holdink olmayan bir gün yok olmayı hakkediyor.ümmet olmayanlar da...keyf ehlin ayıkla sağlalarla ümmet ol...yok olacaksın değilse bir gün...ama nüklerliye karşı ümmet de olsan faydasızdır...
Birlikle ilgili deyimlerimiz de var...deyimlerimizden bazıları şunlardır:
- Birlik olmak: Bir iş için birkaç kişinin bir araya gelmesi anlamına gelmektedir.
- Arka arkaya vermek: Bir grup kişinin birbirini koruması ve birlik olması anlamına gelmektedir.
- El birliği etmek: Dayanışmak anlamına gelmektedir.
- Kafa kafaya vermek: Birlik olup dayanışmak anlamına gelmektedir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.