Düşünceler-1
Motoru olmayan eski yelkenliler rüzgarın itmesiyle yüzerler. Yüzmek bir yana engin okyanusları aşarlar. Vardıkları yerlere hayat, umut, bazen de ölüm taşırlar. Normalde bu yelkenlilerin rotası ve hedefi olmaması, rüzgar nereye götürürse oraya gitmeleri gerekir ama tabi ki bu olmaz. En hoyrat rüzgarlar, fırtına ve kasırgalar yelkenlilerin yolunu değiştirse de, yol müddetini uzatsa da neticede şöyle veya böyle hedefine ulaşan yelkenliler bunu nasıl becerirse, rüzgarın savurduğunca gitmeye razı olan ben de yelkenlerimin bazılarını açıp, bazılarını toplamak suretiyle mümkün mertebe bu gidişi kendi istediğim rotaya uydurmalıyım. “Bir gözleri ahuya zebun eyledi felek” se de, madem ki karnım acıkmıştır ve bu ormanda önüme çıkan bu ceylandan başka da yoktur...
Hediye edilen yalnızlık, zorla verilen birliktelikten daha az rahatsız edici..
--------------------------------------------------------------------------------
Dedem : "Dirgene dayanmayan porsuk harmana girmez" derdi
--------------------------------------------------------------------------------
Şimdi Kays’ı daha iyi anladığımın farkına varıyorum. Leyla’nın, şartlar icab ettiriyor felsefesi içinde başka biri ile evlendirilip uzak bir diyara gönderildikten sonra, çölde bulup; "nasıl olsa o artık buralardan gitti, senden ayrıldı, kabilenin arasına geri dön" denildiğinde hışımla; "kim Leyla benden ayrıldı, beni terk etti diyorsa o yalancıdır. Zira o daima benimle beraberdir, ben bir an bile ondan ayrı değilim" şeklinde mukabele eder. Ve nice bir zaman sonra dönüp gelen Leyla’yı, "benim Leyla’m benimledir, sana ihtiyacım yok" diyerek reddeder.
Sevgilimin yüreğimde, gönlümde, aklımda olduğu gibi yanımda, yakınımda, karşımda, elimde, dizimde, koynumda.. da olmasını tabi ki şiddetle ve öncelikli olarak istiyorum. Birilerinin ya da Leyla’nın izin verdiği kadar değil. Lakin yanımda, yakınımda, karşımda, elimde, dizimde, koynumda.. olmasa bile, yüreğimde, gönlümde, aklımda olmaya devam edecektir. Kays’ın yaptığını yapabilecek duruma yanaştığımı zannediyorum. Deneyeceğim...
Bir gerçeği öğrenmek acı verse de, öğrenememenin ızdırabı ondan aşağı olmasa gerek..
--------------------------------------------------------------------------------
Dedem : "Canı yanan eşek atı geçer" derdi
--------------------------------------------------------------------------------