- 117 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
İLETİŞİM
İletişimde sıklıkla yaşadığımız bir durum bu. Söylediğimiz şeylerin arkasında ne demek istediğimizi tam olarak ifade edemeyebiliriz çünkü karşımızdaki kişinin düşünceleri, duyguları ve filtreleri farklı olabilir. Hepimizin kendi algı ve anlayış biçimleri var ve bu da iletişim sürecini karmaşık hale getirebiliyor. Psikolojide, kelime seçimi ve duygularımızın nasıl ifade edildiği çok önemlidir. Söylediğimiz şeyler, farkında olmadığımız bilinçaltı düşüncelerimizi yansıtabilir.
İletişimde, kelimelerin tanımları kişiden kişiye farklılık gösterebilir ve bu da bazen yanlış anlamalara yol açar. Bu yüzden, söylediğimiz şeyler üzerinden duygularımızı ve düşüncelerimizi açarız, tartışırız ve karşımızdakiyle gerçekten iletişim kurmaya çalışırız. Bu süreçte, diğer kişinin ne demek istediğini anlamaya çalışmak ve empati kurmak, daha sağlıklı ve etkili bir iletişim sağlayabilir.
Sonuçta, karşı tarafın "onu demek istemedim" demesi, onların düşüncelerini ve duygularını daha iyi anlamamıza yardımcı olabilir ve böylece daha iyi bir iletişim kurabiliriz. Bu süreç zaman alabilir, ancak karşılıklı anlama ve empati ile daha derin ve anlamlı bağlar kurabiliriz.
Aile danışmanı
Selda İyiekmekci (Erdoğan)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.