- 111 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARMA DER Kİ İNCİTEN İNCİNECEKTİR
İncitmek, üzmek, ah almak, kalp kırmak, haksızlık yapmak insanoğlunun kötücül yönlerinde vardır. Bir taraf baskın taraf olurken diğer taraf ise basık, sindirilen, susan yani mazlum taraf oluyor. Yeryüzü adalet üzerine çok hassas bir ölçüde kurulmuştur, bu ölçüde milimetrik şaşma olmaz.
Bir insanın başına bir musibet, bela geliyorsa bu durum ya kendi yaptıklarının bedelidir yada kulun sınavıdır. “Eden bulur.” “İnciten incittiği yerden incinir.” Sözleri etrafımızdan tecrübe ile sabit ve ilahi adaletin tecellisidir. Kınama kınadığın bir şey muhakkak eninde sonunda başına gelir. Kınadığı olay kınanan kişinin imtihanıydı, Allah onu sınadı ve o kişi kazanamadı kaybetti. Peki sen onun o imtihanında ne kadar zorlandığını, neler yaşadığını bile bilir misin? O sınandı ve kaybetti, onu sınayan senide aynı konuyla sınayacaktır, çünkü sen onu kınadın.
Bir insanın gönlüne yük olmak, ümit verip yarı yolda bırakmak, bir insanın sevgisini kötüye kullanmak, kendi menfaatleri için maddi ve manevi sömürmek, hayallerini yıkmak en büyük veballerdendir ve muhakkak incittiği yerden incinecektir. Bunu siz görürsünüz yada görmezsiniz ilahi adalet yargılayacak ve cezasını çektirecektir. Hem de hiç ummadığı bir vakitte hesabı sorulu verecektir. İster el açın semaya doğru Allah’a yalvarın, ister hiç bir şey söylemeyin üzüntünüzü duyan ve hesap soracak bir hâkim var.
İşyerinde amirin astlarına kötü davranması, işverenin işçinin hakkını, vaktini, emeğini vermemesi, yöneticinin tebaasına kötü muamele etmesi, öğretmenin öğrencisine kötü davranması, bir hâkimin adaletsiz taraflı karar vermesi, makamından ötürü bir tarafa imtiyaz sağlanması gibi örnekler kul hakkıdır ve muhatabı Allah’tır, ilahi adalet muhakkak tecelli edecektir. Allah yarına bırakır ama yanına bırakmaz vallahi intikam alanların en hayırlısı Allah’tır.
İntikam almak ile alakalı birçok düşünürün sözü vardır, “En büyük intikam başarıdır.” “İntikam peşinde koşan iki mezar kazsın biri kendisi diğeri, intikam aldığı kişi için…” gibi birçok sözler duyduk ve okuyoruz. Lakin intikam almak adalettendir ve farzdır niye farz eğer Allah intikam almayı sevmeseydi cehennemi yaratmazdı. Çünkü yüce Allah intikam alınacakları cehennemde cezalandıracak. Yüce Allah intikam almayı sevmeseydi, Lut kavmini, Semut kavmini, Nuh kavmini, Nemrut, Firavun gibi birçok topluluğu ve yöneticiyi cezalandırmazdı. Ödeşmek haktır ve adalettendir, kötülük yapanın yanına kâr kalmaz. Gönül kıran kırdığı yerden kırılacaktır, dedim ya Allah intikam alanların en hayırlısıdır.
Felsefede ödeşmek karma olarak adlandırılır, Karma, Sanskrit dilinde “yapmak, eylemek, bir fiilde bulunmak” anlamındaki “kri” sözcüğünden türetilmiştir. Her eylemin, söylediğimiz her şeyin, hatta aklımızdan geçirdiğimiz her düşüncenin bize geri dönüşü olacaktır. Evrende hiçbir şey şans eseri olamaz ve büyük bir denge üzerindedir. İyilik eden iyilik, kötülük eden kötülük bulacaktır.
Üzülmeyin sizi üzenler vallahi üzülecektir. “Kalp kırmayın, kırdığınız kalpte ya siz varsanız?” Sizi kalplerin sahibine emanet ediyorum, hoşça kalın.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.