- 105 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TÜRK HALKLARI..
TÜRK HALKLARI
Türk halkları, Çin’in kuzeydoğusundaki Mançurya’da ve Moğolistan’ın bazı bölgelerinde ortaya çıktığı düşünülen bir gruptur. Bugün çoğunlukla Kuzey ve Orta Avrasya’da yaşamaktadırlar.
Türk halkları Türk ailesine ait dilleri konuşurlar. Türki bir kişiye Türk denir (örneğin Kazak Türkleri, Kırgız Türkleri vb. veya tarihsel bağlamda: Selçuklu Türkleri, Timurlu Türkleri vb.)
Birçok yerde Türkler var. Modern Orta Asya’ya hakimdirler, Kafkasya bölgesinde, Orta Doğu’da ve Doğu Avrupa’da çok sayıda vardır. Pakistan ve Hindistan’da da varlar, ancak Pakistan’daki Muhacir grubu gibi yerel halkla karışmış durumdalar. Türk halkları farklı görünümlere sahip olabilirler, ancak başlangıçta siyah saçlı, siyah veya kahverengi gözlü ve beyaz ila sarımsı tenliydiler Türkiye, Azerbaycan ve Azerbaycan’daki batı Türkleri, çeşitli İranlı ve diğer Hint-Avrupalı gruplarla yoğun bir şekilde karıştıkları için çoğunlukla İranlılara benzemektedir.
Proto-Türkler olarak adlandırılan eski Türkler, Çinli ya da Moğollara benziyordu. Çin’in kuzeydoğusunda, Liao nehri boyunca uzanan Mançurya’daki Xinglongwa kültürü, proto-Türklerin anavatanı olarak önerilmektedir. Oradan Sibirya’ya ve Altay dağlarına yayılmışlardır, Onlar bir Doğu Asya halkıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.