- 228 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Cennet bahçesi
Eve geldim face book açtım bana soruyor ne düşünüyorsun? Ne yapıyorsun diyor. Güldüm kendi kendime face book sende paylaşacağıma edebiyat defterinde yazar şair arkadaşlarla paylaşırım dedim. Ve yazıyorum. Face book da lezzet damak tadı tarifi diye bir paylaşım yapmıştım onu arıyordum paylaşım görselini ve yazısını şimdi burada da paylaşacağım. Paylaşımda bir bardak limonlu çay görseli ile tarifi anlattım; Şöyle
Bir damak tadı lezzet paylaşımı hiçbir kahvehanede hiçbir kafeteryada hiçbir çay bahçesinde rastlayamazsınız. Dikkat etmeniz gereken limonu alırken kalın kabuklu açık parlak sarı renkli olsun. Bunun dışındakiler aşılama oluyor tat değişik oluyor.
İlk olarak limonu çok ince ve küçük parçalar olarak dilin. Demlediğiniz çayın altını kapayıp biraz bekletin bu arada limonunuz dolapta ikiye kesilmiş ve fincanınız cam olsun. Kestiğiniz ince küçük dilim, dilim limonları fincana koyun üzerine bolca şeker hani reçel yapacağınız zaman çileği şekere yatırdım veya vişneyi şekere yatırdım dedikleri gibi koyun ve çayınızı kotarın. Mümkünse bol şekerli olsun. seveceksiniz. Afiyet olsun.
Bunun tam tersi de mümkün şekerli sevmiyorsanız, aynı şekilde limonlarınızı koyun şekeri azaltın demi fazlalaştırın böylede çok güzel, buruk acımsı tatlı bir ekşi oluşturuyor.
Bu arada parkta otururken emeklinin tatil yeri cennet bahçesinden şair yazar İzmirli Sedat Bulut arkadaşımı aradım açmadı, uyuyordu demek ki balığa gitmemiş veya rakıyı fazla kaçırdı herhalde bizde normal böyle şeyler arada fazla kaçırabiliyoruz. Açsaydı aşağı da anlattıklarımı ona anlatacaktım.
Ne olacak emekli hep aynı dünkü dünkü vaktin aynında bu günde kalktım. Hani cennete sıkıntı çeken yoksulluk çeken darda olan gireceklerin kahvaltılıları var ya peyniri varsa zeytini yok yumurtası varsa reçeli olmayan cennet kahvaltısını ettim. Doğru emeklilerin tatil kenti Edremit parkında soluğu aldım.
Bugün her zaman oturduğum yere oturmadım, Cennet bahçemin başka yerindeki bankına oturduğum yerin tam karşısındaki banka oturdum.
Bir çalışma vardı ki tam çalışma cennet bahçesinin çimleri biçiliyor. cennet bahçesinin çimleri büyümüş çalışanlar cennet bahçesinin büyüyen çimlerini kesiyor bende seyrediyorum. Yalnız cennet bahçesinde huriler çalışmıyor buradaki çalışanlar, gezinenler olsun, çimleri biçenler olsun hepsi Nuri, varsa da çok az huri...
Kendi kendime her halde yanlış cennet bahçesine geldin dedim. Ayık’ım içki de içmedim sarhoş değilim, sarhoş olsam Hurileri Nuri gördüm diyeceğim, yanlış cennet bahçesine girmişim diyeceğim. Boş verdim zaten eve dönme saati de gelmişti...
Kandırılmadım ya! Sadece yanlış cennet bahçesine girmişim. Başka cennet bahçesi yok değil ya...
--------------------------------sevgilerimle...
-----------(pitik)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.