bakış açısı
İnsan ?????
Biz insanlar daima bütün ortamlarda yaşamak için bir yol bulduk .
bulunduğumuz ortam kimi saman derimizin rengini kimi zaman fiziksel şeklimizi kimi zamanda yaşam şeklimizi etkiledi etkilemediği tekşey düşünce tarzımız. İnsanların bir kısmı koyun gibi topluluğun hareketi ile birey olduğunun farkına varmadan doğar büyür ölür. Bir kısmı sürekli arayış içinde olup her yaşın getirdiği farklılıktan dolayı yerini bulmaya çalışır bu insanda hiç bir zaman birey olduğunu bilmez sadece yeri neresi onu ara. Bir kısmı toplum içinde var olma savaşı verirken pasifize geride korkak bir hayat sürdürerek ne istediğini bilmeden hiç bir şeye karar verme yetisi olmadan doğar büyür ölür.
İnsanlığı var eden kısım kendi düşüncesi nin var olduğunu bilen bir birey kişi olduğunu bilen insandır hani bir söz varya düşünüyorum öyleyse varım demek bu insna gurubu için geçerlidir bu gurup alfadır kendi tarzı kendi düşüncesi kendi varlığı kendi yaşam standartları ve düşüncesine göre yaşar kararlar verir aldığı hiç bir şeyi başkası aldığı ve kullandığı için değil kendi rahatı ve aklına yattığı için alır aynı şey yaşamı içinde geçerlidir nerde ne şekilde yaşamak isterse o standarda gelene kadar sabredip istediği gibi yaşar başkası beğensin başkası görsün diye değil.
Kısacası kendi bakış açısı vardır başlık ta deiğim gibi bakış açısı bir çok insan bu özelliğin kendin de çok iyi olduğunu düşünür ama yanlış içindedir çünkü bakış açısı farklı olan ve analitik düşünen birey olduğunu kabul eden kişi bakış açısını söylemez taklit etmez onu başkası taklit eder.
Gelelim kendi toplumumuza toplumumuzda bakış açısı farklı olan alfa diye nitelendirdiğimiz insan sayısı şuan için çok yok nedenni günümüz sosyal medyası günümüz siyasi ve toplumsal fikirleri bu ki körü körüne bağlanmanın uzun anlatımı diye bilirim kendi çıkarları doğrultusunda giden hiç kimsenin yalnışını biz toplum olarak görmeyiz taaki bizim çıkarımıza ters düşünceye kadar ki kendi çıkar gurubunu hiç bir bakış açısı olmadan körü körüne üstün tutar .
dünyada hiç bir ülke yokki ( olabilirde net söylem yapmayayım ama bu kendi fikrim ) okumuş bu işte eğitim görmüş kişi ve bireyler yerine kendine körü körüne bağlı analitik düşünmek yerine başkalarını isteğine göre hareket eden kukla vari insanlar makam sahibi olur (örnek kpss de 98 alan değilde 64 alan kişinin devlet dairesine girmesi gibi ) bizim toplumumuzun bakış açısı farkılı olan yok denecek kadar azdır biz kendimiz gibi düşünmeyene direk değişik yaftalar takıp aşşağı çekeriz biz onun tecrübesini yok sayıp onu vasıfsız kabul ederiz biz makyajlamayı ve lafla peynir gemisi yürütmeyi toplum olarak gayet başarılı şekilde yaparız örnek ALMANYA BİZİ KISKANIYOR kelimesinde olduğu gibi biz çağıun çok geririnde gelip ama çok ilerdeymişiz gibi yaşarız siyasetle hayatın bukadar iç içe girdiği başka ülke varmı bilmiyorum bazen okadar abartırız ki zeka saevyesi düşük insanları sırf parası ve varlığı vardiye zeki ulaşılmaz değerli kabul ederiz toplumun sözü değil menfaatle satılmış inanları destekler onu bir yerlere oturturuz sormaktan korkarız neden niçin niye birileri zengin olurken bize dokunana kadar sesimiz çıkmaz ses çıkaranada boş konuşuyor kıskanıyor ve benzeri yafta ve saçmalıklarla dinlemyiz taki bize de dokunuz işte ozaman kendi düşüncemiz değilde başkalarını saçma düşünceleri ile hareket ederiz gene doğruyu söyleyenin yanında olmayız çünkü onun hayata bakış açısı bizden farklıdır. biz ülke olarak dinimizi televizyona çıkan üç beş cebini düşünen kişilerde öğreniriz dinimizinb ilk i olak ikra oku yu değilde karşıdakinin kendi çıkarları doğrultusunda olnlara inanırız . aslında hıristiyanlıktan çokta farkımız kalmış değil tekfarkı onlar roma döneminde kendi incillerini toplayıp 4 tanesini kabul etti bit tek kuran ı kabul eder ama ne anlayarak okuruz nede dinleyerek anlarız bu sebeptendir ki din kisvesi altında her haltı karıştıranlarada allah korkusundan ses çıkartamayız ben şunu hep söylerim fakir parasını mevduat hesabına yatırır borsada değerlendişrirse haram faiz zengin aynısını yaparsa getirisi olan mevduat hesabı adam parasıyla para kazanıyor kardeşim sizene deriz bu yüzdende bzim ülkede ATATÜRK gibi bir insan çıkıp laikliği getirmiş boşunada getirmemiş ki onu geçtim padişah zamanında bile tekke ve zaiyeler kapatılmıştır .
Konuyu dağıt madan bizim keni düşüncemiz fikrimizi bize kullanmayı öğretilmediler bu yüzdende bizim toplum olarak bakış açımız çok zayıf doğruyu söyleyenleri hep bu mualif yalan söylüyor diye yalanlamışızdır çünkü bizim gibi düşünmüyor diye konu yu din e getirmek istremem gene ama şunuda bakış açısı açısından söylemekte fayda vardır biri bi kitap yazar aylarca aratırır ölçe biçer düşünür ve bunu kağıda döküp kitaplaştırır sonuç kişinin yazdıklarını okumadan onun kişiliğini yargılayıp mahkeme eder yazdıklarını küçümseriz doğruluğunu hiç düşünmeden araştırmadan
...
DEVAM EECEĞİM
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.