- 161 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Neye Lâyığız
Kitap-sız
Tüfek icat oldu mertlik bozuldu, onun gibi internet icat oldu kitap/gazete/dergi okuma alışkanlığı bozuldu,.gözden düştü.Çocuklara okumanın gerekliliğini nasıl anlatacağız? " Cep telefonu yeter, ben kitap okumam/. Kitap okumayı sevmem /Ne işime yarayacak ki/ O eskidenmiş/ İsteyen okusun bana ne?" diyor.Oysa okumanın yerini dolduracak başka ne olabilir?
***
Gol Gol Gol
Bu günlerde heyecanla, umutla milli takımımızın maçlarını izledik. Sanki tuttuğumuz takımın futbolcuları kazanırsa biz seyirciler de kazanmış gibi olacağız. Kaybettikleri zaman üzüleceğiz. Peki, gol atmak başarı mıdır? Bu bir spor faaliyetidir, bunda görünen somut bir ürün, fayda var mıdır? Futbol,nasıl oluyor da milyonları cezbediyor? Neden futbol şöhret ve büyük paralar kazandıran bir sanat haline geldi? Nihayetinde birtakım oyuncular koşuşturup çalım atıyor, topa hakim olmaya ve onu hedefe atmaya çalışıyor. Bence bir ressamın fırçasından çıkan eser kat kat daha ilgi görmeye değer.
***
Neye Lâyığız
İlahı adalet deyince bütün insanlar arasında her bakımdan mutlak eşitlik olacağı anlaşılmaz. Böyle bir şey hayatını manasına, felsefesine,gerçeklerine uymaz. Hayatta her kişi lâyık olduğu şeylerle mi karşılaşır? Yoksa felek bazılarına acımasız mıdır? Bu soruların cevabı kişiden kişiye değişir, ama Tanrı insana taşıyamayacağı yük yüklemez. Bu da bir inanç konusudur, ispatı olmaz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.