- 220 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BOZKURT ATATÜRK
1970’li yıllarda, daha lise öğrencisiyken Türk milliyetçiliği fikri, destanlar, Ergenekon’dan çıkış efsanesi, Bozkurt simgesi bizde ciddi heyecan uyandırıyordu. Bozkurt kolyesi takma, Bozkurtlu tişört giyme hevesi vardı bizim kuşak gençlerde. Bunun ne anlama geldiğini bilmeyenler, dudak bükenler, yan gözle bakanlar hatta aşağılayıcı ifadeler kullananlar az değildi. Bu bakış açısından dolayı zaman zaman çok üzüldük, dışlandık, iftiraya uğradık, şehit düşen arkadaşlarımız oldu.
Zaman içerisinde kısmen anlaşılsa da bu tavır ve yaklaşım yıllarca devam etti. Bozkurt simgesinin ne olduğu araştırılmadan, bu simgeyi kullananlar itham ediliyordu. Hatta Atatürk’ün bir Bozkurt olduğu; Bozkurtlu para ve pul çıkardığı gerçeği görmezden geliniyor, tedavülden kaldırılışı konuşulmak istenmiyordu.
Son yıllarda ise farklı gelişmeler oldu. Türk milliyetçilerinin, ülkücülerin mücadelesiyle toplumda kabul görmeye başlayan, taban tutan Bozkurt simgesi, farklı siyasetçilerin istismar siyasetine maruz kaldı. Ülkücüleri bölmek ve siyasi rant sağlamak için Bozkurt işareti yapmaya başladılar, ancak seçim süreciyle sınırlı kaldı. Samimi olmadıkları anlaşılıyor, toplum bıyık altından gülüyor, tebessümle karşılıyordu. Bu samimiyetsiz tavırların bile Bozkurt’un ne olduğunun anlaşılması ve kabulünde fayda sağladığını kabul etmeliyiz.
Türkiye A Milli Futbol Takımı’nın, Avrupa Futbol Şampiyonası (EURO 2024) son 16 turunda Avusturya karşısındaki zafer coşkusuyla milli futbolcumuz Merih Demiral’ın yaptığı Bozkurt işareti ve UEFA’nın verdiği ceza üzerine BOZKURT yoğun bir şekilde kamuoyunun gündemine taşınmış ve Türk milletinin kahir ekseriyetinin desteğini almıştır.
Tarihin derinliklerinde var olan Bozkurt simgesinin, son 50 yılına tanıklık ettiğim süreçte, son gelişmelerle geniş kitleler tarafından anlaşılması, kabul ve destek görmesi ülkemiz ve milletimiz adına mutluluk vericidir.
Her milletin bir sembolü olduğu gibi, Türk milletinin sembolü de Bozkurt’tur. Bu bölen değil, birleştiren bir anlayışın ürünüdür. Türk milletinin tarihi köklerinde birleşmesinin, birlik ve beraberlik içinde geleceğe yürümesinin ortak paydasıdır, öyle olmalıdır. Bozkurt bir parti sembolü değildir. Atfedilen parti MHP’nin amblemi üç hilaldir. Ülkü Ocakları’nın ambleminde Bozkurt bulunması, tarihi köklerine bağlılığının ifadesidir.
Bu noktada; Avrupa’nın Bozkurt dediği kurucu liderimiz, ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’e, Başbuğ Alparslan Türkeş’e, Hüseyin Nihal ATSİZ ve arkadaşlarına, Türk’ün tarihine sahip çıkan milliyetçi- ülkücü gençliğe ve son olarak dik duruşu ve tavrıyla Bozkurt’un gündeme taşınmasına vesile olan milli futbolcumuz Merih Demiral’a sonsuz teşekkürler. Hepsinden Allah razı olsun.
MehmetAkpınar
Mut, 060724
Android için Outlook edinin
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.