sırrın sırrı
Biz, noktayı, TEK olanı, kesret (çokluk) aleminde farklı algılar, farklı görürüz ama hakikat, BİR dir. “İlim bir nokta idi, cahiller onu çoğalttı” Hz. Âli(ra)
Bu sözün manasına eremeyen, hakikati idrak edemez. Şeytan gibi ilmen bilse de, irfan olmaz. Şeytan bu gerçeği bilmesine rağmen arif olup, anlayamadığından, Adem’e secde etmemiş, Huzurdan kovulmuştur.
Besmelenin (Bismillâhir Rahmânir Rahıymin) hakikati Adem (insan)dir. Adem’in hakikati Muhammed (sav)dir. Besmeleyi okuyan, kendini, Muhammed(sav)i, Kur’an’ı ve tüm kainatı okur.
İnsan “Besmele”nin mânâsını iyi kavramışsa fark eder ki, “Besmele” şuurlu olarak okunup, manası idrak edilerek, hissedilip, yaşanması gereken bir olaydır.
"Kurân’ın sırrı Fâtiha’da, Fâtiha’nın sırrı Besmele’de (B-ismillah’ta), Besmele’nin sırrı da başındaki B harfindedir. Ben, o, B’nin altındaki nokta’yım.”Hz. Âli(ra)
"B’ismi-llah-ir rahman-ir rahiym" (Potansiyel,güç sahibi (Rahmân) ve üretken (Rahıym) olan Allah’ın tüm esmaları (ismi-llah) halife olarak yaratılmış olmam nedeni ile özümde(B) bulunmaktadır. Ben yapacağım bu işi onun kudreti ile, O’nun namına yapıyorum!. Benden işleyen, yapan gerçek fâil O’dur!. O istemiş olduğu için benden bu fiil çıkmaktadır.
"B’ismi-llah-ir rahman-ir rahiym"de ki bu gerçeği fark edip, Allah’ın isim ve sıfatlarını oluşturan manalara “B” ile vucut giydiğinin farkında olan insan, bilinçsel olarak vücuttan,“B’en” den temizlenip, arınırsa, o, B’nin altındaki nokta olur. Bu Hz. Nokta, “Bismillahın” manasını bize idrak edip, öğreten “Ali (ilim) makamıdır” Bu makam öğreticidir, tefekküre götürür.
Tefekkür edip, öğrenenin bilincinde “Kaldır kendini aradan, çıksın ortaya Yaradan” misali gerçek fail ortaya çıkar ve “Attığın zaman sen atmadın, atan Allah’tı”(Enfal Suresi /17) ayeti tecelli eder.
Bu şuura eren “İnsan-ı Kamil” olarak, Allah’ın yeryüzünde halifesi olma durumuna bürünür.(İnsan-ı Kamil, kendisindeki Allah’ın zatını aşikar edip, kendi özünde var olan hakikat-i Muhammedi, boyutunu ortaya çıkarandır.)
Devamı.. kozmikfrekans.blogspot.com/.../muhammedi-olmak...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.