- 289 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
ŞİİRDEN NESİRE
Şiirler, nesirler yazıyor, burada paylaşıyoruz. Yazdıklarımızla ne demek istedik? Hangi duygularla yazdık? Meramımızı tam olarak anlatabildik mi?
Dün İnternet’te tesadüfen bir türküye rast geldim. (Yazılarımızda böyle hatalar yaptığımız oluyor. Tesadüf etmek zaten rast gelmektir. İki anlamdaş kelime bir cümlede aynı anda kullanılmaz.)
Türkünün adı: AK GÖKSÜNDE NOKTA NOKTA BEN OLAM.
Yazarı, bestecisi Haydar Öztürk. 1943 Çorum doğumlu. 2011’ de vefat etmiş. Allah rahmet etsin.
Türkünün müziği de, sözleri de aldı götürdü beni. Âşık bu sözleri hangi duygularla yazdı? Hangi yürek sızısı ona bu türküyü söyletti? Ben bu sözlerden ne anladım?
AK GÖĞSÜNDE NOKTA NOKTA BEN OLAM
SEN ÇİÇEK OL BEN PETEKTE BAL OLAM
Ben: Eş sesli bir kelimedir. Bir anlamı –kendim-,diğer anlamı da-vücutta bulunan siyah nokta-dır.
Ben senle olayım yeter ki. İster siyah bir nokta, istersen göğsünün altındaki yüreğinde ben…
Sen bir çiçeksin, ben bir arı. Sevdamız polen, mutluluğumuz petekte bal…
SİYAH SAÇLARINDA AK BİR TEL OLAM
TARARKEN KOPARMA BENİ SEVDİĞİM
Sen o kadar güzelsin ki. Sen o kadar özelsin ki. Sen o kadar asilsin ki. Seni seven çok olur. On olur, bin olur. Milyon olur. Saçının telleri kadar çok olur. Ama seni ilk ben sevdim. Seni yıllarca sevdim. Yıllarca da seveceğim. Kimi yakışıklıdır. Kiminin ağzı laf yapar. Kimi makam sahibi, kimi zengindir. Hiç birisi benim seni sevdiğim kadar uzun, benim seni sevdiğim kadar yürekten sevemez. Unutma beni. Kaldırıp atma beni…
KUMAŞ OLAM ELLERİNDE BİÇ BENİ
İÇKİN OLAM YUDUM YUDUM İÇ BENİ
Sen beni nasıl istersen ben öyle olurum. İçtiğin su, aldığın nefes, gördüğün güneş olurum. Hayat olurum ben sana.
MEKTUP OLAM BEYAZ ZARFTAN AÇ BENİ
OKUMADAN YERE ATMA SEVDİĞİM
İzin ver sevdamı anlatayım sana. Sana beni anlatayım. Hemen ret etme, hemen terk etme beni.
Sevdam karlar kadar beyaz, zarflar kadar aktır benim.
MENDİLİNDE OYA OLAM PUL OLAM
SEN KABUL ET BEN KAPINDA KUL OLAM
Terlersin yüzünü, ağlarsın gözyaşını silersin mendile. Yüreğim, sevdam mendilinde nakış olsun. Hep yanında olayım. Ağladığında gözyaşlarını sileyim. Terlediğinde yüzüne dokunayım. Sen iste, gel de geleyim. Öl de öleyim.
DOSTA GİDEN UZUN İNCE YOL OLAM
YORULUP YOLLARDA KALMA SEVDİĞİM
Beraber çıkalım sevda yoluna. Sevelim sevilelim. Kızmayalım, küsmeyelim. Terk etmeyelim bir birimizi. Mutlu olalım…
Okuduğumda, dinlediğimde benim anladığım bunlar. Kesin midir bu yorumlar? Tabii ki hayır.
Ne diyor Mevlana:
“Ne kadar anlatırsan anlat, anlattıkların karşındakinin anladığı kadardır.”
Şiirde böyle değil midir? Her okuduğumuz şiirden kendimizce değişik anlamlar çıkarmaz mıyız?
Aşk insanların en yüce duygusudur.
Önemli olan sevince böyle yürekten sevip, böyle de güzel anlatabilmektir önemli olan…
YORUMLAR
Bu türküyü çok severim.
Ne dinlesem alıp beni götürürdü.
Bu muhteşem eser bir hemşerime ait olması nedeniyle benim için daha çok anlam kazandı.
Bu güzel eseri bizlere tanıttığın için çok teşekkürler abi.
Selam ve saygılarımla Kel'den öpüyorum abi.
Bedri Tokul
Ben de senin o koca yüreğinden öptüm.
GARDAŞIM BENİM...
Bedri Tokul
Sağ ol , var ol, hep ol.
Saygıyla...
Ne güzeldir ne özeldir türkülerimiz, bize bizi anlatır aslında, ne güzel yakalamışsınız böyle güzel sözleri olan türküyü, daha dün yıl dönümüydü türkü söyleyenlerin Sivas da yakıldığı 93 de... Neşet Usta diyor ya ''Nerede bir türkü söyleyen görürsen korkma yanına otur, kötü insanların türküleri yoktur.'' Kutlarım yürekten Bedri Abi selam ve saygılar...