- 120 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
SENDİKALAR.
SENDİKALARIN SESSİZLİĞİ.
Bu memlekette hemen hemen her gün beni çok şaşırtan çok tuhaf işler oluyor bunlardan biri de sendikaların son dönemdeki sessizliği.
Enflasyon % 120’yi aşmış, fiyatlar almış başını gitmiş iktidar temsilcileri temmuz ayında asgari ücrete zam yapmayacağız diye çıkıp çıkıp konuşuyor sendikalarda tık yok gıkları çıkmıyor.
Normal bir ülkede olsak sendikaların yeri göğü inletmesi, işçileri sokaklara döküp meydanlarda toplayarak biz bunu asla kabul etmiyoruz demesi gerekmez mi?
Dahası sendikaların; enflasyon bu kadar yüksekken bunun faturası emekli ve emekçiye kesilmesin, önce enflasyon doğru dürüst ölçülsün ve sonra da maaşlar her ay enflasyon oranına göre artırılsın demeleri gerekmiyor mu?
Sendikaların daha şimdiden, atı çalan Üsküdar’ı geçmeden GENEL GREV kartını açıp bir uyarı grevine gitmesi makul değil mi?
Bu dediklerimi yapıyor mu sendikalar?
Elbette yapmıyor, ara sıra üç beş miting yapıp, kıyıda köşede nutuk atmak bu gidişatı engelleyebilir mi?
Eskiden patronlar ve iktidar ile işbirliği yapan sendikalara sarı sendika denirdi. Peki, şimdi bu dediklerimi yapmayan sendikalara sizce ne renk vermek gerekiyor?
İktidar ve bazı patronlar çıkmış “efendim asgari ücret yükselirse enflasyon da yükselir” diye bize maval okuyor, hikâye anlatıyor. Hiçbir sendika da çıkıp bunlara “o zaman sizde fiyatlarınızı dondurun, sattığınız mal ve hizmetlere zam yapmayın” falan demiyor, neden?
Patronlar sattığı mal ve hizmetlere zam yaparken serbest piyasa koşulları, iş emeğin hakkını vermeye gelince ama efendim enflasyon bahanesi böyle bir çifte standart olabilir mi?
Pekâlâ, sendikaların bu suskunluğu sadece bu ücretler meselesi ile mi ilgili?
Elbette hayır!
AKP iktidarı memlekete milyonlarca göçmeni doldurmuş, bunların ucuza, kayıt dışı, kaçak olarak, vergi ve sigorta ödemeden çalışmasına / çalıştırılmasına göz yumuyor.
Peki, bu yasal mı?
Elbette hayır, bu ülkenin yasaları yerli ya da yabancı fark etmeden vergi sigorta ödemeden, kayıt dışı işçi çalıştırmayı yasaklıyor.
Tamam, patronların işine geliyor bu yasağı takmıyorlar, iktidarın da o ya da bu sebeple işine geliyor göz yumuyor peki sendikalar niye suskun?
Sendikalar niye çıkıp “kayıt dışı kaçak ucuza çalıştırılan bu yabancılar Türk vatandaşı işçinin işini, aşını, ekmeğini çalıyor ve dahası ücretler genel seviyesini aşağı çekiyorlar” diye itiraz etmiyor?
Kim bana sendikaların bu suskunluğunu açıklayabilir?
Niye sendikalar kayıt dışı kaçak yabancı işçi çalıştıran patronları tek tek tespit edip, yazılı olarak şikâyet ederek resmi makamların mecburen yasal işlem başlatmasını zorlamıyorlar?
Yahu arkadaş anormalin normal olduğu bir dönemden geçiyoruz bu konuyu herkes biliyor ama kimse konuşmuyor kimse işlem yapmıyor bu anlaşılabilir bir şey değil.
Bakın bu kayıt dışı kaçak çalışan yabancı işgücü tarlada bağda bahçede fabrikada atölyede inşaatta lokantada otelde hemen hemen her yerde varlar bir Allah’ın kulu da bunları görüp de işlem yapmaz mı?
Tuhaf ama yapmıyor…
Bu kayıt dışı kaçak çalışanları yarattığı tek sorun istihdam piyasasında da değil siyasi, sosyal, dini, ahlaki birçok olumsuz etkileri var amma ve lakin en büyük etkilerden biri de ülkenin döviz dengeleri üzerine!
Bunlar Türkiye’de çalışıyor kazandıkları parayı dövize çevirip memleketlerine götürüyor ya da gönderiyor bu şekilde ülkeden yılda en az 20 milyar dolar döviz çıkıyor.
Mehmet Şimşek üç beş kuruş dövizi borca bulmak için Londra senin New York benim fellik fellik dolanıp eşik eskitirken yılda 20 milyar doları kayıt dışı kaçak çalışan yabancılara kaptırmak akıl işi mi?
YORUMLAR
Önce sizi tebrik ediyorum,Değerli yazarım. Önemli bir soruna parmak bastınız Hal böyleyken değişen ne olur bence de bir hiç!
- Temmuz 2023 Sendika üye istatistikleri Türkiye'de sendikaların temsiliyetinin çok sınırlı olduğunu gözler önüne serdi.
Türkiye de 16 Milyonun üzerinde çalışanın %85 i sendika üyesi değil.Üye olanların da anımsanmayacak bir kısmı toplu sözleşme yapma hakkına sahip değil.Böyle bir durum da sendikalardan ne beklenir ki?
Emek için çekilmiş her şey değerlidir, Tıpkı yazdığınız yazı gibi yine de hak arayan bir kaleme sahipsiniz..
Başkan sıfatı taşıyanlar da hiç bir şey yapamazsalar da kına yaksınlar.
İsmail SEZGİN
İREMCİK Kültür Sanat Derg tarafından 5.7.2024 02:52:12 zamanında düzenlenmiştir.
Önce sizi tebrik ediyorum,Değerli yazarım. Önemli bir soruna parmak bastınız Hal böyleyken değişen ne olur bence de bir hiç!
- Temmuz 2023 Sendika üye istatistikleri Türkiye'de sendikaların temsiliyetinin çok sınırlı olduğunu gözler önüne serdi.
Türkiye de 16 Milyonun üzerinde çalışanın %85 i sendika üyesi değil.Üye olanların da anımsanmayacak bir kısmı toplu sözleşme yapma hakkına sahip değil.Böyle bir durum da sendikalardan ne beklenir ki?
Emek için çekilmiş her şey değerlidir, Tıpkı yazdığınız yazı gibi yine de hak arayan bir kaleme sahipsiniz..
Başkan sıfatı taşıyanlar da hiç bir şey yapamazsalar da kına yaksınlar.
İsmail SEZGİN
Yerden göğe haklısınız. Önceden masaya vurunca ses getiren sendika başkanları vardı.
Ben öyle tahmin ediyorum ki kafasını kaldırana terörist dedikleri için, korkuyorlar ya da rahat ve lükse onlar da alıştı, bırakamıyorlar.
Arzu Çerkezoğlu hariç diyorum, o korkmadan her ortamda konuşuyor ama yalnız bırakılıyor.