- 101 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
HAFIZ ŞİRAZI.
HAFIZ ŞİRAZI KİMDİR?
Hafız-ı Şirazi, Tahran yakınlarındaki Şiraz şehrinde doğmuş ve orada yaşamıştır. Babası Şemseddin Musa, bir kereste tüccarıydı ve Hafız-ı Şirazi’nin doğumundan kısa bir süre sonra ölmüştür. Hafız-ı Şirazi, küçük yaşta babasının kaybından sonra annesiyle birlikte zor koşullarda yaşamıştır. Hafız-ı Şirazi, genç yaşlarında şairliğe başlamış ve şiirlerinde genellikle aşk, doğa ve din konularını işlemiştir. Ayrıca şiirlerinde tasavvufi ve mistik unsurlar da bulunur. Hafız-ı Şirazi’nin şiirleri, dil ve anlatım gücü, zengin kelime dağarcığı ve kusursuz vezin yapısıyla ünlüdür. Hafız-ı Şirazi, şiirleriyle ün kazandığı dönemde Timur İmparatorluğu’nun hakimiyeti altında olan İran’da yaşıyordu. İran’da Farsça yazılmış en önemli şiir kitaplarından biri olan "Divan-ı Hafız", Hafız-ı Şirazi’nin şiirlerini içermektedir. Kitap, ölümünden sonra derlenmiştir ve Hafız-ı Şirazi’nin ölümünden sonraki yüzyıllarda İran ve diğer Farsça konuşan ülkelerde çok popüler olmuştur. Hafız-ı Şirazi’nin şiirleri, İran edebiyatının en büyük hazinelerinden biri olarak kabul edilir ve dünya edebiyatına da etkileri olmuştur. Hafız-ı Şirazi’nin şiirleri, özellikle Batı edebiyatında Goethe, Ralph Waldo Emerson, Friedrich Nietzsche ve Robert Browning gibi yazarlar tarafından takdir edilmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.