- 155 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
isyan ve kaos arasında
şehrin havasını soluklanmak için.ismet beyin dilinden düşürmediği hakikat her zaman değişim yaşıyordu yeni gündemlerle birlikte.beğenmiyordu çalıştığı mesleği tekrarlamak bir eziyet demek olunca.amerikan filmleri bu konuları işler öğrencileri monoton hayatın dışında tutmak için.ulus devlet neden anlam değiştirdi sorusu için maneviyata sarılmıştı bütün kalbiyle.üstelik bir dernek açmıştı istiklal marşı derneği adı altında.yeri ve önemi nasıl anlaşılırdı milli bir heyecan yaratmak adına.kitaplarını osmanlıca bastığından türkçenin aslına dönmek için ilk adımı kendisi atmıştı.90lı yıllarda siyasal islamcılığın içindeydi eleştirilere anlam vermezken.adil düzen tartışılmış olsada bir slogandı zenginleşme amacını taşıyan.partinin iktidar olması yankı bulmuştu dünyada.fen ilimlerinden ihtisası vardı erbakanın.ismet beyin bu yıllarda anlam eksikliğini farketmemiş olması.madımak olayında tavrını ortaya koyarken.halkı kin ve düşmanlığa sevketme suçu işlenirken ülkede.yakılan aydınların halkı galeyana getirmesini eleştirmişti nedense.islamın bir sığınak olduğu gerçeği.poetikasını bu düşünce üstüne bina etmişti.ender bir uslüpla yazılmış şiirleri bir hayal kırıklığı demekti değişen fikirlerinden sonra.halen bir umutla bakması dünyaya karamsarlığın bir çeşit hastalık olması nedeniyle.hayata tutunmanın aracıydı islam inancı.tabiata yüklenen anlamın bir değeri yoktu günümüzde.aslında betonların arasında bir zenginlik hayalı kuruyordu insanlık.ne kıymeti vardı paranın bir araç olmaktan öte tekdüze hayatın içinde.sosyalizm ne işe yarardı sermayenin gücüne bağlıysa mücadele.nihayetinde das kapital içinde bir sorundur mülkiyetle anlam kaqzanmış sermaye.ancak dünyada gelir adaletsizliği vardı hiç olmadığı kadar.bir anlama sahip değilse işçilerin yanında olmak.islam içinde benzer şeyler söylenebilir kendi burjuvasini yaratmakla.doların saltanatı eksik göstermiyorsa siyaseti.bu düşünceler sadra şiifa tespitlermiydi acaba.marksın kültüre yüklediğianlamda vardı propaganda.empoeryalizmin kolonyalizm demek olduğunu anlamıştı ismet bey.amerikan hegomonyası yoksullukla savaşın bir gerçeği olduğundan.kenyada çıkan hadiseler emperyalizmin bir gerçeğinde görüyordu yoksulluğu.bu ülkeler neyi başarmak istiyor onca engellemelere rağmen.kişmleri korkutuyor bu çelişkilerden kurtulmak.belkide sanayileşme gerçeğinde vardı teknoloji.tüm dünyanın çinliler gibi bir zenginliğe kavuşması demekti hegomonyadan kurtuluş.asyanın yükselişi durduruluyor bu nedenlerle.kaos çıkar örgütleri için yoksulluk demekti bu ülkeleri yıkıma uğratmakla.benzer olaylar farklı ülkelerde sahneleniyor.eşit bir konumda olması avrupa ve afrikanın.bunu savunduğu için katledildi malcolm x.islamcılığınb çıkışıda böyle bir iddia taşıdığından manipüle edildi sosyal duyarlılık.peki gerçek böyleyse hakikati savunmanın avantajı yokmuydu.buna deccaliyet diyordu islamcı ideologlar.alim ve tağut kitabında bu konu anlatılır.tek amaç bilgiye islamileştirmek.bunun adına özgürleşme deniyordu terörün ortaya çıkışından önce.türkiyede bu konulr anlatıldı halka gerçek binancın özgürlükte volduğu gerçeğine rağmen.doğu batı çelişkisi kültürel anlamda siyasetin bir nesnesi olunca.islam kültürünü ele geçiren barbarlıkta dünyanın bir gerçeğiydi artık.bunu açıklayacak kimliklerin olmayışı islamda.belkide bu iddiaları haklı çıkarıyor modern hayat.cami klise ve havranın ortaçağa hapsedilmesi umutlarıda yokediyordu inanç adına.insanların pornografiye sarılması duygusuzluğun bir sonucu ismet beye göre.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.