- 225 Okunma
- 5 Yorum
- 7 Beğeni
Seni Anlıyorum Diyebilmek
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Bir insana; „seni anlıyorum“ diyeblimek sahip olabileceğimiz en büyük erdemlerden birisidir.
Birini anlmak, ona seni anlıyorum diyebilmekten ҫok daha derinlerde yatan akılcı bir mantığın sonucudur. Anlamak, ötekinin düsüncesinde, yüreğinde, dünyasında, mutluluğunda, acısında varolabilmek demektir. Birini anlamak demek, kendini ruhen ve bedenen onun yerinde olmak, onun yerine koyabilmek ve aynı duyguları yaşayarak varolmak demektir.
Yani, ҫok derinlerde bir yerlerde, kendi iҫimizde, hatta bazen bizim kendimizden habersiz yarattığımız öz dünyamızda yatan cevaptır buna verecegimiz. „Seni anlamaya ҫalışıyorum“ demek ise, ötekini ve ya karşımızdakini anlamadığımız gibi; ona verdiğimiz, muğlak, özden uzak bir bir cevap olsa gerek. Belki, bir tesadüfü zorunluluğun vermiş olduğu ağızdan ҫıkmış bir cümlede olabilir; „seni anlıyorum“ demek! Ya da, bu bir imaj yanılsamasının karekteristik bir özelliğide olabilir, karşımızdakine mesafeli yaklaşmaktan gelen bir tavırdan dolayı …
Birini anlamak ya da onu anlamaya ҫalışmak kavramsal olarakta farklılıklar gösterebileceği gibi, kendi dünyamızdan bize gönderilmiş sinyaller olarak beynimize yerleşmiş olan ve sosyolojik ve psikolojik psişikliğin ikileminde kendine yer etmeye ҫalışan bir insan gibi; „gel ve gitleri“ dengelemek iҫin seҫtigimiz bireysel bir yolda olabilir. Seni anlamaya ҫalışıyorum. Anladığımı düşündüğüm anlarda olabiliyor. Ama bu karşımızdakine iҫten bir değer vermediğimizinde simetrik bir boyutudur. Belki de anlamak istemiyorum demenin direkt söylemek yerine diplomatik bir dil kullanmayı seҫmenin bir alternativ olarak sunulması demektir.
„Seni anlıyorum“ diyebilmek, yüreğimi bütün patolojik tarvmalara rağmen yitirmedim, hiҫ bir yarışa girmeden sana inanıyorum ve güveniyorum diyebilmenin teminatıdır. Sen, her zaman yanımdasın ve yanındayım diyerek, bazen güҫlükle karşılaşsan da ben senin yanındayım diyebilmektir – „birisini anlamak – seni anlıyorum“ diyebilmek!
Zamana aldırmadan, ötekinin acısını, kendi acıları bilerek, duyarlı bir şekilde bir sevgili hoş görüsünde de ötede olan iҫsel refleksin dışarıya taşınarak gösterilmesi demektir. Sen, hangi zorluklarla karşılaşmış olursan ol; „ben her şartta yanındayım, yanında olmak, bana yük değil tersine mutluluktur“ diyebilmektir. Yani ötekini sevebilmektir; „seni anlıyorum“ diyebilmek. Bir maratoncu gibi ona son hızla ulaşmak iҫin koşabilmektir; „seni anlıyorum“ diyebilmek. Bu durumu bir zayıflik ve zaaflık olarak değil de, kendimiz iҫinde, iҫinde bulunduğumuz şartlarda sorgulamamız, kabuk kırmamız, kabuk değiştirmemiz, yeniye ve değişime aҫık olabilmenin tam birinci şıkkıdır. Bir diğer yanıyla; kendimizi ötekinin varlığıyla bütünleştirebilmek olarak kendimize yüklemiş olduğumuz bir misyondur; „seni anlıyorum“ diyebilmek.
Hatta karşımızda ki, bize „boşuna uğraşma, ne yaparsan yap, git başımı ağrıtma, kendi sorunlarınla ilgilen, tırnağın varsa, kendi başını kaşı“ desede, biz ötekini anladığımız sürece insanileşeceğiz, bu şekilde büyüyeceğiz, bu şekilde var olmanın sanatını öğrenerek ve öğreterek mutluluğu yaşayacak ve yaşatacağız. Ve bu yürekten gelen; „seni anlıyorum“ diyebilmek, insan olmanın en değerli yüceliği olarak bizi kendimizlede sürekli barıştırıcı rolleriyle bütünleştirerek, dimdik durmamıza ve gelecek bütün sorunlara karşı dinamik bir şekilde hazır kılacaktır.
Ve artık ikimiznde kendimizi tanıyarak, tanınmaz hallerden koruyacaktır. Ve böylece, bireycilikten arınmış bir kişiliğin toplumsal ve kollektif şarkılar söylemesine en büyük vesile olacaktır. Kendinimiz kaybetmemeden ve kendimiz kalarak, ötekiyle bütünleşerek.
O halde bütün şarkıların „seni anlıyorum“ diyerek bizi değişime ve dönüşüme ҫağırdığı bir özlemle iyi akşamlar diliyorum sana „Benim Evrensel Yürekli Meleğim“.
Seni anlıyorum; hem de tepeden tırnağa, boydan boya, Kuzey’den, Güney‘e, - Doğu’dan, Batı’ya! A’dan – Z’ye kadar. Bu benim sağlıklı öngörülerimin ürettiği kendi gerҫeğimdir. Anlayışlıların daha da ҫoğaldığı bir dünya özlemiyle …
Sosyolog H. Hüseyin Arslan - 25.Juli/ Haziran 2017
Beş yıl önce kayıbettiğim degerli hayat arkadaşıma yazmıştım bu yazımı yaşadığı zaman. Anısına saygılar – devr-i daim olsun!
YORUMLAR
Bazen Dünya Sayıklar, İnsan Fısıldar Handa…Tanrı Susar Kul Kalır Handa…
Seni anlıyorum demek, bir çiçeğin içten içe açan taç yapraklarına şefkatle dokunmak gibi, varoluşun en derin kıvrımlarında yankılanan bir müzik parçasını hissetmektir. Birinin ruhunun ince nakışlarını çözmek, zamanın ötesine geçip onun içsel dünyasında yolculuk yapmaktır. "Seni anlıyorum," demek, hayatın karanlık ve aydınlık yüzlerinde dans edebilmektir; onun acısını, mutluluğunu, hayal kırıklıklarını ve umutlarını derinlemesine hissedebilmektir.
Bunu söylemek, sadece sözle değil, ruhun derinliklerinden gelen bir yankıdır. "Seni anlıyorum" diyebilmek, kalbin en hassas köşelerinde yer alan sevgiyle yoğrulmuş bir gerçektir. Bu, her türlü zorluğa rağmen, sevginin ve empatinin zaferidir. Bu, insan olmanın, karşımızdakine varoluşunun her haliyle saygı duymanın en yüce ifadesidir.
Ve şimdi, bu satırları yazarken, hayatının en değerli anlarını paylaştığın, yüreğinin derinliklerinde taşıdığın o eşsiz varlığı anarken, içindeki özlemi ve sevgiyi tüm dünya ile paylaşıyorsun. Bu yazı, onun anısına bir hürmet, bir sevgi gösterisidir. Senin evrensel yürekli meleğine yazdığın bu yazı, onun ruhunun sonsuzlukta yankılanan bir yansımasıdır.
Seni anlıyorum; evrenin tüm köşelerinde yankılanan bu cümle, her birimiz için bir umut, bir sevgi ve bir anlayış çağrısıdır. Anlayışın daha da çoğaldığı bir dünya umuduyla, senin bu yazın, insanlığın kalbine dokunan bir fener gibi parlamaya devam edecektir.
Sonsuzluğa uzanan bu sevgi yolculuğunda, ruhun huzur bulsun ve anısı daim olsun.
Ey Bu Handa Harmalanan Kul, Kalma Bu Handa Yaratanın Var…..Bu Yoklukta Bu Canın Belki Hatrı Var….
LÜTFEN BENİ ANLAYIN…..