- 113 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mutluluğun Geçiciliği ve Hayatın Anlamsızlığı
Kalıcı mutluluk gerçekten var mıdır, yoksa insanı umut gibi peşinden sürükleyen bir meşgale midir? İnsanın sabah gözünü açtığı anda içini ferahlatan bir şey olması ve bunun sürekli olabilmesi mümkün müdür? Bence değildir. Bilemiyorum, mümkün olmasını isterdim ama sanmıyorum. İnsanın keyifle yapmak için can attığı sürekli bir şey olduğuna inanmak, hayatın silsilesinde insanın başını ağrıtacak bir sürü şey yaşanıyor; bazıları ilk kez, bazıları ise tekrar ediyor. Kötü haberler, kötü düşünceler, yaşanan olumsuzluklar insanı gün içinde hayat pilini söndürecek şeyler yaşaması, iyi şeyler yaşamasından daha muhtemel.
Ayrıyetten, sizi her gün mutlu uyanmanızı sağlayacak şeyin bir vakit sonra insanı sıkmaz mı, sıkıcı gelmez mi artık? Çünkü sürekli ona bel bağlayacak, hayatın akışını ona göre yönlendirecek, ama insanoğlu bundan da sıkılacak bir zaman sonra. Eski tadı vermeyecek - her şeyde olduğu gibi - başka bir şey arayacak. Belki bir alışkanlığını bırakacak, bir şeyi değiştirmeye başlamadan önce öncekini bırakması lazım. Bu süreçte başına gelecek olayları bilemez; bunu biliyor olması bile, o kişinin kalıcı mutluluğa erişemeyeceğinin kanıtıdır, zannımca.
Kısacası, mutluluk anlık bir duygudur, kalıcı değildir. Hiçbir şeyin kalıcı olmadığı gibi...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.