- 664 Okunma
- 7 Yorum
- 11 Beğeni
Düğün mü Yıkım mı!?
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Denge bozuldu.
Biz geri kaldık.
Önceden de azbuçuk görüyorduk, duyuyorduk ama sosyal medya çıkalı her şeyden haberimiz oluyor.
Çılgınca harcamalar, sınırsız eğlenceler.
Düğünler mesela.
Eskiden de zengin düğünleri abartılı bir şekilde farklı olurdu. Kilolarca altın takarlardı.
Fakirler de kendi düzeylerinde düğün yapardı.
Şimdi hem ekonomik zorluklardan yakınılıyor hem de aşırı abartılı düğünler yapılıyor.
Durumunu bildiğimiz kişiler. Yaptığı düğüne bakınca ya milli piyango vurmuş yada gömü bulmuşlar.
Altınlar, altınlar. Çirkin çirkin, kalın kalın bilezikler. Herkes 7 sülalesi uzaydan gelmiş havasında. 7 sülalesi Vehbi Koç düzeyinde sanki.
Ne hünerler ne hünerler.
3-4 saatlik ücreti, milyonlara varan salon kiraları. Nişanda ayrı düğünde ayrı.
Gelin damat salona tahterevalliyle geliyor. Ayranı yok içmeye, tahterevalliyle gidiyor ...
Salonda yapacakları danslar için kurs görmeler.
Takılar o biçim. Düğüne gelenler -ben mesela- en azından bir çeyrek takabilirken şimdi ne mümkün. Ama düğün sahipleri uzaydan gelmiş, yada gömü bulmuş havasındalar. Ben çoğunun ekonomik durumunu bildiğim için üzülüyorum yalan yok. Adamın evi yıkılıyor resmen. Evlenenlerin dünya batmış çıkmış umurunda mı?
EN KRAL YERDE BALAYI DA OLACAK BALAYI!
Bazen TV’lerde “Gelin bilmem ne” programlarını izliyorum da kesinlikle bizim toplumuzdan değil. Sultan Keykavus’un gelinleri sanki.
Çok yakınımın eşi o programları seyredip “Bana böyle düğün yapılmadı, böyle takılar takılmadı” diye boşandı. Ben şahidim.
İş düğündeki harcamalarla bitiyor mu?
Hayır.
Kesinlikle ayrı ev açılacak.
Eşyalar. Ömür boyu hiç kullanılmayacak salon takımları vs vs.
Tam yıkım.
Yapanlara, yapabilenlere dokunmuyor ama ya yapamayanlar !
BENCE SALONMUŞ MALONMUŞ DÜĞÜN FALAN OLMAMALI. AİLE İÇİ BASİT BİR NİKAH TÖRENİ O KADAR. ZATEN GELENLERİN TAKTIĞI TAKILAR KİŞİ BAŞI SALON PARASINA YETMEZ.
Allah hepimizin yardımcısı olsun.
Amin.
Suat Zobu.
NOT: Fakir Baykurt, Aziz Nesin gibi yazarlar “yada” yı bitişik yazmışlar.
YAZIMI GÜNE ALAN SEÇKİ KURULUNA SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMLE…
.
YORUMLAR
Isparta Antalya'dan sıcak.
Seni görüyorum. Geçmişsin bir ağacın gölgesine, belini vermişsin ağacın köküne. Uzatmışsın ayaklarını. Keyfin yerinde.
Elinde soğuk bir su şişesi.
Yanına geldim. Elimi omzuna attım. Gözlerimizle gülümsedik.
Soğuk sudan bir sen içtin bir ben.
İkimiz de mutluyuz.
GARDAŞIM BENİM.
Yazılan yazı laf olsun torba dolsun diye yazılmamalıdır. Bence bir mesajı olmalıdır.
Peki bunu yapıyor muyuz?
Çok azımız.
O çok azlardan biri de sensin.
Ne mutlu okuyan bizlere...
Bu yazı da onlardan biri işte.
Hele birde düğünden önce yapılan pazarlıklar var.
Davetiyeler basıldıktan sonra bile bozulan
Anlaşmalar var,
Fakat yeni nesil bu adetleri yavaşta olsa
Kaldırma uğraşında.
Kalemine yüreğine sağlık.
GARDAŞIM BENİMM...
Daha çok Güneydoğu illerinde oluyor zaman zaman batıda da oluyor. Kilolarca altın takıyorlar bir de tabi basın çağrılarak yapılıyor bunlar hava atılacak ya birilerine illaki. Silah atmalar ki yasak olmasına rağmen, yapılıyor.. İnsanlar için böbürlenme vesilesi olmamalı böyle düğünler, biraz da mutluluğa odaklanmalı düğün sahipleri ama olmuyor işte, böyle şatafatlı evlenip iki üç sene sonrada boşanıyorlar... Güzel bir konu kutlarım
:) Evlendirecek oğlunuz var gibi yazıyorsunuz.Sanki yüreği yanık bir baba.Tüm düğün masrafları belini bükmüş...Ya kızınız olsaydı!..Demez miydiniz hayatta bir gün ,düğün isterim diye?.Nikâhtan götürmek de neyin nesi?.Ayrı evi olsun.Yeni eşyaları olsun.Yeterince takıları olsun.Hatta evleri de kendilerinin olsun.Kira olmasın.Arabayı sonra da alırlar.Olsa iyi olurdu ya!..
Siz aşiret düğünü ile Hint düğünlerinden davetiye aldınız sanırım :)
O tür düğünler öyle.Garibanın bir düğünü de mi olmasın yani?..
Bir davul da mı patlatmayalım yani?..Bir zurna da mı zırtlatmayalım yani?..
Düğün neyse de zaten ömründe bir kere oluyor.Bizim düşündüğümüz en az üç çocuk meselesi..Üç çocuk nasıl beslenir ,büyütülür,okutulur, hayata kazandırılır?
Sıkmayın canınızı.Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.
neneh. tarafından 23.6.2024 13:34:56 zamanında düzenlenmiştir.