- 204 Okunma
- 4 Yorum
- 4 Beğeni
Ülkücülerin Aşkı
Aşk herkes için bambaşka anlam taşır. Aşkın ne ifade ettiğini sorsan herkes birbirinden ayrı cevaplarla gelir.
Ülkücülere aşkı sorsan sana davalarına olan sevdalarını anlatır. Onlar içinde aşk böyle bir şey. "Benim davamdır aşkın anlamı" der.
Davası onlar için hayatlarında en ön sıradadır. Hatta bazı atsız kahramanların hayatıdır. Kimisine çok garip gelir bu durum. "Hayatınızı yaşayın ne işiniz var davayla şunla bunla" derler. Ama ülkücülerin ülküsüne olan sevdasını anlayamazlar. Onlar idealleri olmadan gelişigüzel yaşadıkları için aşkı sadece bir insana yada herhangi bir şeye duyulan özlem diye tanımlar ve ülkücüleri anlamak için empati bile yapamazlar.
Ülkücülerin davası biraz nazlıdır. Çok uğraş ister, çok çaba ister. Nazlıdır ama bu sevda asla ülkücüleri terk etmez. Herkes gelip geçicidir hayatta ama ülkücüleri davası bırakmaz. Onlarda sevdasını en ileriye taşımak için var gücüyle savaşır. Davayı ayakta tutmak için her zorluğa göğüs gererler, dikenli yollarda yalın ayak yürürler, ne engel olursa olsun göze alırlar gerekirse ölümü bile...
Ceplerinde 35 kuruşu dahi kalsa var gücüyle zalime direnirler. Sevdalarından vazgeçmezler. Ciğerlerine hava verilse bile, kanlar içinde yatsa bile terk etmezler davalarını. Tırnakları dahi çekilse ülkücülerin, acı içinde kalsalar bile Allah diyerek dayanırlar. Hiçbir zaman davadan dönmek akıllarından dahi geçmez , söz konusu bile olamaz. Onların aşkı sevgisi bambaşkadır...
Türk-İslam davasını ileri taşımak için direnirler. Ülkücüler, şehadete gülerek emin adımlarla giden Cengiz Baktemur’un kardeşleridir. Onların davasını bitirmek istemek gülünç bir durumdur. Hele ülkücüleri bitirmek istemek daha gülünç durumdur. Ülkücüler bitmez bir ölür bin doğar! Aşkından, davasından vazgeçmelerini ve davanın engellenmesini istemek sadece zalimlerin hayalinde kalır ilerisi olamaz olmaz !
Melike Nur ÇELİK
YORUMLAR
Bana da ülkücülerin sevdasında olan şu farklı sevdalarını anlatsanıza farkı neymiş bizde bilelim... Birazcık tarif ekleyip fakir kalmış zihnimizi aydınlatı_verin bir zahmet...
Öyle ya her erdem madem bu sırrın içinde kuru kelimelerde kalmasın. Ben yazdım siz anlayından öte bu yüce erdeminiz bizede birazcık bulaşsın yazdıklarınızdan. Hem zihnimiz açılır en cevvalinden, hem ruhumuz beslenir şu tadına doyulmayan anlatınızdan.... Nasıl bir dava imiş ki ele alınır dişe dokunur ne yönleri var bir görelim bunca yıldır göremediğim kör kaldığım taraftan geçiversin ruhuma bu kutsallaştırdığınız tabu. Ya da okuyan herkes aydınlanıversin ilim mumunuzdan feyz alsın , ışık alsın. Sizce doğru olanın bunca yıldır kim neyini göremediki bu halkın yüzde olan çoğunluğuna ulaşılamadı acep bu büyük soru muamma olarak kalmasın. Aydınlatın lütfen ruhumuz aydınlansın.
Çünkü ben göremedim kendi adıma Yozgatın Sorgun ilçesinden şu yaşıma kadar gelip anasından doğanları ülkücüyüm diye çok gördümde say 9 ışık doktrinini deseler sayanları göremedim. Ülkücüyüm diyenleri çok gördümde davasını kitap kitap okuyanları pek göremedim. Çünkü ben belediyelerde işe girmek için parti peşinde milliyetçi olanları gördümde işe giremeyenci aynı şevkle davasında yürüyenleri pek göremedim.
Elbette yazdıklarım herkesi bağlamaz , herkesin ilmi yönü kendi ile alakalıdır ama vatan sevgisi hiç bir partinin tekelinde de değildir olamazda. Bir siyasi dava bu kadar kutsallaştırılamaz, kutsallaştırılmamalıda. Her parti kendi bireyini kutsal görürse, fikirdaşını kutsal görürse, gerçek kutsal olan şeylerin anlamı kalmaz. Velev ki çok ülkücü arkadaşım vardır benimde kendimi ülkücü saydığım gençlik yıllarımdan kahvede pişti,oynayıp tavla sallayan. Benimde çok arkadaşım oldu sır sayıp sakladığım mahremlerde dolaşan. Benimde çok arkadaşım oldu dilinde Allah kelimesi elinde kadeh tokuşturan
Şu cümleniz mesela ceplerinde 35 kuruş dahi kalsa var gücüyle zalime direnirler. Kim bu bahsi geçen zalim ve hangi kafanızdaki kişi bu direnci gösteriyor. Madem bunlar direniyor devlet kurumları ne yapıyor. Öyle ya bu direnci zalime karşı dirensin diye kurulan kurumlar var onlar ne yapıyor...Adama sormazlar mı? Tabiki sorarlar. Onların aşkı sevgisi bambaşkadır...Niye renkleri mi farklı? Ruhlarımı üstün? Sebep.
Nice yazılarınıza selamlar...
Benim ülkücülük anlayışım vatanseverliktir.Ama şimdiki ülkücü geçinenlere bakıyorum İktidara ve dış güçlere hizmette yarışır olmuşlar sanki.Ülkücülük milliyetçilikse en önce vatan ve millet sevgisi gelmelidir .
SadeceGökyüzü tarafından 22.6.2024 19:11:44 zamanında düzenlenmiştir.