- 104 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
...
22 Şubat 2010’den beri bu sitede yüzlerce yazı paylaştım. Gerçek adım Osman KESKİN. Timur KOHEN ise benim takma adım. Varmak istediğim yer aslında mahlasımda kullandığım ’KOHEN’ soyadı. Evet, bu soyadı Yahudilere aitmiş. Ben bunu çok sonraları öğrendim. Gelelim bu soyadını neden kullandığım kısmına. Bilenler bilir eskiden ’anatolianrock.com adlı bir bir site vardı. O sitede yazıştığım ve müzikle ilgili paylaşımlar yaptığım arkadaşlarım vardı. Şarkı tavsiyeleri yapardık. Adı duyulmamış şarkıları birbirimize tavsiye ederdik. Anatolianrock sitesnde ’Çİzgikukla’ nickli biri bana bir şarkı tavsiye etmişti. Şarkının adı ’Dance me to the and of love.’ idi. Şarkı beni öyle etkiledi ki günlerce dinledim. Sonra herkesin yapabileceği gibi sanatçının diğer şarkılarını da dinledim. Ama ’Dance me to the and of love.’ kadar beni etkilemedi. Şarkının sahibi ise Leonard Cohen adında biriydi. Bu bahsettiklerim Edebiyatdefterine üye olmadan önce, henüz yeni yeni bir şeyler yazmaya başladığım dönemlerdi. Kendi adımı benimseyemediğim ve adımı resmi olarak değiştirmeyi düşündüğüm zamanlardan bahsediyorum. Timur adını çok seviyordum. Özellikle Timur’un askeri dehasına olan hayranlığımdan dolayı. Yaptığı vahşilikleri asla özümsemedim ama Fransızların Napolyon Bonapart’ı varsa ve Fransızlar onunla gurur duyuyorsa, bizim de Timur’umuz vardı. Gel gör ki ’Timur Türk değil Moğolmuş. İnsan toplumun dayattığı bilgiyi doğru bilgi sanmaktan kurtulduğunda bir nebze olsun ışık görmeye başlıyor. İşte bu iki insan benim mahlasımın temelini oluşturdu. Yahudi olduğundan haberdar olmadığım Lenonard Cohen ve Türk olduğunu sandığım Timur. Ezcümle o dönemlerde bu tip farklı isim ve soyisimleri birleştirmek modaydı. Kısaca merak edenlerin olduğunu bildiğim ve merak edenleri tahmin ettiğim için bu açıklamayı yapmayı uygun gördüm. Sonuçta 14 yıldır burada Timur KOHEN adıyla yazılar paylaşıyorum. 2 adet basılmış kitabım bu isimle yayımlandı. İnsanlar beni ve eserlerimi bu isimle tanıyorlar. Google’a Timur Kohen yazarsanız onlarca sayfa çıkar ama Osman KESKİN yazarsanız sadece eski sosyal medya paylaşımlarım çıkıyor. Bu kadar bilinen bir ismi terk edip her şeye yeniden başlamak çok zor. Çünkü ismi bilinmeyen birinin yazdıkları ne kadar değerli, sanatsal olursa olsun tutmuyor. Kısaca ben Türk’üm. Ama mahlasım değil.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.