- 1133 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Yazmak (ve Yaşamak)
YAZMAK ( VE YAŞAMAK)
Sevgili Kitapsever dostum,
Okuduğum kitapları sana mektuplar ile tanıtmaya ve paylaşmaya devam ediyorum. Bu bir iken iki, iki iken dört okuma gibi çoğalan bir çaba ve çalışma oluyor benim ve senin için. Ben yazarken sen okurken aldığımız hazzı sanırım seneler sonra bu yazıyı okuyanlarda alacak.
Sevgili dostum,
Bugün sana anlatmak istediğim kitapta, yazarlara Çocukluk, İlk Gençlik,Yazmak ve Yazar olmak konusunda sorular sorulmuş ve alınan cevaplar bu kitabı oluşturmuş. Söyleşileri yapan ise yılların yazarı ve şairi Nurettin Durman. Az kitap yayınlarından yayınlanan bu kitap, 350 sayfa ve uzun zaman okumayı istediğim kitaptı. Bugünlerde okumak nasip oldu. Nasip olmayınca kitaplarda okunmuyor işte.
Sevgili dostum,
Kitapta hangi yazarlar var? Diye merak edeceğini bildiğimden hemen isimlerini yazayım dedim :Hekimoğlu İsmail, Atasoy Müftüoğlu, M. Ragıp Karcı, Mustafa Miyasoğlu, D.Mehmet Doğan, Metin Önal Mengüşoğlu, Cahit Koytak, Cumali Ünaldı Hasannebioğlu, Ali Haydar Haksal, Arif Ay, Olcay Yazıcı, Mustafa Özçelik, Ahmet Efe, Mustafa Ruhi Şirin, Nazım Payam, Ümit Aktaş, Berat Demirci, İbrahim Demirci. Recep Garip, Bestami Yazgan, İbrahim Eryiğit, Ömer Lekesiz, Yıldız Ramazamoğlu, Şeref Akbaba, Cihan Aktaş, İhsan Deniz, Osman Konuk, Bünyamin Doğruer, Cemal Şalar, Müştehir Karakaya, Abdülaziz Tantik, Arif Dülger, Kamil Yeşil, Mehmet Narlı, Hüseyin Akın, Mehmet Solak, Hcabi Kırlangıç, Nihat Dağlı, Sibel Eraslan, Özcan Ünlü, Ali Ayçil, Mustafa Oğuz, İbrahim Tenekeci, Ahmet Murat, Hakan Arslanbenzer, Mehmet Ayci , Murat Güzel, Osman Özbahçe, Selçuk Küpçük, Hayriye Ünal, Mustafa Uçurum, Abdullah Harmancı, Jan Devri.
Sevgli dostum, kitapsever Kardeşim,
Yazarlara 6 soru sorulmuş.
1.Yazmaya ne zaman ve nerede başladınız?
2. Çocukluk döneminizi anlatır mısınız ?
3. Sizi yazmaya ve okumaya teşvik edenler oldu mu ?
4.İlk okuduğunuz kitap, şiir, hikaye veya yazı , dergi ve gazete hangisi ?
5. İlk yazdığımız yazı, hikaye, roman yayınlandığında ne hissettiniz ?
6. Yazar olmak için çabaladınız mı ? Neler yaptınız yazar olmak için?
Yazarlar da bu sorulara içten cevap vermişler ve bu sorulara verilen cevaplar 350 sayfaya sığmış. Bir nevi “yazmak okulu” diyebileceğimiz bu kitap aynı zamanda yazmak isteyen, yazan çocuklara ve gençlere rehber niteliğinde. Bu kitabı zamanında alıp da kütüphanelere okul kitaplıklarına yayıncımız Adem Özbay adına hediye ettiğimi hatırlıyorum. Kütüphane sorumluları yazmak isteyen gençlerin bu kitaptan çok faydalandığını söylemişti. Bende bu kitabı yazmak isteyen ve yazanlara öneriyorum daima.
Sevgili dostum, Kitap aşığı Kardeşim,
Bu kitap beni de çocukluğuma götürdü. İlk şiirim, ilk hikayem, ilk şiirimin 14. Nisan.1982 günlü Tercüman Çocuk dergisinde yayınlandığında duyduğum sevinci hatırladım. 42 yıl önce 15 yaşında çocukken. Halbuki ilk şiirimi o zaman Türkçe öğretmenim Selma Pala benim yazdığıma inanmamıştı ve bende ona inat yazmıştım işte.. Kendimi geleceğin ünlü ve çok okunan yazarı olarak haytal etmiştim o gün ve akşama kadar için içime sığmamıştı. Sonradan Tercüman Çopcuk Dergisinde, Milliyet Çocuk Dergisinde ve Türkiye Çocuk Dergisinde yayınlanan şiir, hikaye ve karikatürlerimi hatırlıyorum.
Sevgili dostum,
Yazarları okurken çoğunun yaşıtım olduğunu ve çocuğunun ilk yazma hikayesinin benimle çok benzer olduğunu anladım. Tercüman Gazetesinin, çocuk eklerinin ve ansiklopedilerinin Türk fikir hayatına kattığı büyük gücü fark ettim ve Tercüman Gaztesi sahibi Kemal Ilıcak’ı rahmetle yad ettim. Ona mektup yazardım o da bana kolilerle kitap yollardı ve okurdum. Nazlı Ilıcak da bana kitaplar yollardı. Helen o mektupları arşivimde saklarım. Hatta Kemal Ilıcak öldüğünde annem “ manevi baban vefat etti “ bile demişti. Varın 40 yıl öncesinin gençliğine Tercüman Gazetesi ve sahiplerinin kattığı zenginliği siz düşünün.
Sevgili dostum, Güzel Kardeşim,
Kitapta dostumuz Mustafa Uçurum’u görmek ile de mutlu olduk. Yakından tanıdığımız eğitimci, yazar ve “şapkalı yazar” diye tanıdığımız Mustafa Uçurum’un da güzel anıları kitaba renk katmış. Türkçe Öğretmeni de olan Uçurum, akıcı ve güzel, sade anlatımı ile Türk çocuklarına güzel dersler vferiyor. Bu kitapta söyleşi ile de yazma serüvenini daha iyi anlamış oluyoruz. Mustafa Uçurum’dan yeni eserler bekliyoruz.
Sevgili dostum güzel Kardeşim,
Kitabı okuyunca anlıyoruz ki, çok yazarın yaptığı gibi çocukluk anıları genç ve çocuk yazarlara ilham olsun diye kitap olmalı ki, okuyan çocular tecrübeli yazarları “Yazar okulu”nda okuyor gibi ders çıkarsınlar. Aslında yazarlığın okulu da yoktur. Yetenek ve çok okuma ile ortaya çıkar. Aile, okul ve akraba çevresi bu yeteneği ortaya çıkarır olumlu ya da olumsuz tavrı ile. Benim yazdığım şiire inanmayan hocama inat olsun diye yazdığım gibi, hocasının teşviki ile yazan yazar daha çok. Bu gösteriyor ki, hayatta olumsuzluklarda olumlu tavırlarda hayata bakış açımıza göre aslında bizi kamçılar ya da vazgeçirir. Bugün geriye baktığım zaman “iyi ki hocama inat etmişim” diyebiliyorum mesela...
Sevgili dostum güzel kardeşim,
Yazmakta içten ve samimi olmanın da etkili olduğuna inanan bir insanım. Samimiyeti iyi bir lider olmanın gereği olarak da görüyorum. “Recep Yazıcıoğlunun Liderlik Sırları” kitabımda da liderliğin ilk şartının samimiyet olduğunu anlatmıştım hatırlarsan...
Sevgili dostum,
Burada da aynen yazmanın etkili olabilmesi için içten ve samimiyetle yazılmalı diye düşünüyorum ve buna dikkat ediyorum. Bunu sende benim kadar iyi anlıyorsun alsında değil mi ?
Sevgili dostum,
Samimiyetin olduğu ortamlarda hem iş verimi hem de insanlığın verimi artar. Bunu bunca yaşımdan edindiğim izlenimlerin tecrübesi ile yazıyorum sana. Sen benden samimi olduğundan bunları sana anlatmaya da gerek yok aslında..
Kitabın 2 cildini de okuyarak paylaşmak dileği ile. Kitap 2 cild çünkü.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.