- 90 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yalan..
- Seyyah, bu kaçıncı sigara?
- Önemi yok...
- Nasıl önemi yok, zararlı? Neden bu kadar çok içiyorsun?
- Beni efkara düşüren yalanları yakmak için belki de.. Her nefeste bir yalan...
- Ama sen yalan söylemezsin ki?
- Susmak da yalan söylemektir bazen, hoş görmek de, hatta güvenmek bile...
- ?... Kime?
- Kendine... Bildiğini unutur, gördüğünü silersin... Duyduğuna sağır, baktığına kör olursun... Öyle sevmişsindir işte... O sana yalan söyler, sen kendine...
- Yalancı kimdir?
- Herkes yalancıdır...
- Dürüst kimdir o zaman?
- Dürüst insan yoktur... Pişmanlık duyan insan vardır, utanan insan vardır, üzülen insan vardır, aynı yalanı söylemeyen, söylemekten korkan insan vardır, herkes mutlaka bir yalanın sahibi, failidir, işte bu gerçeği dürüstçe kabullenip, tövbe eden insan vardır...
- Sen kime yalan söyledin?
- Sevdiğime...
- İnanmam...İnsan sevdiğine yalan söyler mi?
- İnsan en çok sevdiğine yalan söyler...
- Neden?
- Onu hak etmediği bir makamda tutabilmek için...
- Neresiymiş o makam?
- Sevenin kalbi!
- ?!!!... Offffff... Yani aslında o sevgiyi hak etmiyor, dolayısıyla o makamı da hak etmiyor...
- Sevgi hak edilen bir şey değildir, sevgi vermektir, Sevgi daha en başta benden vazgeçip sen diyebilmektir... Biri sende ben olduysa, sendeki senin bir anlamı bir önemi yok artık demektir...İşte bu yüzden...
- İşte bu yüzden?
- Kendine yalan söylersin... O, bir sırtlana kedi dese, o sırtlanı kucağına alır seversin, O, sana yalan söylese, seviyorum dese mesela, seviyorum dese, çok seviyorum dese, ama aslında hiç gelmemiş olsa, girmemiş olsa kapından...Sonra çekip gidiyorum dese bir gün... Gitse...
- Gitse?
- Sanki gelmişcesine, sanki kalmışçasına, senle olmuşcasına... Hoşçakal dersin... İşte bu, senin kendine söylediğin en büyük yalandır...
- Yalan bunun neresinde Seyyah?
- Gidenle herkes vedalaşır hafız... Zor olan, aslında hiç gelmemiş olanla yollarını ayırmak... Onu yoluna katan sensin, ekmeğine, tuzuna... Uykuna katan sensin, yorgunluğuna, sevincine, hüznüne, uykusuzluğuna... İnandığın kadar O’nu inandıran da sensin!
- Neye?
- Bir sevgili olduğuna...
- ...?!!!
- İnanmasa, gitmeyecekti...
- Zaten hiç gelmemişti...
- Yani aslında koca bir yalandı herşey öyle mi?
- Dürüst insan yoktur, pişman olan insan vardır, utanan insan vardır... Ve unutma...Her insan yalancıdır...
- ...
Seyyah Derviş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.