- 118 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Mülteci Meselesi
1986’da "bazı siyasetçilerin siyaset yasağı kalksın mı?" diye halk oylaması yapılmıştı. Gereksiz bir işti. Bence darbecilerin yasağı doğrudan kaldırılsa iyi olurdu.
Eğer biz güçlü bir millet olacaksak önemli konularda referandumla karar verilmeli, millete danışılmalıdır. Hukuk, savunma, eğitim gibi temel konularda iktidarın değişmesiyle değişmeyen devletin sabit kuralları olmalıdır. Mesela emlak affı, vergi affı gibi uygulamalar adaleti zedeliyorsa engellenmelidir. Eğitim sistemimizde her yeni gelen bakan yeni düzenlemeler yaparken bazı evrensel doğrulara/ilkelere bağlı kalmalıdır. Bakanların düzenlemelerine bir kesim alkışlarken diğer kesim yanlış diyorsa bu nasıl oluyor?Aklın yolu bir değil mi?
13 yıl olmuş Suriyeliler misafir veya mülteci,sığınmacı her neyse.Sayıları bile farklı söyleniyor.Konuyu tartışanlar iyice anlaşılmaz hale getiriyor: Yok gerekliydi, değildi, faydalıdır, değildir AB ülkelerinin isteğiyle kendimizi bu duruma düşürmemeliydik diyenler mı haklı? Mülteciler, bizim insanımızın yapmak istemediği inşaat, çobanlık gibi işleri yapıyor, zararları yok, kendi istekleriyle gidecekler diyenler mı haklı?.Bu konuyu bizi yönetenlerin zaafiyeti, basiretsizliği olarak değerlendirenler mı haklı? Aksi düşüncede olup büyük ülke olmak böyle birşey, ne yapılıyorsa doğrudur, bir bildikleri vardır, diyenler mi haklı? Gel çık işin içinden çıkabilirsen?
21 Haziran 2024
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.