- 110 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÖTÜLÜK
Bazen duyuyoruz izliyoruz, bir kişi onuncu kattan düşüyor, ölmüyor. Başka bir kişi ise birinci kattan düşüyor, ölüyor. Kedicikler hep dört ayak, üstüne düşmekle bilinir. Bir araç kaza yapar, hurdaya döner içindekilerin burnu bile kanamaz. Başka bir araç küçük bir kaza yapar, siz ölen veya yaralı olmaz sanırsınız. Oysa o kazada ölende vardır, yaralananda. Acaba neden? İyi olaylar iyilikten, Kötü olaylar kötülükten kaynaklanıyor olabilir mi? Bize öyle, Bunların örneklerini zamanımızda yaşıyor. Duyuyoruz. Kötü düşünce ve davranışlar insanı kötülüklere götürüyor. Ne demiş Atalarımız” Su testisi su, yolunda kırılır”
Kötü niyetle yaptığınız hiçbir işten fayda sağlayamazsınız, işler iyi gidiyor sanırsınız bir bakarsınız ki batmışsınız. Onun için “KÖTÜLÜK “ düşünmek, kötü düşünceler üretmek vicdanınızı ve hayatınızı karartır. Kötülüğün ve kötünün dostu yoktur. İyiliğin ve iyinin dostu çoktur. Kötülükten uzaklık, Yaratana yakınlıkmış. Bizim görevimiz Bunun şiirini yazmakmış.
K Ö T Ü L Ü K
kötülük seni hep yalnız bırakır,
kötülük sana her zaman kötülük eder,
kötülük seni iyi isen hasta eder.
kötülükten—kötülükten,
kötülük seni haramlara götürür,
kötülük seni kötülere götürür,
kötülük seni kötü yerlere götürür,
kötülükten—kötülükten,
kötülük seni hep üzer üzdürür,
kötülük kötü günlerin artırır,
kötülük seni sevimsiz-çirkin gösterir,
kötülükten—kötülükten.
Kötülükten, kötü alışkanlıklardan, kötü davranışlardan, kötü düşüncelerden, kısaca Haramlardan ve Mekruhlardan Asla fayda gelmez. Asla kelimesini neden? Kullandık. Çünkü Yüce yaradan biz kullarına öyle buyurmuş. Yanlış yoldaysan hemen dön tövbe etki tövbeni kabul edeyim demiş. Yanlışlarda-Haramlarda ısrar seni tövbe kapısından uzaklaştırır. Şeytana ve şeytanın yoldaşlarına yaklaştırır. Tövbeni zorlaştırır.
Kötü alışkanlıklar ve kötü davranışlar hep, bir seferden bir şey olmaz demek yanlışından başlar. Bir sever dediğin o yoldaki ilk adımdır. İlk adım her zaman çok önemli sayılmıştır. Öyle olduğu yüzde yüze yakındır. İlkler genellikle unutulmazlar.
Bir düşünelim İlk sevdiğin insanı, ilk uğradığın haksızlığı, ilk aldatıldığın insanı, İlk okuduğun kitabı, ilk evlendiğin insanı, İlk kavga ettiğin insanı, İlk kokladığın gülü unuttun mu? Unuta bilir misin? Çok zor. Bu nedenle ilklerinize çok önem verin, İlklerinizde hassas olun. Eğer ilklerinize gereken önemi-hassasiyeti göstermez seniz ömür boyu, pişmanlığınız peşinizi bırakmaz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.