- 117 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TOKİ 4. ETAP KANALİZASYON, YOL VE YÖNETİM SIKINTILARI
TOKİ 4. ETAP KANALİZASYON, YOL VE YÖNETİM SIKINTILARI
Bir kaç haftadır biriken kafamda ki köşe yazılarını yazmanın rahatlığı ile Komşularımdan gelen şikayetleri gündeme getirmem istendi. Komşu komşunun külüne muhtaçtır düsturu ile büyüdüğümüz için komşularımın şikayetlerini gündeme getirmem şart oldu. Şahsen yol konusu ile başlamak istiyorum. Hali hazırda 5. Etap inşaatı sürmekte yollar toz toprak içinde, Hamzalı yolu genişletme çalışmaları bir yandan sürer iken taş kamyonları ve İnşaat tozları ile ortalık şantiye havasında millet camı kapıyı açamaz durumda yetkililere durumu iletmeme rağmen ses seda yok. En azından akşam sabah bir tanker ile sulansa yoldan toz toprak kalkmaz. Hele Hamzalı yolunda ki çam ağaçlarını görseniz ağaçlar tozdan görülmez oldular. Belki yazımızı okuyan bir yetkili görürde olaya bir el atar...
KANALİZASYON MESELESİ
Toki yerleşke planında eski Orhangazi çöplüğü tarafında yeri belirtilen kanalizasyon çukuru ancak bu çukura giderleri gönderen pompalar yanık durumda ve yerin konumuna göre yeni foseptik çukuru binaların çok yakınında olması nedeniyle ve havaların ısınması ile birlikte binalara lağım kokuları gelmekte, evleri böcekler basmakta kaç sefer konuyu gündeme gerirsekte eski buski genel müdürü kat maliklerini yalancılık ile suçlamıştı. Oysa şikayet var adlı siteye baksa idi milletin şikayet ve sıkıntılarını kendide görecekti. Bizzat kendim 500 adet üzeri şikayet yazısı okudum.
Mahalle Muhtarımıza konuyu ilettim. Takipçisi olacağını belirtti ancak il sağlık müdürlüğü bu olaya nasıl duyarsız olur anlamış değilim. Hemen evin dibinde foseptik çukuru insan sağlığına ne kadar elverişli acaba hiç mi düşünmediler?
Patlayan lağımlar haftalarca bina içlerinden temizlenmedi. Asansör boşlukları pis su doldu.
Milletin sorunlarını dile getirmemizden sonra Eski tokilerde bile asansör bakımları başlamış, kulağımıza gelen bilgiler bu yönde liyakatli iş bilen yetkililere minnettarız.
Ancak torna vida vurulmadan asansör bakımı nasıl oluyor merak ediyorum. Torna vidaya dokunmadan eski fiyat sekiz bin ₺ hak mı?
Şimdi en az Yirmi bin ₺ olacak olan asansör bakım ücretleri kimin cebine gidiyor?
Güzel yere tezgah açılmış vallahi pes...
TOKİ 4. ETAP YÖNETİM KURULU NE İŞ YAPIYOR?
Altı aydır denetleme raporları yayınlanmıyor, Kapı ve güvenlik kamerası yapılcak diye toplanan yedek akçe nereye harcandı?
Toki yönetimlerini denetleyecek bir kurum yok mu?
Şahsen kendi bloğum için çatıda tadilat yapıldı dendi. Binada tamircileri gören kimse olmadı. Her hafta gazete köşesinde siyasî işlere kafa yoran Yönetim kurulu başkanımız nedense Toki sorunları için ses seda etmiyor, seçim dönemi lağımlar konusu haber yapılınca güzel duygu sömürüsü ve mağdur edebiyatı ile işi geçiştirdi.
Bir çöpcü bile alamadık belediyeden, sahi ne için başkan adayı olmuştu?
Belediyeden hizmet alacağım vaadi ile aday oldu. Soruyorum Sayın Maraba Orhangazi belediyesinden ne hizmet getirdiniz?..
Toki 4. Etapa süper toto sponsorluğu ile yapılan basket sahasından başka ne yaptınız?
Sağlık ocağı hayati ihtiyaç iken siz basket sahası ile yetindiniz. Muradiye Mahallesi muhtarı bile Ankara’da temaslar kurarak sağlık ocağı yaptırdı mahallesine, siz encümende ak parti yönetiminde olmanıza rağmen gelmeyen hizmetten kim sorumlu acaba?
Sahi aday olmanız için birilerimi zorladı sizi?
Binalar bu kış su alma riski ile karşı karşıya, binalar temelden çıkan sular nedeniyle çürüyor, üstlenici firmayı mahkemeye verecekmisiniz?
Millete kusurlu ürün satan Tokiyi konudan haberdar ettiniz mi? Sahi siz başkansınız denetleme kurulunu neden işlev hale getirmiyorsunuz?
Yoksa böyle daha mı rahat ediyorsunuz?
Nasıl olsa kimse hakkını savunmuyor değil mi? Sindirme bezdirme siyasetiniz batsın. Laf başına gelince gazeteden hak hukuk masalları anlat millete birazda dindarlık insanlar inanıyor nasıl olsa...
Cami imamına dediğim gibi Kul hakkını anlatın insanlara...
Kat maliklerinin hakkı ne olacak? Yedek akçe ne için toplandı ve nereye harcandı?
Belediye binasında her birime elinizi kolunuzu sallayarak giriyorsunuz ya bari bir hizmet getirin Semtimize bir çöpçümüz bile yok...
Diğer tokilerde çöpçüler sokakları temizliyor ama hepsinden ziyade bakın yaz geldi. Bu lağımları artık bir çare bulun ve milleti bu pislikten kurtarın. Kendi binanda ki kat malikleri beni arayıp şikayet ediyor, biz seninle hem hemşehri hemde komşuyuz ama darılma gücenme bunlar acı gerçekler vesselâm...
TÜRK İSLÂM ESERLERİ MÜZESİNDE Kİ KURAN-I KERİMLERDEN HABER VAR.
Bir ay kadar önce idi. Türk İslâm Eserleri müzesinde ki Kuran-ı kerimleri yerinde göremeyince Cimere konu hakkında bir soru sormuş idim. Geçen hafta cevabı geldi. Geldiği gibi değerli okuyucularım ile paylaşıyorum. ;
(Başvurunuza istinaden; Söz konusu Kur’an-ı Kerim Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığına bağlı İnebey Yazma Eser Kütüphanesi koleksiyonunda yer almakta olup, konservasyon ve restorasyon nedeniyle Türkiye Yazma Eserler Kurumu Başkanlığı Kitap Şifahanesinde bulunmaktadır.
Saygılarımızla.)
Gelen cevabı olduğu gibi aktardım. İlk fırsatta İnebey Yazma eserler müzesine gidip konuyu orada takip edeceğim. Sürçü lisan etti isek affola haftaya bambaşka konu ile buluşana kadar esen kalınız. Gününüz ve haftanız güzel bereketli Hızır nebi ve Ricaül Gayb erenleri yoldaşınız olsun...
İlhan Erdem
Not: Bu yazı 10 Haziran günü Orhangazi Lider gazetesinde tefrika edilmiştir.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.