- 174 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
twitlerle gündem-9
1
sivil bir anayasa nasıl olacak.temel haklar ve laiklik nasıl yer alacak anayasada.fetö benzeri örgütler destekliyormu bu değişimi.nasıl bir türkiye fotoğrafı erdoğanın zihninde.özgür özel muhalefette kalacağız diyor normalleşmeyi ittifak olarak anlamış olmakla.
2
rusyanın dış politikası sınırlarını ve etki alanını genişletmek.soğuk savaştan sonra böyle bir politika tutarmı.kimsenin beklemediği bir savaşı tarihsel bir tez olarak başlattı.çinin tayvan politikası amerikayı fazlasıyla ilgilendiriyor.bir de filistin var tabiki.
3
amerika kendini tehlikeye atmaz.çünkü kullandığı örgütler kendi çıkarı için çalışıyor.bence deaşın kuruluş amacı farklılık yaşamış sonrasında.islam birliğini hedeflediğinden hilafeti savunuyor.bunun tek yoluda silahlı mücadele.başarı şansı var mı sizce.
4
özgür özel ne yapsın iktidara gelmek için.siyaset böyle bir şey.mustafa kemalde rakı masasında ülke sorunlarını aydınlarla tartışmış.herkes kendi çapında bir güç arıyor siyasette.şimdi söz geçirmek daha zor koşullar değiştiğinden.seni kimse dinlemez söz konusu ülke olunca.
5
özgür özel zorlamıyor iktidar şansını.parti eşgüdüm halinde çalışıyor görüntüsü verdiğinden.erdoğan için sorunları çözmek zor halka inanmadığından yani bu inancı kaybetmiş çoktan.ak parti için kişisel çıkar partiye zarar veriyor.devlet küçüldükçe ideolojik bakışta kayboluyor.
6
hocam sende yanlış anlıyorsun şeriat konusunu.recm cezası sonradan eklenmiş diyorlar islam hukukuna.ayrıca had cezaları kuranda yok.evlilikle çözülüyor zinanın suç olma durumu.bir kaç mesele islamın özü olamaz ilahiyatçılara göre.koskoca islam kültürü bunlardan ibaretmi sorusu.
7
milli görüş ideologluğu yapmış olması kültür düşmanı anlamına gelmiyor.ben birkaç kitabını okudum üstadın.toplumun nirengi noktalarına temas ediyor özellikle tarihsel bilinci oluşturmada.tarihte yaşanmış katliamlar belgeleriyle anlatılmış kitaplarında.
8
zülmün kaynağında adaletten uzaklaşma
var.peygamberler bunlara karşı çıkmış.tabiki insan duyguları bir ölçü olamaz kabile yaşantısında.herkes aynı şeyimi anlıyor dinden.bunların anlaşılması akla bağlı.vicdan ve insaf aklın dışında kalamaz öngörüsü.
9
misakı milli türkiyenin doğal sınırları.cumhuriyet bunu devrimlere mal ediyordu.kılık kıyafet devrimi ilhamını yunan felsefesinden aldığından.bir nevi mitolojiye gönderme var resimde.tabiki sakal ve sarık terkedildi türk aydınlanmasıyla.ideolojik bir yönü var halktaki değişimin.
10
gündeme başka bir güzle bakmalısınız bence.muhalefetin yönetime talip olma durumu.devletin para politikası çerçevesinde emekli için yeterli maaş veremeyişi gibi.kuzey ırakta neler oluyor esadın türkiyeden talepleri ışığında.türkiye afrikada ne arıyor dış politika açısından.
11
ahiret iyi bir gelecektir ayeti var.allahın büyüklüğü evrendeki ihtişamla anlaşılır.bunlar güzelde neyi ilham ediyor kuran bize.ölçüyü kaçırmanın bize verdiği zararlar.adnan hoca belgeseli bazı iddialarda bulundu turnike sisteminin varlığı için.bunların hepsi iftiramı.
12
biyolojiyi bilenler zülmediyor.o insanlar haklı olacak kadar güçlü değil.adaletten anlaşılan budur ne yazıkki.kutsal kitaplar bir gerileme nedeni tanrının sözü olmasıyla.insan hakları her şeyden söz eder ama sıra eşitliğe geldiğinde hukukun fukaralığı görünür olur acılarda.
13
mehdi hüdadan anlamına geliyor yani hidayete erdiren.peki mesihin mehdiden ne farkı var.ahir zamanda anlaşılacak bir konu.kıyamet alametleri belirdiğinde insanlar şahit olacak hakkın ayetlerine.farklı rivayetlerle bu konu işlenir hadislerde.
14
ilahi bilgi insanı odağına alır yorumlamada.ahiret cennet cehennem gibi inanışlar hangi temele dayanır.yoksa bir boşlukmudur hayatın anlamı.felsefe düşünceye dönüşür ideolojik anlamda ayetleri akılcılıkla tevil ederken.yunus ve mevlana gerçek aşkı aramış hayatı beşer görmekle.
15
modern sanatın işlediği konular inançla ilgilimi
allahın sanatı nasıl taklit ediliyor ideolojik vurguda
inançla ideoloji bir arada faşizm karşıtlığı içinde olabilirmi.
evrimciler neyi örnek gösteriyor tesadüfen varoluş için.
16
genç şairlerin hayal dünyasında tabiat ve insan
türkiye aydınıyla nasıl karşı koyuyor materyalizme
ünlü şairlerin şiirlerinde yer alan yurt sevgisi
bu sevgi için hapsi göze almanın gerekçeleri
17
linç kampanyasının gerekçeleri
kediciklerin adnan oktara iltifatları
neden bilim karşıtlığı görüldü yaratılış gerçeği
aslında verilen mesajı iyi algılamıştı dünya
ancak ingiliz derin devleti gibi kitaplar
bunlar karartılmak isteniyor.
18
ilham denen orospu diyorya şair.biz bilimden önce şiirle tanıştık.sosyalizmin hakimiyeti vardı islam coğrafyasında.yönetimde nasıl bir ölçü alınmalı sorusu içinde sürü kavramı.yurttaş olmanın gerekliliğinde vardı batıcılık.ama batılı olamadık bir türlü.
19
sorunlar hala çözülmeyi bekliyor.ulaşım için yetersiz taşımahatları.şehir içinde bir sorun halen ulaşım.insanlar mağduriyet yaşıyor belediyeyi tercih etmekle.yeni hatlar açmaktan başka çare yok.ama kime anlatacaksın halkın sorunlarını.
20
yağmalanmış örgüt malları
faşizmin oyuncağı olmuş kitleler
anayasal düzende yurttaşlık tanımı
vakıf ve dernekler kanunu halen suç sayılıyor
adnan oktar cezai ehliyetinden yoksun kanun karşısında
yanlış bir soruşturmanın temel hakları hiçe saymasıdır bu.
21
suç örgütü anlamında bir hak ihlali
yüzyılın davası için kanayan vicdan sorgusu
yasakçı bir rejimden beklenen sosyal adalet
bunlar anayasal düzene ne kadar uygun
hak hukuk adalet deniyor düzenin yabancılaşmasına
cezai ehliyeti yokmu bu faaliyetin.
22
allah sabır versin adnan oktara
zor şartlar altında yürüyen bir dava
dünyanın izlediği bir hukuk skandalı
temel haklara göre suç örgütü
cemaatin sorgulanması adalet adına
anayasal düzende rejim için bir adım
böyle anlaşılıyor hakikat.
23
luinin giyotine gitmesi gibi.cumhuriyet saltanata karşı düşünülmüş.sezarda benzer yazgıyı yaşamıştı.ingiltere kraliyetle yönetiliyor hala.ama orda demokrasi var.tabiki saltanatlada mümkün adil yönetim temsiliyet iyi uygulanırsa.
24
islam felsefesinin kökenleri
hikmet bir bilgelik olabilirmi
kuranın tasviriyle kıyamet ve ahiret
islam sanatı nasıl taklit edildi batıda
adnan oktarın kültür ağırlıklı tebliği
insanlığın geleceğinde ne var
ahir zaman nasıl anlaşılmalı
25
mevlana moğol ajanı mıydı dünyaya bakışıyla
elmas kılınç benzetmesi neyi çağrıştırıyor
ümit doğan mevlananın hangi yönlerini eleştirmiş
bir eşcinsellik tarifimi şems-i tebriziyle ilişkisi
tasavvuf adı altında tabiiyyun felsefesinimi savunmuş
bunlar tartışama konusu
26
islamın yorumunda mezheplerin şekle dayanması
çağdaş islam neden tepki gördü medyada
beyin yıkama açısından örgüte bağlılık
kedicikler neden sosyeteden seçiliyordu
adnan hoca bir mehdimi hastalık raporuna rağmen.
örgütün ajanlıkla imtihanı.
27
ortaçağda ikonografik resimler
kübizmle birlikte çeşitlenen sanat akımları
rönesanstan moderne evrilen sanatsal arayış
sanatın sol yorumu nasıl güçlendi batıda
sürrealizmin varoluşçu felsefesi
sanat akımları nasıl kullanıldı soğuk savaş içinde
28
cumhuriyet türklüğü nasıl tanımlıyor
ülkenin gerçek sahibi türklermi
köken farklılığı terörmü demek
tarihte türklerle ortaklık kuranlar
bunlar nasıl bir kimlikle yurttaş
pkknın halkçılık konusundaki tavrı
emperyalistler nasıl bir oyun içinde
29
islam düşünceden neden uzaklaştı
klasik islam anlayışında toplum
islamın kültür mirası ve gelecekte islam
yıldızlar arası yolculuktan şeriat tartışmasına
ilimden uzaklaşmak ne kaybettirdi islama
islam ülkeleri yoksulluğu nasıl yener.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.