- 288 Okunma
- 1 Yorum
- 1 Beğeni
Diamond Tema Yalnız Değildir
Eğer müslümanlık asmak kesmek zülmetmek ise; o zaman siz de kendinize yakışanı yapıyorsunuz demektir. Ama bu tarih hangi suretin arkasına sığınırsanız sığının, sizi hiçbir zaman aklamayacaktır. Çünkü bu bir insanlık suçudur.
Benim sekiz yaşında öğrendiğim bir şeyi siz daha yeni öğreniyorsanız ve hayatınızda kendi dininizi öğrenmeye yönelik hiçbir dini kitabın sayfasını aralamadıysanız "Bence şimdi tam zamanı" aksi halde duyduklarınızla konuşmak, size hiçbir şey öğretmeyecek ve bunun tam aksine "Bilgisizliğiniz sizi daha da çok şaşırtacaktır."
Hz Muhammed’in, daha bir bebeklik çağında ki Aişe ile 6 yaşında evlendiğini ben 8 yaşında öğrendim.
Siz de bir zahmet 80 yaşında öğrenin ama öğrenin... Diğer türlü sizin var saydığınız (hakîkat) sadece (yalan’dan) ibare olmuş olacak.
Hakikatler bizi yalnızca din’e bağlı tutmaz. Aynı zamanda hayatın yörüngesini de belirler.
"Diamond Tema" Müslümanlar gibi hakaret etmemiş ve saygı duyulmayı hak eden ve insani örnekler taşıyan biridir. Ve ben buna kişilik oluşturmuş örnek kişidir diyorum.
Tecavüzleri hiçbir zaman sevmedik ama sözde hakikatin peşinde olduğunu söyleyenler hakikati yalanlarıyla adaletten gizleyerek örtpas ettiler. Eğer dîn bana kötü bir şeyi yapmamı emrediyorsa; bu emri uygulamak o dinî zaten kötülüyor. Ben etrafımda müslüman olup da örnek konuşma ve davranışlar sergileyen bir insanı daha henüz göremedim. Eğer yıkılan değil de yapılan bir şeyi gördüysem, tabii ki de ona imrenir saygı duyarım.
Sevgi de saygı da karşılık bekleten bir şeydir. Ne kadar daha üzerini örteceksiniz ki gerçeklerin? "İnsanlar kendi çocuklarıyla kıyaslama yaparak hakikati aramak yerine, diyorlar ki; Hz Muhammed Aişe’ye sahip çıkmak için evlenmiştir. Ama neden bir baba gibi sahip çıkmamıştır da, onca cariyesi ve eşine rağmen 6 yaşındaki bilinçsiz bir çocukla evlilik kurmuştur.?
Eğer cennete inanıyorsanız cehennemi de yaratmayın kendinize ve o zavallı çocuklarınıza.
Sürekli konuşmak yerine bazen de dinlemeyi deneyin mesela. Duyduklarınızın üzerine bir araştırma yapın ki; sizi aptal yerine koymasınlar.
Müslümanlara, Hristiyanlara, Yahudiler gibi daha nice dincilere değil de, insan olduklarını kabul eden tüm insanlara saygı ve sevgilerimi arz ederim...
Çünkü kelle kesen, tacavüz eden, cana kıyan ve işkence eden hayvanlara müslüman demeyi de yakıştıramıyorum ben.
O yüzden insana olan saygım dindar kesimlerinden daha ötedir benim için.
Hoşça kalın.
YORUMLAR
Agnostikliğin ve deistliğin tüm dinizme tercih edileceği bir çağa girdik. Tanrı ve Allah kavramlarının karşılığının kalmadığı bir dönemde değil miyiz. Çok değil iki-üç nesil sonra ülkemizde dinistlerin sayısı yüzde 40 lara inmiş olacak. Diomand Temayı geçmiş yıllarda fark etmiş biri olarak, lince tabii tutulacağı gün gibi açıktı. Çünkü genel anlayışın ve çoğunluğun tekerine çomak sokuyordu. Yaptığı da okumayan sorgulamayan akletmeyen bir kitleye kendi kaynaklarındaki tutarsızlıkları anlatmaktı. Öcüler bilgiden korkar, bilgiyi saklar, kimi sır der geçistirir, kimi hikmet der kaçar aydınlıktan.
Diamondun yalnız bırakılması sorun değil, doğrular zaten her dem yalnız bırakılır, öyle demezler mi yay gibi eğri olsam elde tutarlar, ok gibi doğru olsam uzağa atarlar... asıl sorun adalet bakanımızın tutumu. Taraflı, hukuğu içselleştirmemiş, kültürel algıyı hukuk zannetmesi. Hukuk töreden, adetten ötedir lakin günümüzde ortaçağ düşünceleriyle hakaret eden son kuşaklar ve onların kuyrukları varken, agnozstizme deizme ve türevlerine saygı beklemek bizler için havanda su dövmek gibi bir şey.
Lakin bugünlerde geçer elbet, geçecek. Dinistlerin öz saygısı diğerine saygısı göstermelikten ibarettir. Dünyayı kavrayamayan insanlar dünyaya dar kültür çerçevesinden dar dinist gözlüklerinden bakar. Onlardan anlayış beklemek deveye hendek atlatmaktan zor.
Umarım, Diomand gibi gençler vahşilere kurban edilmez. Ve yine umarım günümüzün agnostik ve deistleri ilk hristiyanlar veya müslümanlar gibi dine tapan kafirlerin zulmüne uğramaz. Çünkü her yenilik, her yeni düşünce ve fikir eskinin barbarlığıyla mutlaka yüzleşmiştir dünyada.
Yapay zekaların ordu yönettiği günümüzde asıl sorunumuz yapay zekanın insanlığa tehdidi olması gerekirken veya yapay zeka vahşileşir mi yoksa evcilleştilir mi yapay zekaya bir birey midir yoksa anonim midir gibi tartışmalar olması gerekirken, gündemler gündemler hala orta çağda kalmış gibi..
Saygılarımla.. Eksik olmayınız.
Okan Akıllı
Tekrardan teşekkür ediyorum, desteğiniz için.
(Diamond Tema Yalnız Değildir)
Saygılarla...