- 408 Okunma
- 5 Yorum
- 3 Beğeni
Yazamıyorum!
Yazamıyorum.
İmkânı yok yazamıyorum. “Demek ki yazmanın gereği öyle” diyorum kendi kendime, ama yazamıyorum. Tıpkı yazılanları okuyamadığım gibi, tüm çabalarıma rağmen, birkaç kelimeden öteye yazamıyorum.
Kel olsa ağacın dalından yaprağın yere düşmesine kadar olan süreçten yazı çıkarır.
Ben yazamıyorum.
Sene 85, okulu bitirdim Ankara’ya geldim.
Ankara’daki akrabam rahmetli Bekir abi beni bir mimarın yanına götürdü. Vecihi Bey’in yanına.
Oturduk konuşuyoruz.
Vecihi bey eline kâğıt kalem aldı, başladı çizim yapmaya. Bir koltuğun kesitini çiziyor. En altta iskeleti, onun üzerinde sünger, vs. en üstte kumaşı. Eyvah eyvah diyorum kendi kendime. Bizim İnce Yapı dersimize giren Erol Tugal döşeme kaplamalarını, kapıları, pencereleri gösterirken eksik göstermiş. Kaba yapıya giren Tahir Hoca çatı çözümlerini falan boşuna öğretmiş. Şehircilik dersimizin hocası Ahmet Alkan’ın çabaları gereksizmiş.
Tüm bunlar geçiyor aklımdan.
"Burada mimar olmak başkaymış demek ki!" diyorum kendi kendime.
Arada Vecihi Bey kendisinin teknik ressam olduğunu ağzından kaçırdı. Harbiden ressam ama. Eli o kadar yatkın ki!
Mimarlık efsanesi de o gün sona ermiş oldu.
Sonra 2 kat yukarısında bulunan bir inşaat firmasına götürüp beni tanıştırdı. Öylece ilk şantiye şefliğime adım atmış oldum onun sayesinde. Allah razı olsun.
Yazamıyorum işte. Nereden nereye gittik.
Hayır az buçuk şiir yazmışlığım var.
Yazı yazmışlığım var.
Yazılarımdan da şiirlerimden de güne gelenler var ama yazamıyorum.
Yazma kapasitem şu okuduklarınız kadar.
Benim adım Hıdır, elimden gelen budur vesselam.
İyi bayramlar.
Suat Zobu
YORUMLAR
'Yazamıyorum'
Doğru olsa 'Bak işte, adam kendi de söylüyor, yazamıyormuş' deyip, yazının ikinci kelimesini (Başlığı saymıyorum) okumadan yatağıma giderdim (Sabah 1:24) Ama 'vesselam'a kadar geldim.
Belki biraz daha detaylı bir analiz gerekli. Konu bulamadığınız için mi yazamıyorsunuz? Eğer öyle ise bu konuda bayağı büyük bir kulüp var profesyonel yazarlar arasında. Kalemi en akıcı olanlardan Stephen King nasıl yazamadığına dair en az üç tane roman yazdı. Yetmedi, 'Yazıyorum ama istemediğim konularda yazıyorum' diye bir tane daha yazdı. Konu bulamayınca eskiz çalışması öneririm. Bir cismi ya da bir olayı tanımlamaya çalışın. Türkiye'nin Gürcistan'a attığı ilk golü bir paragraf sınırlarında anlatın. İşe yarayacağını tahmin ediyorum. Bir bakmışsınız defanstan seken toptan bahsederken kendinizi muhallebicide açılmak istediği kızı bekleyen gencin hikayesini yazarken bulmuşsunuz.
Belki de aklımdakini kağıda dökemiyorum demek istiyorsunuz: 'Vecihi Beyin koltuğunu ben de gözümün önüne getiriyorum ama onun gibi çizemiyorum' Büyük olasılıkla Vecihi Bey de tam olarak aklındakini çizemiyor. Kolay değil. Ama yazma isteği oldukça alıştırma yapma, deneylere kalkışma da olacaktır. Baktınız koltuğu çizemiyorsunuz, oraya sığışan Tevfik Beyi kelimelerle resmedin. Niye evindeki yatakta değil de, o koltukta. Rahat mı? Anılara mı götürdü o koltuk? Yoksa kafası çok mu meşgul (Malum, keyfinden gelmemiş oraya). Zorlamayın kendinizi koltuk çizmeye. Zamanı geldiğince o kendini çizdirir.
Belki de bu saatte aklıma gelmeyen bir sebeple 'yazamıyorum' diyorsunuz. Olabilir. Yazmak istediğiniz sürece yazamasanız da yazmaya devam edeceksiniz.
Yarın patronum, Kurban Bayramından habersiz, 'Bayram değil, seyran değil, işe niye geç geldin?' diyecek. Ona bakarken eminim aklıma bir bahane değil, öykü konusu gelecek. Bir nevi Amadeus'taki kayınvalidenin tiradının Sihirli Flüt aryasına dönüşmesi gibi. Saygılarımla.
Her şeye rağmen son derece anlamlı paylaşımınız için gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım.
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
İyi bayramlar diliyorum.
SUAT ZOBU her zaman nöbetinde vatanın
Her zaman izindedir, saygı duyup Ata’nın
O her zaman dostudur eli kalem tutanın
Gönüllere kazındı, kimse onu silmedi
(13. BÖLÜM)
Saygıdeğer üstâdım,
Profilimdeki favori şiirim olan EDEBİYAT DEFTERİ AİLESİ 🏡 şiirinde size ve bazı dost şairlere sadece tek satırda yer vermeye gönlüm razı olmadı, şiirin 13. bölümüne ilk dörtlük olarak tekrar ekledim.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Esenlikler diliyorum.
Şiire ait resimli dörtlüklerin tamamı aşağıdaki PİNTEREST linkinde bulunmaktadır.
pin.it/3kDcfI8uS
Şimdi sana tecaülü Arif diyeceğim
O sana has kahkahanı atacaksın yine.
İşte bu yazı da o var.
Yazamıyorum diyerek yazma sanatı.
Suat bana yazın ya da şiirin yayınlanınca
Bildiri gelirdi. Bu yazını da tesadüfen gördüm.
Nedense bildiri gelmedi.
GARDAŞIM BENİM...
BAYRAMIN KUTLU OLSUN.