- 248 Okunma
- 0 Yorum
- 2 Beğeni
IĞDIR DÜŞÜNCE OTAĞINDA AV. B. SUPHİ YILMAZ SOHBET KONUĞUYDU
Bugün Iğdır Düşünce otağında Avukat Yusuf Aslan yönetiminde, Avukat B. Suphi Yılmaz sohbet hatibi konuşmacı olarak katıldı.
Konu "Uluslararası Hukuk ve Uygulaması" idi.
Kendisini tanımayan dinleyicilere tanıtmayla sohbete başlayan Paris Avukatlarından B. Suphi Yılmaz Uluslararası hukukun tarifini yaptı. Sonra aşağıdaki sohbet konuşması şöyle devam etti;
Dış hukukun yaptırımının olmamasından dolayı alınan kararların uygulama safhasında hayata geçirilemediği için havada kalmaktadır. Uluslararası hukuk uygulamasında taraflı davranılması nedeniyle tartışmalı taraflı kararların alındığı gözlenmiştir.
Irak’ı cezalandıran Amerika iddia ettiği gibi nükleer silah iftirasının sonra oyun olduğunu kabul etmiş, fakat Irak yerle bir edilmiştir.
Libya hakeza sömürge olmama mücadelesi verdiği için Kaddafi hiç bir BM kararı yokken saldırıya uğramış, hak etmediği şekilde öldürülmüştür.
Avrupa Birliğine alınma konusunda da bize getirilen azınlıklar meselesi Yunanistan’a konulmadı. Halbuki Batı Trakya Türkleri orada yaşıyor.
Fransa, kendisinin yaptığı Cezayir soykırımı hakkında tez hazırlamak isteklerini bile kesinlikle yasaklamıştır.
Çok yoğun sorular ve cevaplar neticesi uzayıp gidince sohbet çay ikramı ile devam etti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.