- 174 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
SEVGİ TÜRLERİ
SEVGİ TÜRLER
Japon düşünür Masumi Toyotome üç tür sevgi var der;
1.Eğer türü sevgi:
Belli beklentileri karşılarsak bize verilecek sevgiye bu adı takmış yazar Bir şarta bağlı sevgi.. Karşılık bekleyen sevgi… “Sevenin, istediği bir şeyin sağlanması karşılığı olarak vaâd edilen bir sevgi türüdür bu” diyor yazar… “Nedeni ve şekli bakımından bencildir. Yazara göre evliliklerin pek çoğu “Eğer” türü sevgi üzerine kurulduğu için çabuk yıkılıyor. Gençler birbirlerinin o anki gerçek hâllerine değil, hayâllerindeki abartılmış romantik görüntüsüne aşık oluyor ve beklentilere giriyorlar. Sonuç tabi ki hüsran oluyor.
2.Çünkü” türü sevgi:
Toyotome bu tür sevgiyi şöyle tarif ediyor: ”Bu tür sevgide kişi, bir şey olduğu, bir şeye sahip olduğu ya da bir şey yaptığı için sevilir. Başka birinin onu sevmesi, sahip olduğu bir niteliğe veya şarta bağlıdır”. Örnek mi? “Seni seviyorum. Çünkü çok güzelsin. (Yakışıklısın!).” “Seni seviyorum. Çünkü o kadar popüler, o kadar zengin, o kadar ünlüsün ki…” “Seni seviyorum. Çünkü bana o kadar güven veriyorsun ki…” “Seni seviyorum. Çünkü beni üstü açık arabanla, o kadar romantik yerlere götürüyorsun ki…” Malesef daha popüler biri olduğunda bu sevgi biter.
3.Rağmen türü sevgi:
Ve işte, sevgilerin en gerçeği! “Kişi dünyanın en çirkin, en zavallı, en sefil insani olabilir. Bunlara rağmen sevilebilir. Burada insanın, iyi, çekici veya zengin konum edinerek sevgiyi kazanması gerekmiyor. Kusurlarına, cahilliğine, kötü huylarına veya kötü geçmişine rağmen, olduğu gibi, o haliyle sevilebiliyor. Bütünüyle çok değersiz biri gibi görünebiliyor ama en değerli gibi sevilebiliyor. Japon yazar “Yüreklerin en çok susadığı sevgi budur” diyor. “Farkında olsanız da, olmasanız da, bu tür sevgi sizin için yiyecek, içecek, giysi, ev, aile, zenginlik, başarı veya ünden daha önemlidir.”
Bende diyorum ki; canlar lütfen oturun bir köşeye ve düşünün her şeyine rağmen sevdiğiniz, her şeye rağmen sizi seven, affeden terk etmeyen kimler var?
Bu sorunun cevabı, anne babanız, aileniz eşiniz varsa dostlarınız olarak sınırlı değil mi?
Dünyadaki en büyük kıtlık, rağmen türü sevginin yeterince olmayışıdır.
Her şeye rağmen, sevmemek elimizden gelmediği için severiz.
Bizim Yunus"un dediği gibi " Yaratılanı severim yardandan ötürü." Anlayışıyla bütün yaratılmışları sevmeye devam insallah.
Her şeye rağmen seveniniz ve her şeye rağmen sevdikleriniz çok olsun...
Eyvallah.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.