- 101 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İlim hz Ademin zamanında da aynıydı..
İlim hz Ademin zamanında da aynıydı...
Evet...İlim hz Ademin zamanında da aynıydı...ama hz Adem "Kısas" yapmadı Kabil öldürülmedi...İncilde de kısas yok...El-Hakim esmasına asilik vardı hz Adem "Kısas ayetini"nesh etti...çünkü insan azlığı kısası "el-Hakime asilik gördü...evet esmaya asilik varsa aayet nesh olmuştur..."mirasta erkek evlada 2...kız evlada 1 pay verilmesi "el-hakim esmasına asliktir bu gün ve bu ayeti uygulamak adl sıfatı için değil zulüm için günümüzde çünkü kardeş var canını veresin gelir kardeş var canını alasın gelir Allahın Kur’anına asidir zanidir kumarbazdır içkicidir sorsan Müslümanım der ama aalında M ürteddir...mürtedin ise mirastan payı yoktur fıkhımıza göre...evlat mıydı Hz Nuhun oğlu Kenan hayır o evlat değil denildi hz Nuha...Bütün esmalara asi bir evlat kur’ana göre evlat değildir..salih olmayan erkek evladın payı 2 olmalı deme esmaya asiliği ayet diye seçmiş olmama...esmaya asilik Allaha asiliktir ayet ve fetva esmaya asi algılanamaz...
İlim değişmez ama yok sayıla bilir...Alim bir esmadır esmayı esma sınırlar...Yani nesh hikmetin gereğidir...Nesih yok demek "el-hakim esmasına asiliktir...erkek evlada 2 pay ver deme adalet der ki kardeş ihlaslı ise ve can verilecek kardeş ise ancak bu ayeti uygulamaya hakkın var...ayet ayeti sınırlar çünkü esma esmayı sınırlar...
Hz Adem "Kısası" nesh etti...çünkü insan azdı Kısas yanlış bir tercihti...o zaman ayet gelmemeişti deme ilim vardı esmalar vardı...asi mi hz Adem adalete...hayır hikmet de esmasıdır Allahın bir esmaya asi olmamak için diğer esmayı tercih etti hz Adem esmaya asilik ayeti nesih edicidir...fetvaları da...dört evlilik ayeti de asilikse adalete yasaktır...veya ilme asilikse..veya Hakim esmasına asilikse...esmaya asilikten sorumluyuz...gazzeye "türk askeri" diyenler de esmaya asi bir istekte bulundular...nüklerli bir ülkeyle nüklerin yoksa savaşma der ayetler...Bir Müslüman on kişiden fazlasıyla savaşmasın der ayet...Gaza getirmeyin Müslümanları hicret gerekli...savaş değil...
Esma hz Ademin zamanında da aynıydı...yani vardı..."müşrike ser ol ayeti hz Adem zamanında da vardı...ama nesihti...Habil Kabile sert değildi...Kıyamet savaşı peygamberimizce haber verildi hazırlık yapılsın diye muhammedi ol...şehadetin eksik kalır..."Lailahe illah de..."esmalara asisin ama dinden çıkmıyorsun hiç İlah ve hz Muhammet savaşa hazırlan diyor sen yatıyorsun kabeni yıkarlar mescid-i aksanı yıkarlr...o şehadet seni cennete değil cehenneme götürür...dalga mı geçiyorsun şehadetle ...kelime-i tevhidle sen...elinden geldiğini bari yap yada tevbeni yap...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.