BABALAR GÜNÜ
BABALAR GÜNÜ
1924 Yılında ABD başkanı Calvin Coolidge ‘in desteği ile kutlanmaya başlanan babalar günü ilk defa 1966 yılında o günün ABD başkanı olan Lyndon Johndon tarafından resmileştirilmiştir. Her yıl haziran ayını üçüncü haftasına denk gelen Pazar günü babalar günü olarak kabul edilmiştir.
Her nedense böyle günler hep emperyalist devletlerin öncülüğünde ihdas edilip bütün dünyaca kabul görmekte veya kabul ettirilmekte. İnsanlar böyle düzmece uyduruk günlere bağlamak ettirilip tüketim ekonomisi körüklenmekte.
Bana göre senenin 365 günü insanlığın günüdür. Her insan ana ve babadan oluşur. Sevgimizi göstermemiz senenin bir gününe indirgeyerek basitleştiremeyiz. Kardeşlik dostluk sevgi barış özgürlük ve birlik dirlik daim olmalıdır. Böyle senenin bir gününün babalar günü olması insan olma hasletlerimizi asla eksiltmemelidir.
Aramızda olmayan ahrete intikal etmiş tüm babaların babalar gününü hayatta olan evlatları tarafından rahmetle anıldığı senenin her günü hayatta ve yanlarındaymışcasına akıllardan çıkartılmamasnı bu gün vesilesi ile hatırlatmak isterim. Bir gün bizlerinde bu fani alemden göcüp gideceğimizi asla akıllarımızdan çıkarmayalım. Bu gün çocuk olanlarda bir gün Allah’ın izniyle baba olacaklardır. Bu bilinçle davranmayı kendimize düstur edinelim.
Tüm babaları ve baba adayları gençlerin bu gününü ve senenin bütün günlerini kutlarken sıhhat ve mutluluk içinde olmalarını Allah’tan temenni ederim. 11.06.2024
Durmuş Karabağlı
YORUMLAR
Arabaların arkasına ''babam sağ olsun'' yazmakla olmuyor yürekten sevmek lazım babalarımızı karşılık beklemeden...