- 354 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
MASUM AĞAÇLAR
Günün birinde yol kenarından yolculuk yapan bir gurup insan, arabalarının içerisinde yedikleri meyvelerden, kalan meyveleri camdan yol kenarına doğru fırlatıp atarlar. Poşetin içinden çıkan meyveler toprağa serpilip dağılır. Bir elma, bir dut ve bir de kiraz çekirdeği yaşamak adına toprakta uzun süre sonra mücadele verip kökleriyle yaşama tutulurlar. Meyve fidanları gelişerek yıllar içerisinde sıcak, soğuk hava demeden büyürler. Bir gün yine yoldan geçen bir gurup insan araçlarından inerler ve öyle sıcaktır ki hava araçlarından inerek yol kenarındaki ağaçların gölgesine sığınırlar. Hem gölge hem de üzerleri olgunlaşmış meyve dolu ağaçları görünce çok mutlu olurlar. Aralarında konuşup biraz toplayıp yeme kararı alırlar. Biri ağaca kaldırır arkadaşını, o oradan meyvelerden toplar diğeri ise toplanan meyvelere poşet açar. Ağaçların gölgesine oturup meyveleri yemeye başlarlar. Öyle lezzetli meyvelermiş ki yerken kendilerinden geçiyorlarmış. Meyveyi yiyen arkadaşlar gölgenin büyüsüne kapılarak oracıkta uyuya kalırlar. Rüyalarına aynı anda üç arkadaşın da, aynı meyve ağaçlarının rüyası girer. Uykularını aldıktan sonra uyanmaya başlarlar tek tek ve birbirlerine bakarak mutlu bir ifadeyle gerinerek rüyama girdi benim bu meyve ağaçlar derler. Ve aynı anda hepsi aynı rüyayı görmüş olduklarına o kadar şaşkınlarmış ki şaşkınlıklarını yüzlerinden gizleyemiyorlarmış. Ağaçlar dile gelip konuşurlar rüyalarında” biz sizin geçmiş yıllarda bu yoldan geçerken poşette kalan son meyveleriz, sizlere çok teşekkür ederiz bizi çöpe atmayarak toprakla buluşturup, insanlara ikram sunmamıza vesile oldunuz”. Üç arkadaş o kadar mutlu olmuşlar ki ağaçlara sarılarak; “bize gölge yaparak sıcaktan koruyup bir de meyvelerinizden ikram ettiniz, bizler sizlere asıl teşekkür ederiz” demişler ve yolculuklarına devam etmek adına oracıktan mutlu bir şekilde ayrılmışlar. Aralarında yol boyu bilmeden yaptıkları iyilikleri konuşarak evlerine varırlar. Evlerine varır varmaz eşlerine ve çocuklarına bu durumu anlatırlar. Bunu dinleyen aileleri sevinç göz yaşlarını tutamazlar. Bilmeden yaptıkları bu olayın onlara böyle güzelliklerle dolu karşılarına çıkacağını tahmin etmezken, onlara çok büyük sürpriz olmuştu. Bu güzel hikâyede burada mutlu son ile sona erer.
YORUMLAR
merhaba sevgili zeyna
öykünün vermek istediği mesaj çok güzel.
ancak izninizle bir öneride bulunmak istiyorum
zeytin...
tüketime sunulmadan önce işlem gördüğü için toprağa dikilen çekirdeğinde herhangi bir filizlenme olmuyor. isterseniz zeytini değiştirip başka bir meyve yapabilirsiniz...
kaleminize sağlık
sevgiler