Bir de Böyle Düşünmek Lazım
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Büyük adam olmakçün ne yapacaksınız gençler? Tırı vırı zırı vırı şuydu buydu geç onları..
Büyük adamlar kimler... İnsanlık hep sonradan görme ve duymalardan ibaret olunca ve biz de sonradan görme ve duyma olunca şöyle şöyle böyle böyle falan fişman bir şeyler duyduk ve okuduk.
Babasını oklatmış mıdır bilinmez amma öyle diyorlar, Mete Han, Babası Teomanı oklatmış askerlerine.. Gerçek mi ki? Yani nedeni niçini orası burası bin bahanedir ya, babayı oklatmak nasıl oluyor acaba... Mete Han Büyük İnsan mıdır?
Babasının tapınağını kırıp dökmüş diyorlar ibrahim için. Nemrut-ibrahim olayındaki İbrahimden bahsediyorum.Yani sen çalış didin, aç karnını doyur, bakımını yap, pışpışla, saçlarını okşa, evladın çıksın ben peygamber oldum, vahiy geldi deyip kırsın senin tapınağını, dağıtsın ekmek kapını.. İbrahim Peygamber Büyük İnsan mıdır?
Ya hu yeter demiş bu fakirlik, çıkmış kralın huzuruna, ver bana izin dönüp gelem aşam denizleri sana, ne var ne yok ganimet eyleyem dökem saçayım önüne, sanırım Macellan da böyle demiştir, yani kurgu hayal benimkiler. Sonra ver elini aşmış okyanusu falan fişman ne yağlamayabildiyse yağmalamış yığmış Kralın eteğine.. Macellan büyük insan mıdır?
Cengiz Han, kıtalara sığmayan ulu hakan, kestiği boynun, içtiği kanın haddi hesabı yok, Kuzeye yakın Ortasından Asya Kıtasının bir başlamış kesip biçmeye, ne Anadolu kalmış ne Kıpçak bozkırı ne Çin kalmış ne Japonya... Kılıcı nereye yeterse, vur kelleyi, karınlarını deş demiş herhalde. Cengiz Han büyük insan mıdır?
Roma kralı Brütüs müydü, yok canım hiç olur mu, Sezar mıydı, neydi kimdi, ne İngiliz bırakmış, ne İrlandalı dahası Balkanlı, Afrikalı vb vs vermiş almış kılıcı, yer misiniz yemez misiniz? Sezar büyük insan mıdır?
Hasılı, Pisagor sayesinde midir havan toplarının icadı havadan bir gülle düşünce bir insanın başına mesela dağılır kafatasu kemikleri kırılı bağırsakları midesi beyni saçılır gider etrafa veya İbni Sina mıdır Covid Virüsüne giden yolları açan veya Arşimend midir nükleer denizaltıların kadim üstadı, kuşlara bakıp uçmayı başaran, uçtuğuna mekanik çarklı demir çelik takıp Hiroşima ve Nagazakiye atom bombasını bırakanların öncüsü büyük insan kim... İlk kimdir uçmayı hayal eden.. Bunlar büyük insan mıdır mesela?
O şunu demiş bu bunu demiş, çıkmış biri de ben de böyle diyorum demiş...
Japonyadan Kızıderililere, Mançuryadan Afrika ovalarına, İnkalardan Hititlere, Mısırlılardan Vikinglere vb vs şöyle bir bakın dünya haritasına bakalım, kimdir büyük insan...
Keşke küçük insan olabilseydiler mi..
Çıkmışlar karşımıza hala 1960-80 ideolojilerinden, köhnemiş 3 bin yıllık inançlardan, 500 yıllık 100 yıllık kan ve irin davalarından bahsediyorlar ya hu...
Alacaksın bunları Baykonur Fırlatma Üssünden şutlayacaksın Jüpitere Marsa ne halleri varsa görsünler, büyük insanlardan bahsetsinler gidip de oralarda yaşayan varsa yani...
Suya sabuna dokunmak değil niyetim.. Çamaşır suyu ellerimize parmaklarımıza zararlı bir madde, eldiven takmalı temizlik yaparken, sonra reklamlarla durmadan antel dantel zihinleri yıkanmış... denize girmeyi tatil zanneden, dağ başında mangal yapmayı zevk bilen bir insan nesli türemiş galiba.. Sen hangi büyük hayale sahipsin veya göl kenarında büyük bir çam ağacına salıncak kurup sallanmak mıdır rüzgar eşliğinde büyük insan olmanın yolu..
Oliz diye bir uygulama varmış, bir beyaz eşya markasının uygulaması, ben diyeyim yüzde 10 sen de yüzde 15 indirim sağlıyor o uygulamayı kullanıp sipariş verenlere... İyi güzel de bir üyelik ekranı var, tüm iştirakleri için yurt içi yurt dışı ortakları vb vs pazarlamacıları için; reklam duyuru satış anket vb vsler için bilgilerinin paylaşılmasının iznini istiyor senden, o maddeleri tıklamayınca üye olamıyorsun, ad soyad mail telefon, utanmasa ananın kızlık soyadı, yedi kuşak önceki atanın kan grubunu orayla burayla paylaşmak için madde ekleyecek üyelik şartı için... De get salçalı köfte seni..
Tabii ki büyük insanlar cep telefon firmalarının kurucuları yöneticileri değil, 3-5 yılda yeni model sürüp piyasaya eski modellere güncelleme vermiyorlar sayın seyirciler... Büyük insanlar ya... :)
Ya hu dört yıl okulunu okumuş diplomasını almış hala Türkçe ek yazım hatası yapıyor Edebiyat Öğretmeni..
Geçenlerde bir darbeli matkap alacağım tuttu, bu işlerle ilgilenen bir kardeş geldi aklıma, dedim bana şöyle bir şey lazım, gönderdi resimleri falan, dedim bu olsun, parası ne kadar, 2750. iyi dedim bir ay sonra vereyim parasını:) sorun değil abi dedi, sonradan internetten baktım 2450ymiş.. Dedim aynısı mı bu, evet aynısı abi istersen oradan alabilirsin onlar ithalatçı firma daha uygun fiyat verirler. Yok dedim gönder gelsin..
Şimdi kim büyük insan anlamadım ben... Kral mı peygamber mi, koşucu mu voleybolcu mu insanı unutup hayvan seven mi, uzaya çıkan mı, tarihçi mi, matematikçi mi?
Dünya Tarihi vahşi, en iyisi mi kanal tedavisi yaptırıp kafadan tüm sinirleri aldırmak.. Şöyle taş gibi bir şeye dönüşmeli kafamız... Ne ağrı ne sızı ne migren ne göz tansiyonu sıkar canımızı, üzer bizleri.. Yani sonuçta sağlık olsun, önemli olan o.
Seviyorum sizleri küçük insanlar :)
Not: İmla hataları varsa çün sürçtü ise klavye af maf edin..
YORUMLAR
Merhaba kıymetli hocam
İnsanoğlunu Yinsan olmaya davet eden dikkat çekici bir yazı okudum değerli kaleminizden
Tarihe olgular çizgisinde bakmak gerektiğini düşünürüm hep
Elbette bireyinde nirengi noktası, ağırlık merkezi teşkil ettiği haller vardır
Ne ki, etkinlikle iyiyi kötüyü, doğruyu yanlışı, güzeli çirkini birbirine karıştırmakta yanlış olur zannımca
Etkinlik sonuç alıcılıktır, önemli etkileşimlerde, dönüşümlerde öne çıkmaktır
Bu illa ki, iyiyi, doğruyu, güzeli ortaya koymaz elbette
Tarihsel karakterler bağlamında diyorum hani
Bunun haricinde gündelik, sıradan dediğimiz öyle insanlar da vardır, çok insandan kıymetlidirler, işlerini düzgün yaparlar söz gelimi
Bir çoban, bir çöpçü, bir temizlik elemanı işini dört dörtlük yapıyorsa büyük adamdır o
Cephede ölmeyi emreden komutandan aldığı emirle gözünü kırpmadan ölen askerde büyük adamdır yeri geldi mi, vatan davası, kutlu bir mefkûre uğrunaysa elbette
Nihayet hocam
Yüreğine, emeğine, kalemine, kelamına bereket
Güne gelen eserinizi tebrik ederim
Çalışmalarınızda başarılar dilerim
Selam ve saygılarımla.