KIR AT CEHALET ÇEMBERİNİ
KIR AT CEHALET ÇEMBERİNİ
En zor savaş cehaletle yapılandır diyor büyük devlet adamı değerli siyaset adamı ve kahraman Türk askeri Türkiye Cumhuriyet gibi modern devlet kuran Türkün ebedi atası Gazi Mustafa Kemal Atatürk.
Bu ülke içine düşürüldüğü cehalet ile sarmal hale getirilerek yok edilişin pençesinde var olma mücadelesi vermektedir. Bir milletin bilerek ve isteyerek fakirleştirilmesi lüks ve sefahat içinde yaşayanların vurdumduymazlığı sayesinde oluşmaktadır. Ülke iktidar sevdası koltuk hastalığı rant ve çıkar uğruna kutuplaştırılarak parçalanır bölünür hale getiriliyor. Bu bölünmeler siyasilerin oy ve iktidar hırsına yenik düşmeleri yaratıyor. Başka bir kesimin ise bu liyakatsiz yönetimlerin içine düştüğü aymazlıkları ve işgüzarlıkları sonucu fırsatı ganimet bilip terör belasını hızlandırarak genç vatan evlatlarının birer birer hayatlarının baharında aramızdan ayrılmalarına sebep olunmaktadır.
Bir zamanlar bu siyasi çeteler gençler arasında sağcı oluşumlar yaratarak karşılarına solcu denilen kesimi çıkardılar. Yine aynı haramiler solcu yaratarak karşılarına sağcı muhafazakâr denilen guruh0ları yarattılar. Bu kesimleri birbirleri ile savaştırdılar. Kadınların başörtülerini siyasallaştırarak inanç bağlamında Türban diye bir garabet örtü söylemi yarattılar. Böylece başı açık başı kapalı guruplar yarattılar. Bütün bu oluşumları yaratanların nerdeyse tamamı çeteleşmiş siyasi oluşumun tek bir kaynağından yönetildiğini maalesef insanlarımız halen pek anlayamadılar. Gençler birbirlerini öldürüp düşman oldular.
Neden insanlar hep başkasına karışır ve tenkit ederler. Neden öncelikle kendisine bakmaz. Gözündeki merteği görmez el âleminin gözünde çöp arar. Aklını kullanabilen yetişkin bir insan aynanın karşısındaymış gibi öncelikle kendinde ne görüyorsun baksana.
Kimin neye inandığı, kim kiminle sana ne? Başkasının başındaki örtüden, sırtındaki giysisinden, sağcıymış solcuymuş neden seni ilgilendirir. Var mı sana bir zararı. Önce insanlara sevgi ile yaklaşmasını öğren. Sevmesini bil samimiyeti dayanışmayı paylaşmayı bil öğren. Çık şu cehalet denilen girdaptan.
Korkulması gereken cehalettir. Çünkü cehalet dibi görünmeyen, insanı hangi tehlikelerin beklediği bilinmeyen kör bir kuyu gibidir. Bir taş atıldığında sağa sola çarparak ses vererek dibe düşer. Ama bu düşüş ve ses veriş hiçbir faydalı değer üretmez.
Cehalet zehir kusarak, tehlikeli düşüncelerin girdabında fanatizmin, hastalıklı fikirlerin esareti ve öfkesi hâkimiyetini yaratır.
Ey Türkoğlu! Sen pek safsın, seni herkes aldattı! Erdim diyen, döndüm diyen çemberinden atlattı. Bu sözün sahibi İstiklal harbimiz adlı eserinin 300 cü sayfasında izah eden Kazım Karabekir nede güzel hem zamanını hem de bu günü de açıklıyor.
Günümüzde halen cehalet çemberini kırıp atamadın üzerinden. Sahtekâr dindar geçinenlerin, ülke düşmanlarının, yıkıcı bölücü hainlerin, Türk ve Cumhuriyet düşmanlarının aklını aldığı çemberden kurtulmasını bil artık. Türk evladı uyumaz daima uyanık olmalı bu bilinci asla unutma.
Sahtekâr milliyetçilerin, sahtekâr siyaset haramilerinin yalanlarının peşinde hem kendini hem de milleti ülkeni tarumar ettirmeye devam etme. İnsanları zengin fakir, dişi er kişi, şu partiden bu partiden benim partimden diye ayrım yaptırıp böldürme kutuplaştırma. Ölümüm saati olmadığı gibi kişi ayrımı da yanlıştır. Birbirinizi sevin sayın değer verin.
Hak ve hukuktan sapmayın. Adaletle hükmetmesini adaletli olunmasını bilerek yaşamaya bakınız. Bu dünyadan göçüp giderken götüreceğiniz günah ve sevaplar çıkınından başka 3-5 metrelik bezden ibaret neyin var bir düşün olmaz mı?
Asla aklından çıkarma memleket dâhilin de iktidara sahip olanlar gaflet ve dalâlet ve hatta hıyanet içinde bulunabilirler. İşte bu ahval ve şeriat içinde dahi atanın sana yüklediği vazifen cehaletle mücadele ve Cumhuriyeti müdafaa etmektir.
Atan sana gençliğe emanet etti Cumhuriyeti. Çünkü sana güvenci tamdı.
Durmuş Karabağlı
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.