- 277 Okunma
- 5 Yorum
- 4 Beğeni
Kar topu oynayalım mı
Meyven varsa dalın kırılır derdi rahmetli babam!
Hiç sevmesem de bu tür çekişmeleri, bazen ister istemez bu konuların içinde buluyor insan kendisini.
Evet edebiyat defterinin güzel insanları. Bu yazıda bu güzel ortamda beni rahatsız eden bir konu üzerine birkaç söz etmek zorunda hissettim kendimi.
Konu yazı, şiir.
Bir şeyler yazıp çiziyoruz kendi halimizce. Defterimizin ortamına uyup, bazen darılıp gücendiğimiz katılımcılar olabiliyor. Öyle olunca da ne yapıyoruz! Görmek istemediğimiz kişileri engelliyoruz. Buraya kadar her şey gayet normal, her şey yolunda. Sıkıntı mı? Sıkıntı; hiç tanımadığınız yazısını yada şiirini okumadığınız birisine rastlıyorsunuz merak edip o sayfaya gidiyorsunuz. Birde bakıyorsunuz ki o kişi sizi engellemiş AAA!!
Ben de böyle bir şey yaşadım. Son iki üç aydır deftere değişik isimlerle gelip giden bir şahıs beni engelliyor. Eyvallah da sen kimsin benim babam.
Defterimize destek amaçlı her zaman vip üyelik taraftarıyımdır.
O sebeple de sayfama uğrayan her katılımcının ismini görüyorum.
Beni engelleyen şahıs ne hikmetse, beni engellediği halde her paylaşımımda neredeyse saatlerce sayfamda!
İlk zamanlar çok da umursamadım. Ama zaman içerisinde dikkatimi çekti. Neden hem engelleniyorum hem de o şahısın sıkı takibi altındayım…
Bir iki saat önce şeytanın avukatlığını yapayım diye, defterimizin çok kıymetli üyesi ve benim kadim dostum güzel bir insanı telefonla arayıp, o şahsın ismini söyledim. O şahsın sayfasına gidip birkaç paylaşımını kopyalayıp bana göndermesini istedim. Bir de ne göreyim o şahsın paylaştığı şiirler o kadar çok tanıdık geldi ki bana şaştım kaldım!
Şahsın şiirlerinde tanıdık imgeler, dizeler kendimi okudum sanki..!
Ve dedim ki anladın sen Ahmet Örnek o şahsın seni neden engellediğini…
bu şiir de ona armağandır
Yaşamak kara bir kalemin ucu
Yaz yaza bildiğin kadar şairim
Sevene ömürmüş aşkın orucu
Yaz yaza bildiğin kadar şairim
Aydınlığa uzak çalmaya yakın
Yalana gerekçe düşünme sakın
Hece hece süslen imgeler takın
Yaz yaza bildiğin kadar şairim
Mutluluk silahsa çek tetiğini
Kanundu kuraldı boz etiğini
Mızmızca arayıp ruh yitiğini
Yaz yaza bildiğin kadar şairim
Bülbülün sesiyle gül mavisini
Hicranın şiirle tedavisini
Günün doğuşu dostun kavisini
Yaz yaza bildiğin kadar şairim
Selamlayıp talih ve kaderini
Her daim aklında tut rehberini
Çalıntı kelamla bulup yerini
Yaz yaza bildiğin kadar şairim
İmdadına çağır kahve falını
Cennetle ölçüştür dünya malını
Aşkla yâd edip yalan masalını
Yaz yaza bildiğin kadar şairim
Kalemin cafcaflı kalbinde riya
Soysuzun izinde olmadan rüsva
Varın varlığınken bu ..oktan dava
Yaz yaza bildiğin kadar şairim
YORUMLAR
:-) Merhabalar Şair 🙏 yazınızı Sabah okumuştum 🙏 çok güzel konuyu kaleme almisiniz 🙏🍀🎀
Ne hikmetse sitede beni de engel yapan çıktı :-)
Hiç anlamıyorum Şiirlerim için olduğunu düşünmedim :-)🙏 Sadece gülümsüyorum belki de gereksiz çiçek yaptığım için, Şiir yorumlarına Kimbilir....💐🌿🎀 Kutlarım, Saygımla 🙏💐
Çok var böyle angutlar Hocam. Benim de senelerdir hiç bir yazısını ve şiirini okumadığım bir geri zekalı bayanda beni engellemiş... Ancak gülüyorum ben bunlara... Eser araklamak ise zaten çok vahim bir konu ki hukuki yaptırımı da olacaktır bunun, olmalı da zaten. Manidar bir konu kutlarım yürekten...
Afet İnce Kırat
KAR TOPU OYNAYALIM MI
Yaza girdiğimiz şu zamanda hallla havalar soğuksa karla ilgili bir yazı okumak istemezdim. Farklı bir konuya girdiğiniz için teşekkür ederim. Şiir hırsızlığını durdurmak, engellemek zor konu… Tamamen çalıntıysa en azından siteden atılıyor.
Önemli olan engelleme meselesi. Yasaklı listemde sadece 1 üye var o da küfrettiği için engellenmiştir, siteden atılmış olsa da hala duruyor belki yine gelir diye. ( onu siz de tanıyorsunuz) Önceden engellenmiş olsanız da paylaşımları okuyorduk ve bazen de emek verip uzunca yorum yapıyorduk ama uyarıyla engelli olduğumuzu öğreniyorduk. Şimdi sayfanın bile görüntülenmemesi güzel bir uygulama. En azından vakit harcamıyoruz. Engelli olmak istediğin paylaşımı okumayaman anlamına gelmez, ya çevrim dışı okunuyor ( o seçenek de kaldırıldıysa) arkadaşlarımız gönderiyor. O kadar çok üye var ki beni engelleyen acıyorum sadece onlara. Kimseye küfretmem, iftira etmem bilirim ki paylaşımları hakkında düşüncemi açıkça yazdığım için kızmışlardır. Hatalı paylaşımlara övgüler mi yağdıracağım, anlamadıklarıma sıradan yapıştırma yorum mu yapacağım. Dürüstlükse sevilmeyen sevilmeyeyim hiç sorun olmaz.
Konu hakkında düşüncemi paylaşmama fırsat verdiğiniz için teşekkürler saygılarla…
Bu arada şiir de güzeldi.
Önemli bir konuya değinen muhteşem bir yazı.Geçen gün popüler şiirlere bir göz atayım ve onlardan okumaya başlayayım dedim .Bir şiir yedinci sırada ve yanında yeni üye yazıyor.Şiiri okuyup bir hoş geldiniz diyeyim dedim, yeni üye ayağının tozu ile beni engellemiş.Ben de hiç engelli üye yoktur .Çünkü zihni bir engelim yok ki engel koyayım...
Defter de çeşitli düşünce yapısında takipte olduklarım yada takipte olmayarak rast gele eserlerini okuduğum üyeler var zaman ayırabildiğim ölçüde. Üstadı selamlıyorum.Sağlıcakla.Saygıyla.