- 178 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Okul Gezisi
1998 Çayeli 9 Mart İlköğretim Okulu olarak bir haftalık Ankara ve Kapadokya Gezisi için yoğun telefon trafiği yaşadık.En ince ayrıntılarına kadar kalınacak yerler gezilip görülecek yerler önceden tespit edildiOkulumuzdan beş öğretmen ,36 öğrenci 4 aile birliği başkan ve üyesi.Okulumuz mezunu Folklor cu Tulum ustadı Veteriner Ahmet Sandıkçı.İkide otobüs şöforü
Otobüsün yakıtı ve iki şöforun yeme içme masrafı bize ait otobüs bir hafta emrimizde.Sağolsun Belediye Başkanımız Mustafa Kaşıkçı Ve Çay Turizim sahibi Mehmedali Yılmaz,a ne kadar teşekkür etsek azdır.
22 Nisanda Çayeli’nden saat 12 lerde okullar caddesinde öğrenci velileriyle telefon numaralarını aldık.Vedalaşarak ilçe merkezinede iki tur atıp.Samsun’a doğru yola koyulduk...
Öğrencileri gruplar halinde beş öğretmene bölüştük .Kız öğrencilerle Bayan arkadaşlar. Erkek öğrencilerle erkek arkadaşlar sorumluluk aldık.Öğretmen olarak Müdüre hanım Zeliha Şerifoğlu.Yılmaz Temiz Hüseyin Kara Nihayet Karal ve Fehmi Okuyan .Hesap kitap işlerini Yılmaz Beye verdik.Tüm harcamaları Yılmaz Bey yapıyordu.Vede kayıt tutuyordu...Rize Trabzon Giresun Ordu ve Samsun illinde bir akşam kalacaktık.Çaykurun Misafirhanesinde.Yolda hep birliikte şarkılar türküler marşlar söyleyerek Zamanın nasıl geçtiğini bile anlamadan Samsun’a vardık...Otobüsten eşyalarımızı alıp Misafirhanedeki yerlerimize odalara yerleştık.Daha sonra otobüsle Samsun’un içinde şehir turu attık Gezilecek yerleri gezdik.Akşam yemeği için Samsun Öğretmenevinde yemeklerimizi yedik.Çay ve kahveler içildikten sonra Çaykur Misafirhanesine geldik..
Ertesi sabah kahvaltımızı Çaykur misafirhanesinde yaptıktan sonra Ankara’ya doğru yola koyulduk. O günde 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı...Saat ikilerde Elmadağ’da Çaykur Misafirhanesine vardık.Arabadan eşyaları alıp odalarımıza yerleştirdik. Biraz dinlendikten sonra Ankara şehir merkezine doğru hareket ettik.ATA Kuleye gittik.Ankara ayaklar altında Her taraf görülüyor.Gezeceğimiz yerleri öğrencilerimize anlattık.Burada iki akşam kalacaktık.Akşam yemeği için Maltepe’de Çobanoğlu dostumuzun lokantası vardı .O lokantada yemeklrimizi yedik.Lokanta Yükseliş Kolejinin çaprazında kalıyordu.Orada çok iyi karşılanmıştık...Yemekler yendikten sonra Lokantanın önünde Tulumla Hemşin Horonu gider deyip.,Folklorcu öğrencilerle Tulumcu tulumunu şişirdi.Akustik otantik ses Duyan herkesi pencerelere doldu akşam akşam.Horona katılan sivillerde katılarak halka büyüdükçe büyüdü.Alkışlar :Bir saat kadar horon gösterisinden sonra Tekrar misafirhanenin yolunu tuttuk.Misafirhanede düşlerimizi alıp dinlenmeğe çekildik.Kahvaltımızı yaptıktan sonra ilk işimiz Ulus,taki eski Meclisi ziyaret etmekti.Eski mecliste Atatürk İsmet Paşa ve diğer milletvekilerinin mumdan heykellerini yakından izledik... Aynen fotoğraflarındaki gibiydiler Capcanlı duruyorlardı resimdeki gibi.Resim çekmek yasaktı...Ulustaki anıtı Ankara stadyumunu gördüler öğencilerimiz.Anıtkabir,e doğru hareket ettik.Trafik oldukça yoğundu.
Arslanlı yolda çalışma vardı diğer taraftan Anıtkabire girdik.Anitkabir mezar sütununun önünde fotoğraflar çektirdik.Atatürk’ün giydiği giysileri ayakabıları vede giyime ne kadar önem verdiğini çağdaş karizmatik kişiliğini orada gördük.Oturma odası okuduğu bütün kitapların yanlarına yorum yazmış altını çizmiş.Bambaşka karizması olan tek lider.Çağa damgasını vurmuş ,altıyüz sene süren ümmetçi bir toplumdan ulusal bir toplum yaratanTürk Ulusuna , Ulusal Eğemenliği kimliği veren tek lider.Anıtkabir adeta öğrencilerimizi büyülemişti. Öğrencilerimiz Atamızı daha yakından tanıma olanağı bulmuşlardı.Rözet ve broşürler aldık hep beraber.
Atatürkle ilgili şapka kaşkol ve tişörtler alındı.Anıtkabir,den ayrılıp Başkent Öğretmenevine gittik.Açık menü yemeklerimizi alırken bizzat tüm öğrencilerle ilgilendim.Azar azar çeşit çok olsun Açik menu yemeyip çöpe gitmesin...Çünkü öğrencilerimiz belkide ilk kez açık menü ile karşılaşıyorlardı.Yemeklerimizi yedik Onuncuyıl Marşı Ve Atatürk Şarkıları söyledik.Çay ve kahvekerimizi içtik.Başkent öğretmenevine gelinir de Tulum çalıp gösteri yapılmaz mı?Öğrencilerimizin tulumla horon gösterisi izleyenlerin alkışlamaları çok mutluluk vericiydi.O alşam yine Çaykur Misafirhanesinde kaldık Ertesi sabah yine kahvaltıyı Başkent Öğretmen evinde yaptık.Daha sonra sıra Atatürk Orman Çiftliğini ziyaret etmeğe gelmişti.Otobüsümüz tam çiftliğe girerken Omuzunda 4 yaşlarında bir çocukla bir beyefendi Hoş geldiniz Hoş geldiniz Bende Çayeli,liyim Ama hiç tanımadığımız görmediğimiz biri.Çiftlikte nasıl davranmamız gerektiği hakkında öğrencilerimize bilgiler verdik.Çittliği doyasıya gezip ömürlerinde hiç görmedikleri hayvanları ilk kez burada gördüler Zürafa maymun lama zebra kurt arslan tavuz kuşu ve nice nice hayvanları canlı gördüler...
Hazır Ankara’ya gelmişiz bir Alman Mağazası olan Pratiker gibi dev bir kuruluşa gittik.İçinde her şey mevcüt. Onun genel müdürü bizim bir velimizin kardeşiydi. Öğrencilere eşantiyon şapkalar tişortler kalemler gözlükler balon ve oyuncaklar hediye etti..Bizlerde ufak tefek alışveriş yaptık..Artık Ankara’da işimiz bitmişti. Ankara’daki Çayeli,,li hemşerilerimiz bizi uğurladılar Okulumuzun eski mezunlarından doktor mühendisler vardı.Hediye dağıtma işi benimdi.Paket paket çay verdim.Pratiker genel müdürümüze hediyelerini verdim.Çok memnın oldu Ablasını uğurladı.
Gölbaşı Tuzgölü derken dört beş saat sonra Konya’ya Sağır ve Dilsizler Okuluna vardık. O akşam orada kalacaktık Müdürleri onlara ne söylemişlerdiki.durmadan çay ikramı yapıyorlardı. Peş peşe üç dört bardak çay içtik.O arada bir sandalye buldular .Gerçekten çok gezinmişiz vede ayakta duracak halimiz kalmamıştı.
Fehmi Okuyan arkadaşımız sandalyeye oturunca ,bir özürlü öğrenci Fehmi Beye dokunarak kalk kalk deyip beni gösteriyor Benim saçlar bembeyaz haliyle sen oturna bu hocam otursun deyince film koptu Bizi gülmekten öldürdü.
Ertesi gün kahvaltıdan sonra ilk ziyaret ettiğimiz yer Kardeş okulumuz oldu. Merkez Karatay İlköğretim Okulu Bakanlık rtarafından bizim 9 Mart’ın kardeş okuluydu.Bir uygulama vardı Kardeş okullar uygulaması.Kardeş okulumuz bizleri çok harika karşıladılar.Okul Müdürleri Fatsa’lı bir arkadaşımızdı.O müdür arkadaşımız bizi Konya’nın tarihi vede turistik yerlerini gezdirmede rehberlik yaptı.
Mevlanayı Şeyh Tebrizi Karatay medresesini Alaattin tepesi ve camiini. Merkezde bir avukat öğrencim vardı :Okul olarak geldiğimizi Akşam Konya Öğretmenevinde olacağımızı Tüm Çayelili kim varsa bekliyoruz dedim.On kişi olarak onlarda bizi karşıladılar.Kardeş okulumuz bize bir öğle yemeği ikram ettiler...Konya’dan ayrılırken kardeş okulun hediyelerini verdik... Onlarda bizlere özel hediyeler verdiler. Vedalaşıp Nevşehir’e doğru hareket ettik... O zaman
Nevşehir vali Yardımcısı Çayeli eski kaymakamı Hıdır Kahveci Beydi. hatta bir haftadır devam eden Festival vardı Hıdır Kahveci Bey vekaleten vali yardımcılığına bakıyordu. Çocuklarıda bizim okulun öğrencileriydi. Vali bey bizi Turistik bir tesise yerleştirdi.Beş yıldızlı otel gibi. Nevşehir yöre olarak Kapadokya olarak geçer.Kızılırmak geçiyor Çanak çomlek işi çok meşhurdur.Peri Bacaları ihlara vadisi Kaymaklı yeraltı şehri.Ürgüp göreme Avanos harika yerler görmeğe değer..Nazım Kara diye Nevşehir’de özel dersanesi olan bir akrabam vardı.Onunla önceden irtibata geçtim.Hocamda bizi karşılamaya gelenlerdendi.Avanos’ta gezerken Bir bayan patron ; eşim polistir Trabzonlu’dur Ben bu muessenin sahibiyim.Bende çok güzel harika desene sen bizim gelinimiz sayılırsın. Çanak çömlekçi.Rica ettim.
Öğrenciler bir seramik hamuruna bir dokunsular Nasıl yapıldığı konusunda yaparak yaşarak görsünler dedim.Bizi kırmadı.Öğrencilerimizden dört beş kişinin eli çok yatkındı. O iş sahibi Bayana çay hediye ettik.Terşekkür edip ayrıldık.
Hatta Göreme,de eşekle giden bir beyi durdurup eşeği tersine bindim Nasreddin Hoca gibi.Öğrenci ve öğretmen arkadaşlarda fotoğraf çektirdiler Eşeğe tersine binerek.İki akşamda Nevşehir,de bizi Hıdır Bey ağırladı.Festivalde konserler vardı Hep birlikte şanatçılarla şarkılar söyledik.Harika çok renkli geçmişti.İnan ben elli altmiş ülke gezmiştim Ben böylesine bir gezi Helede organize gezi ne yapmıştım Nede bu kadar zevk almıştım.Bugün 26 yıl geçti aynı koşulları toplumun güzel ahlakını bozdular..Bir daha böyle bir geziyi tasavvur dahi edemeyiz günümüzde...Selam olsun o güzelim yıllara Selam olsun emeği geçenlere...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.