- 97 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DİYORSUN Kİ
Değer mi hiç,” DESİNLER DİYE” bunca sıkıntılara katlanmaya. Ne diyelim Allah kurtarsın. Amin cümlemizi. Sık sık karşılaşırız, bilmediği işleri burnunu sokanlara, çok da kızarız. Meğer onlar şimdikilerden biraz daha kibarmış. Bunlar burunlarını sokmuyorlar, direk dalıyorlar. Birde bilmişlik taslıyorlar.
Alın size, bize, hepimize bir örnek; Gidiliyor bir cenazeye baş sağlığına veya cenaze namazına, ne yapacaklarını bilmediklerinden, biliyormuş gibi yapıp, birilerini taklit ediyorlar. Derken taklitçi bir millet olduk. Birileri bağırıyor yüksek sesle ”ALLAHU EKBER” Diğerleri hemen peşinden, tekrar, tekrar yeri mi? Zamanı mı? Düşünen var mı? Varsa da zaten cevap hazırdır. Duygu sömürüsü, yanlış edebiyat, gel de altından kalk. Hoca ve cemaat başlıyor. Cenaze namazına, bizim dalgıçlar hemen başlar ”ALLAHU EKBER, ALLAHU EKBER VEYA YA ALLAH BİSMİLLA ALLAHU EKBER” Açığı oradan kapatacak ya, tamam bundan sonra, Maçlarda, Mitinglerde, Toplantılarda nerede olursa olsun, olur mu? Hayır olmuyor. Gül dalında Karpuz, Ceviz ağacında kocaman, kocaman kabaklar düşer kafanı yararlar. Olur mu? Olmaz tabii.
Her şey, yerin de ve zamanın da güzel. Gül dalında, kabak yerde gerek. Neyin nerede söyleyeceğini bilmiyorsak, susmasını bilmek gerek, bilmediğimizi en kısa zamanda öğrenmek gerek, öğrenmeye şiirimizi okumakla başlamak gerek.
DİYORSUN’ Kİ ALLAHU EKBER
günde kaç kes kelime-i şehadet getiriyorsun ki?
günde kaç kes başın secdede ki?
ramazanda orucun tutun mu ki?
diyorsun ki allahu ekber,
zekatını, sadakanı veriyor musun ki?
hacılığının gereğini yapıyor musun ki?
doğruların yanlışlarından çok mu ki?
diyorsin ki allahu ekber,
helaller’in, haramların’dan çok mu ki?
aldığın emanetleri zamanında verdin mi ki?
allah(c.c) ın verdiği emanetlere sahip çıkıyor musun ki?
diyorsun ki allahu ekber,
yalan söylerken, hile yaparken yüzün kızarıyor mu ki?
hak yolunda, hakkı ile gidiyor musun ki?
kul kakkından, yetim hakkından uzak mısın ki?
diyorsun ki allahu ekber,
allah’ın (c.c) un emir ve yasaklarına uyar mısın ki?
peygamberimizin (s.a.v) ’in yolundan yürüyor musun ki?
bildiklerinle amel ediyor musun ki?
diyorsun ki allahu ekber,
Evet! “DİYORSUN Kİ ALLAHU EKBER” iyi güzelde manasını biliyor musun? Nerelerde söylenir, nerelerde söylenmez, bilmezsin ne diye dilinden düşürmezsin, ölümde var pek düşünmezsin, ölüm en güzel “NASİHAT” tir. Bilmelisin şiirimizi okumalısın, nasihatini almalısın. Çünkü nasihat verilmez alınır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.