- 368 Okunma
- 3 Yorum
- 3 Beğeni
Kültür, sanat ve çevre.
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kültür,sanat ve çevre.
Bir millet üzerinde yaşadığı coğrafi çevre,zaman içinde kültür ögeleri ile kaynaşarak vatanlaşır.
Atalarımızın ortaya koyduğu kültür ögelerini tanımak, onlara sahip çıkmak gerekir.
Kültür ’ün fert ve toplum Olarak insanı biçimlendirme de çok önemli yeri vardır..
Geçmişini tanımayan milletler geleceklerine güvenle bakamazlar..
Zamanla kendi kendilerine yada TV yayınları, radyo,yazılı medya, sosyal medyanın da etkisinde kalarak yabancılaşmanın tehlikesiyle karşı karşıya kalırlar..
Sanatçı ve sanatında bu konudaki rolü çok büyüktür.
Gözlemler ve konuşmalarda dile getiriyorlar.
Son zamanlarda bayağı yabancılaşma, özenti gençlerimizin bazılarında artmaktadır.
Bazı eğitimci arkadaşlar ve kurum kuruluş yöneticileri ile konuşmalarımızda;
Neden böyle zengin kültüre sahip ülkemiz de , aile yapısı sarsılıyor,gençler, kadınlar erkeklerin yaşantıları değişiyor!
Nasıl çalışmalar yapılmalıdır?
RTÜK neden kadın programları ve bazı dizilerdeki görülmesi gereken olayları göremiyor mu?
Tarzında konuşmalar a cevaplarımız ı veriyoruz,
Yerel amirlerimize ,bazı siyasi partilerimizin, STK başkanlarına da tekliflerimizi sunuyoruz.
Elbette her şey e gücümüz yetmiyor ise de sizlerle paylaşmak,konuya çözüm bulmak istiyoruz...
İlgili bakanlığın çalışmalarını,kurumların da kurslarla etkinlikleri planladıklarını duyurusunu okuyoruz...
Bazı iyileştirici kararları görüyoruz,bazı kurumların,STK ’ların daha çok çalışmalarla toplumsal farkındalık içinde olmalılar,diyoruz.
Emniyet müdürlüğü, diyanet camiası,
Toplum polislerimiz,bazı yerel belediyeler kursları açıyor.
Halk eğitim merkezlerinin daha aktif olmalarını bekliyoruz.
Elbette çalışanlar a da:
Emeği geçenler e teşekkür ediyoruz...
Lakin argo konuşmaları yapan bazıları İyi rol modeli olmuyorlar.
Bazı okul çıkışlarında, yolda,alışveriş merkezlerinin bazı köşelerinde davranışları kültürlerle uyuşmayan, sahneleri görüyoruz,uyarıyoruz gençleri.
Güvenlik önlemlerinin artmasını teklif ediyoruz.
Sağolsun yaşımıza hürmeten peki diyende var.
Sana ne diyende!... Ne yapalım ailelerine görev çok düşüyor...
HBV üniversitemiz mezuniyet etkinliklerine bu yıl katılmadım.
Yerel belediyemizin,ilçe belediyelerinin
Kültür merkezinde,tiyatro,müzik etkinlikleri, sergileri oluyor izliyoruz.
İmkânlar ölçüsünde katılıyoruz.
Gelelim çevre ye.
Çevreyi kirletenler, bazı parklarda ki çöp kutularını ,bankları,düzensiz kullanmaları bizleri düşündürüyor...
Büyükşehir ve diğer şehirler de durumlar ulusal medyadan okuyor, izliyoruz.
Eğitim ve kültür iç içedir.
Milli eğitim de müfredat değişikliğine gidildi bakalım o ne sonuçları verecek..
Bekleyelim, görelim..
Eğitim sendikası başkanları halâ konuyu tartışıyor acaba yeterince görüşleri alındı mı?
Çevre derken,bazı sokak da turizmimizi de ,insanları olumsuz etkileyen sokaktaki köpeklerin, bir an evvel önlemlerinin ,alınmasını esnaf arkadaşlar bizden rica ettiler.
Hayvan barınakları, acilen tedbirler içinde olmalıdır.
Ne dersiniz!
5 Haziran çevre günü yaklaşıyor,
Hepimizin ev,araba,apartman, sokak, semt ve hele hele de parkların temizlikleri ne Özen göstermeliyiz.
Ormanları korumalıyız.
Belediyelerin yaptıkları çiçekler ve ağaçları korumalıyız.
Tabiatın korunmasına çok önem vermeliyiz.
İzmariti arabasından Yola dökenler, içtiği meşrubatlar Yola savuran bazı kişilerin de davranışlarına dikkat etmelerini hassaten rica ediyorum.
Her şey gönlünüzce olsun hayırlı günler.
02.06.2024.
Şahin Güneş
YORUMLAR
Ne güzel dökülmüş kelimelerinizden, gönlünüzün nağmeleri. Ah, kültürümüz, bir çınarın kökleri gibi derinlere uzanır; dalları, geçmişin gölgesinden geleceğin güneşine uzanır. Unutulmamalıdır ki bir milletin ruhu, onun kültüründe saklıdır. Atalarımızın el emeği göz nuru ile işledikleri bu mirası kaybetmek, köklerinden kopmuş bir ağaca dönmek gibidir; ne kadar yeşermeye çalışsa da yaprakları sararır, dalları kurur.
Zamanın akışında, sosyal medyanın rüzgarıyla savrulan gençlerimiz, köklerinden uzaklaşma tehlikesiyle karşı karşıya kalıyorlar. Bu rüzgar, onları yabancı diyarlara sürüklerken, kendi öz benliklerini kaybetme riskiyle de baş başa bırakıyor. Bu noktada sanatçının rolü, bir yıldızın karanlık gökyüzünü aydınlatması gibi önemlidir. Onlar, topluma rehberlik eder, doğru yolda kalmamızı sağlarlar.
Eğitimciler ve yöneticiler, toplumun mimarlarıdır. Onlar ki, bin yılların birikimi olan kültürümüzü yeni nesillere aktarmakta zorlanıyorlarsa, burada bir sorun var demektir. Televizyon programlarından sosyal medyaya kadar her alanda bir denetim mekanizmasının eksikliği hissedilirken, bu konuda RTÜK'ün daha dikkatli olması gerektiğini söylemek elzemdir. Bu konuda sunulan teklifler, yerel yöneticilere ve STK başkanlarına bir meşale olmalıdır.
Ne yazık ki, argonun ve kötü alışkanlıkların yayılması, toplumun yozlaşmasına neden oluyor. Gençlerimizin, okul çıkışlarında ve alışveriş merkezlerinde sergiledikleri davranışlar, kültürümüzle uyuşmuyor. Bu noktada güvenlik önlemlerinin artırılması, gençlerin daha bilinçli hale getirilmesi gerekmektedir. Ailelerin de bu süreçte büyük bir sorumluluğu vardır.
Çevremize gelince, onu korumak, bir sanat eserini korumaktan farksızdır. Parklarda, sokaklarda karşılaştığımız düzensizlikler, içimizi sızlatıyor. Eğitim ve kültür, birbirinden ayrı düşünülemez. Milli eğitimin müfredat değişiklikleri konusunda yapılan tartışmalar, umarım ki olumlu sonuçlar doğurur. Sokaklardaki köpekler konusunda da tedbirler alınması gerektiği aşikardır.
5 Haziran Çevre Günü yaklaşırken, hepimize düşen görevler var. Evlerimizden, sokaklarımıza kadar her yeri temiz tutmalı, ormanlarımızı korumalıyız. Doğaya zarar veren davranışlardan kaçınmalı, izmariti yola atanları, içtiği meşrubatın kutusunu savuranları uyarmalıyız. Doğa, bize emanet edilmiş bir hazinedir, ona iyi bakmalıyız.
Her şey gönlünüzce olsun, hayırlı günler dilerim.
PERİ BACASI 50
Üstadım inşallah bazı yetkililer ve ilgililer e damla olabilmiş isek ne mutlu hepimize.
Selam ve saygılarımla
Toplumlar kültür, sanat ve çevreye ne kadar duyarlı olurlarsa o toplumlarda gelişmiş bir toplum olarak anılmaktadır sosyolojik olarak. Çevre ve tabiat bizim parçamızdır, korumazsak çok büyük travmalar yaşarız biyolojik ve toplumsal olarak. Kültür ve sanat asırlardan beri atalarımızdan da bize miras olarak aktarılır. Korumamız lazım mutlaka. İleriye dönük de örnek almalı çocuklarımız geçmişte ki sanat ve kültür insanlarımızı. Toplumlar böyle ilerler ya da önem verilmezse yerinde sayar... Kutlarım güzel bir yazı olmuş...
PERİ BACASI 50
Bizlerde bu konularda gayret gösteriyoruz.
Şimdiki bazı Yeni nesil öğretmenler e rol model olmamız gerekmektedir.
Selam ve saygılarımla.