ALAÇAT’DA İLKLERVE İLKELER!
Zaman ne çabuk geçiyor. Alaçatı ilk Turizmden yana geçimini sağlamak için 1986 yılında ara seçimde Anavatan Partisinden seçilen Belediye Başkan’ı rahmetli İsmet Sarı döneminde başlamıştı. O yıllarda Anavatan Partisi iktidarındaki Turizm Bakanı olan Sayın Mükerrem Taşçıoğlu İsmet Sarı’nın gayretleriyle Alaçatı’daki ev sahiplerine Turizm kredisi kullanarak vatandaş bu projeyle evlerini Pansiyon olarak çevirmişlerdi. Alaçatı O yıllarda şimdiki yıllardaki kadar tanınmıyordu. Kasabayı tanıtmak için Turizmci genç arkadaşlar çok mücadele ediyorlardı. Kimisi başarılı oldu kimisi de pek başarılı olamamışlardı.2000 li yıllarında İzmir, İstanbul dan sıkılmış başarılı ve rüştünü ispat etmiş Kadınlar Alaçatı’yı keşfetmeye başlamışlardı. Alaçatı’dan ev satın almaya başladılar. İlk keşfedenler arasında rahmetli Leyla Figen ve Zeynep Öziş. Leyla Figen eski ve atıl durumda olan Sakarya Sinemasını satın aldı. Çok güzel restore ederek Alaçatı’ya yerleşti. Sakarya Sinemasının karşısında bulunan Rahmetli Mehmet Er’e ait olan deposunu kiralayarak Ağrilia Restoran’ı açtı. Daha sonra Mezarlık sokağında bulunan Barbun ailesinin evini Sayın Zeynep Öziş satın alıp çok güzel restore ettirerek İlk Taş Otelini Alaçatı’da hizmete açtı. Türkiye’den ve Avrupa ülkelerinden konaklamak içim müşterileri gelmeye başlamıştı. Leyla Figen ve Zeynep Öziş ile birlikte basından tanıdık dostlarına Alaçatı’nın tanıtılması için haberler yapılıyordu. Bunun yanında tabi Sörf olayı da daha hızlı gelişiyordu. Rahmetli Engin Kalafatoğlu ve Tunç Cecan Ağrilia körfezinde Uluslararası Türkiye sörf yarışları düzenleniyordu. Alaçatı sahillerinde yüksek katlı oteller henüz yoktu. Alaçatı basında çok eski Taş evler. Sörf yarışları parke döşeli sokakları dillendiriliyordu.2004 yılından sonra Alaçatı evleri İzmir İstanbul ve diğer illerden gelenler eski evleri alıp Butik otel olarak restore ettirip butik otellerinin sayıları artmaya başladı. Kemalpaşa ve Hacımemiş caddelerine küçük restoranlar barlar açılmaya başladı. Yeni açılan bu bar ve restoranlar hafif müzik yapıyor, çağdaş veya iş adamları, aydın insanlar, gelmeye başlamıştı Alaçatı’ya. Alaçatı Belediyesinin gayri resmi anayasası vardı. Bu gayri resmi anayasasını birkaç kez yazılarımda dile getirmiştim. 2014’te Alaçatı Mahalle olduktan sonra bu yasalara tabiki uyulmadı.1990 yıllarında Alaçatı Uluslararası gençlik ve Çocuk festivalleri. Kartal Tibet’in yönetmenliğini yaptığı Koltuk Belası Alaçatı’da çekilmişti.Türkan Şoray, Cüneyt Arkın. Müjde Ar, Aytaç Arman Yılmaz Zaferin oynadığı ve Atıf Yılmaz’ın yönettiği Adı Vasfiye filmi Alaçatı’da çekildi.1990 yıllarında Alaçatı Belediye Sineması her hafta ünlü Tiyatro sanatçıları oyunları sergilenirdi bazı ünlü tiyatro sanatçılarından Atıf Yılmaz, Kulisi Kentmen, Hayri Karabay, Tuncay Özinal Alaçatı belediye sineması 200 kişilik salonu her akşam tarihi ve kültürel yabancı kovboy ve benzeri filimler gösterilir salon dolardı. Alaçatı da yaşayanlar çok güzel filimler izlerdik. Salonun bir bölümü aile bölümü vardı. Aileler ile birlikte seyredilirdi.
30/05/2024
Ömer Önal
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.