- 450 Okunma
- 6 Yorum
- 5 Beğeni
Bu Kadar Yazabildim
Maydanozla ilgili bir yazı yaz dedi ahbabım.
Kel yazıyor, yazıyor da hadi maydanozla ilgili yazsın bakalım! Bir ara ona paslamayı bile düşündüm.
Maydanoz İle ilgili ne yazabilirsin ki?
“Her işe maydanoz olma” desen mesela bir sayfayı doldurabilir misin?
Dolduramazsın.
En çok yanlış yazılan kelimelerden biriymiş desen.
Faydalarından bahsetsen mesela. Salatalarda falan güzel gider desen!
Ortaokulda yaptığımız münazaralar gibi. Münazara da ne Allah aşkına. Başka isim mi yok. Türkçesi nedir?
“Para gerekli midir, gereksiz midir?”
Şansına “Gereklidir” çıkmışsa yaşadın. “Gereksizdir” çıkan garibim bir cümlenin haricinde ne desin ki!
Maydanozla ilgili yazmaya çalıştım. Yazdım da, yazdığım yazı bir sayfayı doldurmayınca ondan geçtim can eriği konusuna.
Erik dediysem o kırda gördüğümüz erik can eriği falan değildi. Dağın başında can eriğinin işi ne?
Ama erik ağacı. Ağacımsı demek daha doğru. Boyu omuzuma zor çıkıyor. Zaten bir tuhaflık var. Ağaç dediğin şöyle heybetli olur, belli bir yüksekliğe kadar gövdesi, sonra dalları vardır. Yok bu öyle değil; yerden bitme, dalları sıfırdan başlama. Eni de o kadar. Top gibi.
Erik mi dersen erik de, çok daha acı, biraz da mayhoş.
Celal baktığımız tarlayı çepeçevre dolanırken ben epeyce acı erik yedim. Bizim orda rahmetli Acerik vardı. Savaşta acı erik yiye yiye cırcır olmuş. Lakabı da Acerik kalmış.
Boz atlı Hızır. Boz atlı Hızır da nerden çıktı. O yok!
Biz hep Acerik, Acerik derdik de gerçek adını bilmezdik. Yıllar sonra Arif bilmem ne, Arif bilmem ne dendikçe öğrendim Acerik ‘in Arif bilmem ne olduğunu.
Ceplerimi bile doldurdum acı erikle. Bu dağın başında tesadüfen bitmiş zavallı. O kadar meyveye durmuş ki dalından yaprağından çok erik var.
Safi erik.
Boyun posun küçük dememiş, vermiş de vermiş Mevla’m. Ağaççığın boyuna posuna bakmadan vermiş. Cüssesi gıdasız kalmış Afrikalılar gibi.
“Benim meyvemden de yiyen oldu” deyip sevinsin diye yedim.
Acerik gibi ben de epeyce yedim. Be adam derdine ne oldu. Cırcır olmadım ama midem ekşidi, iki gün kendime gelemedim.
Ne demiş bizim oralı “Saman elin ise samanlıkta mı elin?” Ne diye yiyorsun o kadar acı eriği?!
Olmadı mı bu yazı?
Başı yok, sonu yok, olay yok, olay.
Olmayıversin ne yapayım. Sait Faik Abasıyanık değilim ya ben!
E canım siz de idare ediverin gari!
Suat Zobu
.
YORUMLAR
Her konuda her zaman her şey yazılabilir olduğunu en güzel bir şekilde ifade etmişsiniz, gönülden kutluyorum tebrikler üstâdım.
Şair şiir yazarken konu olarak bu ara hiç ilham perisi uğramıyor ne yazsam diye düşünüp dururken bu durumu şiir olarak yazmış ve sonuçta çok da güzel bir şiir olmuş ben de " Hiç şiir yazasım yok" başlıklı yazmıştım gayet güzel bir şiir oldu hatta okuyanlar hayırdır şiiri bırakıyor musun yoksa diye de sormuşlardı demek ki etkili olmuş:))
Paylaşımın en güzel tarafı, alıntı, çalıntı değil kendi düşünceniz olması bu da fazlasıyla yeterli zaten. Bir çok kişi paylaşım yapıyor altına da alıntıdır yazıyor sonra da benim yazı hiç güne gelmiyor diye de sitem ediyor.
Bu konuda Bedri üstadın da sitemleri olmuştu diye hatırlıyorum neyse ben de lafı uzatmayayım bari:))
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
Esenlikler ve iyi geceler diliyorum.