- 149 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KARA PARA.
KARA PARA NE DEMEKTİR?
Haksız, kanunlara uygun olmayan kazançtır. Daha doğrusu yasadışı yollarla elde edilen kazançtır. Kara-para kavramı Dünyada ilk defa 1973 Watergate skandalı ile kullanılmaya başlamıştır. İngilizce Dirty Money yani kirli/kara para ya da suç geliri “proceeds of crime” ifadeleri kullanılmaktadır. AB tarafından terörün finansmanı konusundaki düzenlemelerini içeren direktifte “dirty money” terrimi kullanılmaktadır. Kara para kavramı, uluslararası kurum ve kuruluşlar tarafından üzerinde önemle durulan, insanlığın huzur ve barışını tehdit eden suç şebekelerinin ekonomik kaynağıdır. Kara para kavramı sadece yasal olmayan yollarla kazanılan para değil aynı zamanda suç işleme parasıdır. Hem suç işlenerek elde edilen hem de kaçınılmaz olarak suç işlemede kullanılan nesneye dönüşen paradır. Uyuşturucu ve Psikotrop Maddelerin Kaçakçılığına Karşı Birleşmiş Milletler Sözleşmesi’nin 1. Maddesi ile Palermo Konvansiyonu olarak anılan Sınıraşan Örgütlü Suçlara Karşı Birleşmiş Milletler Sözleşmesi’ndeki 2. maddede suç geliri terimi kullanılmıştır., sorunun tüm insanlığı tehdit eden büyüklükteki varlığıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.