- 504 Okunma
- 9 Yorum
- 12 Beğeni
Ya İstiklal Ya Ölüm…(19 Mayıs)
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Türkiye’nin tarihsel mozaiğinde altın harflerle yazılmış bir gün var: 19 Mayıs. Her yıl gençliğin coşkusuyla canlanan ve sporun enerjisiyle ışıldayan bu özel gün, Mustafa Kemal Atatürk’ün Samsun’a çıkarak Kurtuluş Savaşı’nı başlattığı tarihi bir dönüm noktasıdır. 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı, yalnızca bir tatil değil, geçmişin dirilişi ve geleceğin umudu arasında köprü kuran bir anıttır.
19 Mayıs, Anadolu’nun dört bir yanında yankılanan özgürlük çığlıklarının simgesi, umut dolu bir sabahın ilk ışıklarıdır. Mustafa Kemal’in o kutlu gün Samsun’a ayak basması, Türk milletinin yeniden doğuşunu müjdeleyen bir güneşin doğuşu gibidir. Bu tarih, kara bulutların dağıldığı, umut tohumlarının toprakla buluştuğu, özgürlüğe açılan bir kapıdır.
Samsun sahilindeki dalgalar, o günün coşkusunu ve heyecanını yüreğinde taşır gibi durmadan kıyıya vurur. Her bir dalga, milletin bağımsızlık arzusunu ve özgürlük sevdasını fısıldar. Gençlik ve Spor Bayramı, bu dalgaların ruhunu kuşanmış bir neslin bayramıdır. Gençlik, her bir kıvılcımında geleceği aydınlatan, milletin en değerli hazinesidir.
Samsun’dan Ankara’ya uzanan yol, bir milletin yeniden doğuş yolculuğudur. Her bir adım, toprağın derinliklerine işleyen bir umut tohumudur. Her bir nefes, bağımsızlık şarkısını yeniden yazan bir melodidir. 19 Mayıs, bu yolculuğun destansı başlangıcını kutlayan bir bayramdır.
Atatürk’ün gençliğe armağan ettiği bu bayram, genç nesillerin omuzlarında yükselen bir özgürlük anıtıdır. O anıt, geçmişin zaferleri ve geleceğin umutlarıyla bezeli, hiç solmayan bir çiçektir. Bu bayram, gençliğin enerjisini ve dinamizmini, sporun birleştirici ve disipline edici gücüyle harmanlayan bir şölen niteliğindedir.
Gençlik, bir milletin geleceğe açılan penceresidir. Her bir gencin yüreğinde, Atatürk’ün mirası olan bağımsızlık aşkı ve cumhuriyet sevdası parıldar. Gençlik ve Spor Bayramı, bu parıltıyı kutlayan, gençliğin enerjisini ve dinamizmini yücelten bir kutlama günüdür. Bu gün, aynı zamanda sporun beden ve ruh sağlığımıza kattığı değeri de hatırlatır.
19 Mayıs, sporun ve gençliğin ortak paydasında buluşan bir diriliş bayramıdır. Spor, bedeni güçlendiren, ruhu disipline eden ve toplumu bir araya getiren bir faaliyettir. Gençlik ise, sporun dinamizmini ve enerjisini en iyi taşıyan kuşaktır. Bu bayram, sporun ve gençliğin ruhunu birleştirerek, toplumun bütünlüğünü ve dinamizmini kutlar.
Atatürk’ün gençliğe hitabesi, bu bayramın ruhunu en iyi yansıtan manifestodur. O hitabe, gençliğe duyulan güvenin ve verilen sorumluluğun bir nişanıdır. Gençlik, o hitabedeki idealleri ve hedefleri gerçekleştirmek için çalışan, çabalayan ve asla pes etmeyen bir nesildir. 19 Mayıs, bu azim ve kararlılığı kutlayan bir bayramdır.
Spor, bedeni güçlendirirken ruhu da besler. Spor, gençliğin enerjisini ve dinamizmini en iyi yansıtan etkinliklerden biridir. 19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı, bu nedenle sadece gençliğin coşkusunu değil, aynı zamanda sporun birleştirici gücünü de kutlar. Bu bayram, sporun disiplinini ve gençliğin enerjisini bir araya getirerek, topluma bir mesaj verir: Sağlam kafa sağlam vücutta bulunur.
Her 19 Mayıs’ta, Türkiye’nin dört bir yanında gençler, Atatürk’ün izinde yürüyerek onun mirasını yaşatır. Stadyumlarda düzenlenen gösteriler, yapılan spor müsabakaları ve gençlerin coşkuyla katıldığı etkinlikler, bu bayramın ruhunu yansıtır. Bu etkinlikler, gençliğin dinamizmini ve sporun disiplinini kutlayan birer semboldür.
Türkiye’nin bağımsızlık mücadelesinin başladığı, bir milletin yeniden doğuşunu simgeleyen ve gençliğin enerjisini sporun ruhuyla harmanlayan bir bayramdır. Bu bayram, geçmişin zaferleriyle geleceğin umutlarını birleştiren, gençliğin coşkusunu ve sporun birleştirici gücünü kutlayan bir şölen niteliğindedir. Gençler, Atatürk’ün izinde yürüyerek onun mirasını yaşatır ve her 19 Mayıs’ta bu bayramı coşkuyla kutlar. 19 Mayıs, gençliğin ve sporun bayramıdır; özgürlüğün, bağımsızlığın ve umudun sembolüdür.
YORUMLAR
CaNMaYBuL
İstiklal mücadelemizin büyük önderi Mustafa Kemal Atatürk'ü saygı ve minnetle anıyoruz. O, milletimize bağımsızlık ve özgürlük mücadelesinde ilham kaynağı olmuş eşsiz bir liderdir. Onun vizyonu ve önderliği sayesinde Türkiye, bugünkü güçlü konumuna ulaşmıştır. Atatürk'ün mirasıyla geleceğe daha güçlü adımlarla ilerliyoruz.
Saygılar
Sen neysen odur dünya..Gül isen gül olur sana..Taş isen taş olur.Senden olanın sana dönüşüdür hayat..
CaNMaYBuL
Konuyla ne alaka diyorum? Lakin cevapta vereyim müsaadenle Sevgili GökYüzü…
Düşünsene, bir sabah kalkıp aynada kendine gülümsedin diye dünyanın dört bir yanında güller açıyor. Bir gün de sinirlenip surat astın mı, dağlar taşlaşıyor. Her anı bir sihir, her gülüşü bir mucize!
Ah, bizler işin iç yüzünü bilmezden gelip ne kadar da zahmet etmişiz; çevre sorunları, sosyal adaletsizlikler, savaşlar... Tüm bunların çözümü bu kadar basitmiş demek ki! Bir gülümsemenin sıcaklığıyla dünyayı ısıtabilir, bir kahkahanın şenliğiyle barışı sağlayabilirmişiz. Ne büyük bir sır, ne olağanüstü bir gerçeklik!
Bu derin anlayış için minnettarız. Artık dünya daha aydınlık, daha anlamlı. Bundan böyle herkes aynalara, güllere ve taşlara bambaşka bir gözle bakacak. Dünya, bizim yansıyan benliğimizden ibaret! Ne muazzam bir keşif, ne muhteşem bir hakikat!
CaNMaYBuL
Bağımsızlık ve özgürlüğümüzün destanını kanlarıyla yazan kahramanları yâd eden bu içten satırlarınız, yüreğimize işleyen bir yankı gibi derin bir iz bırakmaktadır. Ata’mız Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşları, vatan toprağını bir nakkaş titizliğiyle işleyerek bizlere özgür bir gelecek miras bırakmışlardır. Onların aziz hatıraları, milletimizin kalbinde ebediyen yaşayacaktır.
Kanlarıyla bu toprakları sulayan şehitlerimiz ve gazilerimiz, tarihe altın harflerle yazılan birer kahramanlık timsalidir. Onların destansı mücadelesi, bağımsızlık ve özgürlüğümüzün sarsılmaz temelini oluşturmuştur. Bizler, onların bıraktığı bu kutsal mirasa sahip çıkarak, her an minnet ve şükranla anıyoruz. Ruhları şad, mekânları cennet olsun.
Bu anlamlı günde, bağımsızlığımızın ve özgürlüğümüzün teminatı olan 19 Mayıs’ı coşkuyla kutlarken, Atatürk ve silah arkadaşlarının bize emanet ettiği değerleri sonsuza dek yaşatacağımıza söz veriyoruz. Onların gösterdiği yolda, birlik ve beraberlik içinde, milletimizin aydınlık yarınlarına doğru kararlılıkla yürüyoruz.
Bağımsızlık uğruna canlarını feda eden kahramanlarımızın hatırasına, minnet ve şükranla eğiliyorum. Bu destanı yazan kahramanların ruhları şad olsun, varlıkları ebediyen bizimle kalsın.
Sonsuz selam ve saygılarımla.
Var olun dost kalem.
Muhteşem bir esinti bu önemli günün mahiyetine eşlik eden.
En içten duygularımla tebrik ederim.
Sonsuz selam saygımla değerli yazarım.
19 Mayıs GENÇLİK VE SPOR BAYRAMIMIZ KUTLU OLSUN.
SEVGİLİ ATATÜRK: İYİ Kİ BİZİM LİDERİMİZSİN İYİ Kİ VARSIN...
BU MEMLEKET GENÇLERE EMANET.
RABBİM MİLLETİMİZE DEVLETİMİZE ZEVAL VERMESİN.
Nice nice bayramlara İnşallah bir arada ufukta buluşan ve vatan aşkıyla coşan bizlere Rabbim nice bayram nasip etsin
CaNMaYBuL
Bu kutlu günde, Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ün liderliğinde şekillenen bağımsızlık mücadelemizin ruhunu, gençliğimizin coşkusuyla birleştirerek yâd etmek, bizler için büyük bir gurur kaynağıdır. Atatürk’ün "Bütün ümidim gençliktedir" sözü, geleceğimizi inşa eden gençlerimizin omuzlarına yüklediği sorumluluğun derinliğini ve ehemmiyetini bir kez daha hatırlatmaktadır. Bu memleket, Atatürk’ün izinde yürüyen gençlerin ellerinde, aydınlık yarınlara taşınacaktır.
"Rabbim milletimize, devletimize zeval vermesin" diyerek dua ettiğiniz bu anlamlı dilek, kalbimizin derinliklerinden yükselen bir niyazdır. Atatürk’ün bizlere emanet ettiği değerleri yaşatarak, onun çizdiği yolda ilerlemeye devam edeceğiz. Onun liderliğinde kazandığımız zaferlerin ve bağımsızlığımızın si mgesi olan 19 Mayıs, milletimizin sönmeyen meşalesi olarak nesilden nesile aktarılacaktır.
Değerli kaleminizden çıkan bu anlam yüklü satırlar için gönülden teşekkür ediyorum.
Sonsuz selam ve saygılarımla,
19 Mayıs Gençlik ve Spor Bayramımız kutlu olsun.
Sevgili Atatürk: İyi ki bizim liderimizsin, iyi ki varsın...
Ne mutlu Türk’üm diyene!
CaNMaYBuL
Mustafa Kemal Atatürk, tarihin altın sayfalarına yazdığı kahramanlık destanıyla, bu millete özgürlüğün ve bağımsızlığın ne demek olduğunu öğretmiştir. O, tıpkı bir fırtına gibi eserek düşmanları püskürtmüş, bir güneş gibi doğarak milletimizi aydınlatmıştır. Bizler, onun gösterdiği yolda yürüyerek, onun ideallerine sahip çıkarak, geleceğimizi inşa etmeye devam edeceğiz.
"Ne mutlu Türk'üm diyene!" diyerek ifade ettiğiniz bu onurlu söz, Atatürk’ün bize bıraktığı en değerli miraslardan biridir. Bu söz, yüreğimizdeki vatan sevgisinin ve millî gururumuzun en güçlü ifadesidir. Atatürk’ün ruhu şad olsun, mekânı cennet olsun. Onun izinde yürüyen gençler olarak, Cumhuriyetimize ve onun değerlerine sahip çıkacağımıza söz veriyoruz.
Sonsuz sevgi, saygı ve minnetle. Teşekkürler….
Onurlandıran, gurur verici, millî duygularla yazılmış günün anlamını en güzel şekilde ifade eden paylaşımınız için gönülden kutluyorum tebrikler.
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla.
Daha nice 19 Mayıs'lar diliyorum.
🇹🇷 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nın 105. yılını kutluyor, başta Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere bu vatan için canlarını fedâ eden bütün şehit ve gazilerimizi rahmet ve minnetle anıyorum.
Ruhları şâd, mekânları cennet olsun.
NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE 🇹🇷
CaNMaYBuL
Vatanımızın bağımsızlığına giden yolun ilk adımı olan 19 Mayıs’ı böylesine coşku ve millî duygularla anmak, bu toprakların evlatları olarak bizlere büyük bir onur ve sorumluluk yüklemektedir.
Sizlerin de ifade ettiği gibi, Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarının destansı mücadelesi, tarihimize altın harflerle kazınmış bir kahramanlık öyküsüdür. O büyük insanların kanlarıyla sulanan bu aziz vatan, bize emanet edilen kutsal bir mirastır. Ruhları şâd, mekânları cennet olsun.
Bu vesileyle, yüreği vatan sevgisiyle çarpan tüm gençlerimizin 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nı en içten dileklerimle kutluyorum. Ecdadımızın izinden yürüyerek, Cumhuriyetimizin aydınlık yarınlarına umutla bakıyoruz. Nice 19 Mayıs'larda, birlik ve beraberlik içinde, gururla bu bayramı kutlamayı diliyorum.
Sonsuz selam, sevgi ve saygılarımla. 🇹🇷
Vatan millet sevgisiyle milli duygularla kaleme alınmış bu anlamlı paylaşımı ve emeğinizi öncelikle tebrik ediyorum.
Bu vesileyle 19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nın 105 inci yılını kutluyor, bu güzel toprakları bize vatan olarak canları pahasına bizlere bırakan başta Atatürk ve silah arkadaşları olmak üzere bu vatan için canlarını fedâ eden tüm şehitlerimizi rahmet ve minnetle şükranla anıyor ruhları şad mekanları cennet olsun diyorum.
NE MUTLU TÜRK’ÜM DİYENE saygılarımla...
CaNMaYBuL
19 Mayıs Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı'nın 105. yılını kutladığımız bu günde, Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve silah arkadaşlarının cesaret ve fedakarlıkla ördüğü bağımsızlık destanını minnetle yad ediyoruz. Onların bizlere miras bıraktığı bu kutsal topraklarda, milletimizin her bir ferdi olarak, bağımsızlık ve özgürlük meşalesini daima yükseklerde tutmalıyız.
Vatan için canlarını feda eden aziz şehitlerimizin ruhları şad, mekanları cennet olsun. Onların kanlarıyla sulanmış bu topraklarda, birlik ve beraberlik içinde, aydınlık yarınlara doğru kararlılıkla ilerlemeliyiz. Atatürk ve silah arkadaşlarının bizlere emanet ettiği bu güzel vatana sahip çıkmak, her Türk evladının en yüce görevidir.
Bu vesileyle, 19 Mayıs’ın gençlerimize ilham vermeye devam etmesini diliyor, Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı’nın coşkusunu en içten dileklerimle kutluyorum. Bu vatan için canlarını feda eden tüm kahramanlarımızı rahmet ve minnetle anıyor, şükranlarımı sunuyorum.
Ne mutlu Türk’üm diyene!
Teşekkürler…
Cumhuriyetimizin kurucusu Mustafa Kemal ATATÜRK ve beraberindeki kahramanların 19 Mayıs 1919 tarihinde Samsun'dan Anadolu'ya ayak basarak milli mücadeleyi başlattıkları tarihi günün 105. yıl dönümündeyiz.
19 Mayıs 1919; milletimizin, Gazi Mustafa Kemal Atatürk önderliğinde işgal devletlerine karşı bağımsızlık ateşini yaktığı gündür. Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı olarak kutladığımız 19 Mayıs, hem milli mücadelemizin silinmez hatırası, hem de yüzünü geleceğe dönmüş nesillerin en büyük ilham kaynağıdır.
Bugün gençlerimizin görevi; bu vatanı tertemiz bir şekilde gelecek nesillere teslim etmektir. Çünkü bu vatan bizlere emanet edilmiş paha biçilmez bir hazinedir.
Bu duygu ve düşüncelerle, Bayramınızı kutluyor, Cumhuriyetimizin Kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere tüm Türk Büyüklerini, bu toprakları bizlere vatan yapmak için canlarını feda eden aziz şehitlerimizi ve ebediyete intikal eden gazilerimizi rahmet, minnet ve şükranla anıyorum.
CaNMaYBuL
Harika ifade ve güzel bir bakış ❤
Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk ve kahraman silah arkadaşlarının, 19 Mayıs 1919’da Samsun'dan Anadolu'ya attıkları o ilk adım, milletimizin bağımsızlık destanının başlangıcıdır. Bugün, 105. yıl dönümünde, bu tarihi anı bir kez daha onur ve gururla anıyoruz.
19 Mayıs 1919, milletimizin bağrında yanan bağımsızlık ateşinin, Gazi Mustafa Kemal Atatürk'ün önderliğinde tüm yurda yayıldığı ve işgalci güçlere karşı direnişin başladığı gündür. Atatürk’ü Anma Gençlik ve Spor Bayramı olarak kutladığımız bu gün, hem milli mücadelemizin unutulmaz bir hatırası hem de geleceğe umutla bakan genç nesiller için ilham kaynağıdır.
Bugünün gençlerine düşen en önemli görev, bu kutsal vatanı temiz ve onurlu bir şekilde gelecek nesillere emanet etmektir. Çünkü bu vatan, bizlere ecdadımızdan emanet edilen paha biçilmez bir hazinedir. Bu hazinenin kıymetini bilmek ve onu korumak, her Türk gencinin asli görevidir.
Bu duygu ve düşüncelerle, büyük bir gururla Bayramınızı kutluyor, Cumhuriyetimizin kurucusu Gazi Mustafa Kemal Atatürk başta olmak üzere, tüm Türk büyüklerini, bu toprakları bizlere vatan kılmak için canlarını feda eden aziz şehitlerimizi ve ebediyete intikal eden gazilerimizi rahmet, minnet ve şükranla anıyorum.
Ne mutlu Türk’üm diyene!
Çok çok çok teşekkürler ablacığım. 🙏
Tek kelimeyle muhteşem!..Özgürlüğün, bağımsızlığın ve umudun sembolü olan On Dokuz Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı ; Gümüş derelerin tıkanıklığını gidermiş,Dağ başındaki dumanları dağıtmış ve güneşin ufuktan yükselişini tüm cihana müjdelemiştir.
Ata'nın mirasının koruyucusu olan gençlere yine Ata'sı tarafından hediye edilmiş bir bayram.
Mustafa Kemal Atatürk'ün tarifine göre, iyi sporcunun zekasını kullanabilen, çalışkan, kondisyon sahibi ve en önemlisi ahlaklı biri olması gerekiyor. Bunun için de gençlere güveni tam.Mubtaç olunan kudretin de damarlarında akmakta olan asıl kanda olduğunu işaretle Ülkeyi emin ellere teslim etmekle bunu bir kez daha dünyaya duyurmuştur.
Şimdi sesimizi yer-gök -suyun dinleyeceği şekilde gür çıkarmalıyız.Adımlarımızı kararlı atmalıyız.
On Dokuz Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı Tüm Gençlerimize ve Kendini genç hisseden Milletimize Kutlu Olsun.Ne Mutlu Türk'üm Diyene!..
Teşekkürler CANMAYBUL.
CaNMaYBuL
Tek kelimeyle muhteşem bir yorum!
On Dokuz Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı'nın ruhu, özgürlüğün, bağımsızlığın ve umudun berrak sembolüdür. Bu özel gün, Gümüş derelerin önündeki engelleri kaldırmış, dağların zirvesindeki dumanları dağıtmış ve güneşin ufuktan yeniden doğuşunu tüm dünyaya müjdelemiştir.
Ata'nın mirasını koruyan gençler, yine Ata'sı tarafından kendilerine armağan edilen bu bayramı büyük bir coşkuyla kutlamaktadır. Mustafa Kemal Atatürk’ün tanımına göre iyi bir sporcu, zekasını kullanabilen, çalışkan, kondisyon sahibi ve en önemlisi ahlaklı bir birey olmalıdır. Bu tanım, Atatürk'ün gençlere duyduğu güvenin bir yansımasıdır. İhtiyaç duyulan kudretin damarlarımızdaki asil kanda olduğuna dikkat çekerek, ülkeyi emin ellere teslim ettiğini bir kez daha tüm dünyaya ilan etmiştir.
Şimdi, sesimizi yer-gök-suyun dinleyeceği şekilde gür bir şekilde çıkarmalı, adımlarımızı kararlılıkla atmalıyız. Bu özel günün coşkusunu, kararlılığımızla ve sesimizin gücüyle tüm dünyaya duyurmalıyız.
On Dokuz Mayıs Gençlik ve Spor Bayramı, tüm gençlerimize ve kendini genç hisseden milletimize kutlu olsun. Ne mutlu Türk’üm diyene!
Teşekkürler 🙏