- 248 Okunma
- 1 Yorum
- 7 Beğeni
SABIR
İnsanın dağlar gibi yıkıldığı, can evinden vurulduğu fakat ölmediği anlar vardır.
İşte bu anlarda ölmek değil, yaşamak zor gelir...
Yüreğiniz parça parça olur, Damarlarınızda bulunan kan çekilir. Sararır benziniz ve dünyanın en derin uçurumunun dibine düşmüş ağır bir taş gibi sessiz ve yalnız, hafif bir rüzgârda savrulup giden kuru bir yaprak kadar güçsüz hissedersiniz kendinizi...
Ne zordur bedeninizi kaldırmaya çalışan dizlerin çaresizliği...
Nasıl can yakıcıdır, önüne çektiğiniz bütün bentleri yıkarak, deli bir nisan yağmuru sonrasında, önüne gelen herşeyi sürükleyerek gelen, bulanık bir sel gibi akan gözyaşlarının yanağınızda bıraktığı izler...
Ve sonra Allah’a olan inancınız, kadere olan imanınız yetişir imdadınıza; Yaratanın, yarattığını unutmadığını hatırlatır size...
Adı sabır olan, acı, ekşi ve tuzlu, bütün tatları bir arada yaşatan, tatlı bir huzur çöker yüreğinize...
SABIR gibi bir nimet olmasaydı, insan nasıl dayanırdı gücünün yetmediği acıların ağırlığı altında ve yüreğinin ortasında yanan ateşe rağmen nefes almaya...
Sabır imanı güçlendirir.
İmanı güçlü olanlar gidene ve gelene sabreder, olana ve olmayana şükreder.
Ebû Yahyâ Suheyb b. Sinân’dan (ra) rivayet edildiğine göre Resûlullah (s.a.v) şöyle buyurmuştur:
"Müminin durumu ne hoştur!
Her hâli kendisi için hayırlıdır.
Bu durum yalnız mümine mahsustur. Başına sevinecek bir hâl geldiğinde şükreder; bu onun için hayır olur.
Başına sıkıntı gelecek olursa ona da sabreder; bu da onun için hayır olur."
(M7500 Müslim, Zühd, 64)
...Elhâmdülillah...
Nuriye Akyol
Görsel alıntıdır.
YORUMLAR
Sabrı işlerken beyaz sayfalara nakış misali Sabrın tümsali adeta sembolü olan Eyyub a.s dan bahsetmemek olmaz.
Hanı müslümanlar birbirine dua ederken Rabbim bizlere Eyyubi sabri sabit et diye dua ederler .
Bu güzel yazı vesilesi ile biz de Ümmeti Muhammede Eyyub sabrını Rahmani Celilden niyaz edelim.
Kaleminize sağlık olsun .
Nûriye Hsbk Akyl
Yorumunuzla katkıda bulunduğunuz için Allah razı olsun.
Selâm, saygı ve dualarımla.