- 161 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Allah Dostlarından Nasihatler
Hikmet Damlaları
Osmanlı Alimlerinden Ali Emiri Efendiden {Ezhar-ı Hakikat İsimli Eserinden} Nasihatler;
-- Allah Resulü Peygamber Efendimiz {Sav} Bir Hadisi Şerifinde Buyurdular ki; Muhakkak ki Haya ve İman Birbirlerine Bağlanmıştır. Onlardan Biri Kaldırıldığı Zaman Diğeride Kaldırılır. (Beyhaki, Şuabü’l-İman)
- Anne Babasının Rızasını Almayan {Meşru Emirlerine İtaat Etmemiş Olan} Kimsenin Kendi Kötü Akibetinden Şikayet Etmeye Hakkı Yoktur.
- İşlerini Daima Hile ve Fesat ile Görenler Neticede Kendilerininde Bir Gün Zarar Göreceğinden Habersizdirler.
- Haset Ehlinin Vücutları Zinde Olsa Bile Ruhları Her Zaman Hastadır.
- Üstün Vasıflar ve Faziletlerden Mahrum Kümseler Devamlı Soyları ile Övünürler.
- Basiret Sahibi Kimseler Düşmanlarından Ziyade Dostlarına Karşı Temkinli Davranırlar.
- Oyun, Eğlence ve Nefsani Arzularına Düşkün Olanlar Kötü Kimselerin Yanlarına {Haramların İşlendiği Mekanlara, Toplumlara} Kendi Ayaklarıyla Giderler.
- Çok Zeki ve Kabiliyetli Olan Kimseler, Tevazu Yolunu Terk Edip Kibir ve Gurura Dalarlarsa Felaketlere Heran Daha Çok Yaklaşırlar.
- Çoğu İnsan Kendi Vücudunda Gizlenmiş Olan Kin, Kötü Niyet, Düşnanlık ve Haset Gibi İçerisindeki Binlerce Düşmanına Hiç Ehemmiyet Vermez. Fakat Bir İnsanın Kendisine Düşman Olduğunu Görünce Ondan Şiddetle Kaçınır. Bu ise Hakikatte İçinde Bulunduğu Kaledeki Düşmanları Bırakıp Dışarıdan Geleni Defetmeye Benzer.
- Bir İnsan İçin; Çalışmak ve Gayretten Daha Büyük Hüner, Tevazudan Daha Kıymetli Yardımcı ve İyi, Halis Niyetten Daha Yüce Bir Kardeş Yoktur.
- İnsanlar; En Üstün Madenden Meydana Gelen Paha Biçilmez Bir Mücevhere Benzeler. Bu Paha Biçilmez Mücevherlerin Kıymetinin Ortaya Çıkması İçin Hakiki Bir Mürşidin Elinde Terbiye Efilmesi Lazımdır.
- İnsanların Birbirine Üstünlüğü Görünüş, Giyim Kuşam, Soyu Nesebi ile Değil Edep, Takva, İhlas ile Amel ve İlimledir.
- Unutmaki; Bakmak Başka, Görmek Başkadır, Okumak Başka Anlamak Başkadır.
- Evladının Ahlak ve Terbiyesini Güzelleştirmeye {Allah’ın İstediği, İslam ve İman Üzere, Edep Ahlak ve Faziletle, Kur’an ve Sünnetullaha Tabii, İlim İrfan Tasavvufi Terbiye ile Yetiştirmeye} Çalışmayan Kimse, Ebeveynlik {Anne, Babalık} Hususunda Hayvanlardan Daha Aşağı Kalmış Olur. Zira Kuşlar Uçmayı, Vahşi Hayvanlar Yürüyüp Avlanmayı Yavrularına En Güzel Bir Şekilde Talim Ederler. İnsanların Talim ve Terbiyesi ise Bunlardan Daha Mühimdir.
- Yanlız Allah’u Tealanın Rızası Uğruna Hiçbir Karşılık ve Menfaat Beklemeksizin Hakkın Hakim Olması İçin Çalışanlar Her İşte Her Zaman Muvaffak Olurlar. Hayırlı Bir Eser Bırakmadan Toprak Altına Girenler Dünyaya Gelmeden Ölmüş Gibidirler.
- Bir İnsan Ne Kadar Mütevazi ise O Kadar Makamı Yükselir, Ne Kadar Kibirli ise O Kadar Alçalır ve Zelil Olur.
- Unutma Ey Yolcu; Bir Niğmeti Muhafaza Etmek, Onun Elde Etmekten Daha Zordur. Büyük Zatların Kelamlarını Sohbetlerini Tesirli Kılan Şey İhlasla {Sunnetullaha ve Sünneti Resulullaha Tam İttiba Etmeleri ve Titizlikle Uyarak} Amel Etmeleri ve Yollarının Yüceliğidir. İşte Bunlara Karşılık Olarak Alkah’u Teala Kefildir. (Dua ve İbadetler)
— Rabbim; Bilerek Bilmeyerek Yaptığım Hatalarımı, Yaptığım Cahillikleri, İşlerimde Yaptığım Bütün Aşırılıklarımı ve Benden Daha İyi Bildiğin Her Şeyi Bağışla.
Allah’ım! Senden; Affını; Ayrıca Dinim, Dünyam, Ailem ve Malımla İlgili Afiyet Diliyorum.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.