- 84 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
TEZLER-3
İnsanların muamması (karışıklık) üzere 52 tez
Sevgili dostlarım,
insan her dâim mücadele eden şerefli bir varlıktır, velAkin bazı kimseler bu şeref kıyafetini üzerinden çıkartıp yeRe atıyor, sonra da tepeleyip yoluna devam ediyor.
ilginç yaNı kendi yaptığı Suçları kabullenmeyip ya başkasının ya da Allah’ın üzerine atfediyor.
Allah-u Teala insanı imtihana (sınava) tabi tuttuğunu ve tutacağını Kuran’da söylüyor(furkan suresi 20.ayet), bu ayet misallerden bir tanesi.
sen bunu bildiğin halde hala ilahi suçlaman mantık dışıdır, ve yahut bu imtihan sana zor geliyordur, bunun sebebiyse Allah’a imanın zayıftır.
İnsanların kafasında ki muamma imanın zayıf olmasındandır.
ateist, deist ve dinden çıkanların ortak özelliği ya dini tam anlamamıştır ya da sorumluluk zor geliyordur, bunların da ana kaynağı suçlarını kabullenememesi. 1- insanın yaratılma gayesi imtihan içindir.
2- (1.tezde geçtiği üzere) gayesİnden başka Allah’a âbid olmaKta kulun vazifesi.
3- davası islam olmayan ya İslam’a düşman olanların gayesini savunur ya da sâdece ğlenmek, yemek, içmek, gezmek tozmak bununla beraber gayrı meşru işler yapmayı savunur.
4- (3. Tezde geçtiği üzere) gayesi allahın dini olan İslam’a sahip çıkmak değilse istediğin kadar anlat dediğini saçma bulacak üstelik sana kötü söz söyleyecek ve kötü sıfatlar ile itham edecek.
5- aslında insanın aklının muamma olMası manevi tahtında şeytani(nefs) ve meleki(ruh) tarafı daima kavga etmektedir.
6- (5.tezde geçtiği üzere) aşırı seküler bir insan maneviyata inanmaz, gözle görmediği şeyi yok sayar, aklı dünyalık kelimelerinden öte gidemez ve anlayamaz.
7- tevhid inancIyla Çok ilahlı ve şirk dinlerini birbirne karıştırmayı ancak karşılaştırma ve ayırt etme sanatı zayıf olanLar yapar.
8- (7.tezde geçtiği üzere) 3.tezde de dediğimiz gibi davası İslam olmayan davası ne ise onu savunur;boşsa davasızlığı, islama saldırmak sadece islam düşmanlığı davasını.
9- insana gönderilen peygamberler hidayet ve huzur içindir.
10- Allâh dinini insaNın anladığı şekilde açıkladı.
11- (9.tezde geçtiği üzere) peygamberler azgın ve sapkın milletlere gönderilmişti, çok peygamber gönderilen kavimler azgınlığın ve sapkınlığın zirvesindeydi. 12- (10.tezde geçtiği üzere) nasıl ki okullarda öğrencinin anladığı şekil anlatılıyorsa Allah’da kuluna anlayacağı şekil peygamberleri vasıtasıyla açıkladı ve kuralları bildirdi.
13- herşeyin bir ilmi vardır öğrenmeden bilemez ve öğretemezsin.
14- müslümanlar iman ve itikad yönünden sUnileştiler (zayıf ve yapmacık) .
15- gayp, Allah’ın varlığını bilmeKtir.
16- (13.tezde geçtiği üzere) bir ilmi bilmeden anlatmak dinleyenin üzerinde kötü tesir bırakır ve yanlışa yol açar.
17- (14.tezde geçtiği üzere) müslüman alemi Hristiyan ve Yahudi gibi "içi boş ceviz" li bir din edilmeye çalışılıyor yani kuralsız, insan benliği ne isterse onu yaPan, sâdece adı din ismi olan bir dine çevrilmeye çalışılıyor ve bir kısmını balardılar.
18- (15.tezde geçtiği üzere) Allah bütün alemin ilahi ve halıkıdır, hiçbir yön, zaman, mekan, cisim ve mahlûk ismi izafe edilemez, insanlık Allah’a ibadet ve dua etmek zorunda fakat imtihan sebebiyle iradesine bırakılmıştır.
19- (18.tezde geçtiği üzere) irade-i cüziye insan için ya kurtuluştur ya da ceza, imtihan esnasında kalbî duyan ve beyni çalışan herkes Allah’ın iman’a davetini duyar aksi ise basireti ve düşüncesi kapalıdır.
20- mahlukatın en şereflisi insandır fakat insanı Tedarruc (yükselten) ettirende , düşürende sıfatıdır.
21- (20.tezde geçtiği üzere) sıfatı ahsen(güzel sıfat) insana değer katar aksı olan sıfatı sû (çirkin sıfat) değeri düşürür.
22- insan mahlukatın arasında düşünerek aklını kullanan ve retorik konuşan tek canlıdır.
23- (22.tezde geçtiği üzere) insan mükemmel şekilde zekâlı ve sağduyulu yaratılmıştır velakin kimi kullanmaktan aciz kimi menfaati için kullanıyor.
24- insanın işlediği suçu yahut hata’yı başka birine ve ya Allah’a atfetmesi kabullenememe acizliğindendir.
25- (24.Tezde geçtiği üzere) insan bir yoksul gördüğünde bilin ki Allâh ona ya yardım etme gücü vermiştir ya da başkalarına duyurma gücü vermiştir, yine bir zulüm gören gördüğünde bilin ki Allâh yardım etme gücü vermiştir ya da zulmü durduracak başka kişiye haber verme gücü vermiştir.
26- (25.tezde geçtiği üzere)insan hâlâ Allah’ı onca insan katlediliyor diye inkar ediyorsa bilin ki âmâ ve sağırdır çünkü Allâh onlara güç vermiş kullanıp sorumluluğu yerine getireceğine , acizlik rolü oynayarak insafsızlığını gösteriyor. 27- aklın ve mantığın almadığı işler yapıp sonra akıl ve mantıktan bahseden ikircimli insanlar türü çoğalıyor.
28- (27.tezde geçtiği üzere) bu insan tipi hayvandanda daha aşağıdır çünkü hayvanın aklı var ama düşünemiyor, dili var ama retorik konuşma yapamıyor, her hayvan kendine has Düz ve belirli sesler çıkarıyorlar.
29- Allah her şeyi nizami bir şekilde halketmiştir. (yarattı)
30- (29.tezde geçtiği üzere) bu nizamda korunması için insana emanet edilmiştir. 31- (30.tezde geçtiği üzere) insan sahip çıkmadIğı gibi aksine nizamı bozacak her türlü şey yaptı.
32- (31.tezde geçtiği üzere) bunun suçunu da ya kendinden zayıf insana yükledi ya da Allah’a atfetti.
33- insan bazısı her türlü melanetliği yaptı fakat sorumluluğunu yapamadı.
34- (33.tezde geçtiği üzere) bunun zararını 32.tezde de belirtildiği gibi kabullenmedi.
35- bilim Allah’ın yeryüzünde ilahlığının kanotıdır, bilim islamdan islam bilimden ayrılamaz.
36- (35.tezde geçtiği üzere) bilimle islamı ayrımak ancak cahillerin ve islam hasımlarının işidir.
37-fizikte geçen yer çekimi oluşması yaşama elverişli olduğu içindir.
38- (37.tezde geçtiği üzere) yaşama elverişli olma sebebiyse oksijen ve sudur.
39- (38.tezde geçtiği üzere) oksijen ve şu ise bir çok bileşenden meydana gelmiştir.
40- biyoloji de geçen canlı üremesi iki şekildedir; bir eşeyli üreme, iki eşeysiz üreme.
41- (40.tezde geçtiği üzere) eşeyli üreme de dişi ve erkek vardır, eşeysiz üreme de bölünme vardır bu da pozitif ve negatif bölünür.
42- (41.tezde geçtiği üzere) eşeyli ve eşeysiz üremenin istisnası vardır, misal eşeyli üreyen at Denizi’nin hem erkek hem dişi olması.
43- kimya da geçen periyodik tablo iki kısımdır; doğal madde, yapay madde. 44- (43.tezde geçtiği üzere) yapay olan maddeler doğal maddelerin bileşeniyle oluşmuştur.
45- psikoloji de geçen ruh hali ancak allahı çok zikretmekle elde tutulur.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.