- 123 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
TEZLER -1
Devlet yönetimi üzere 33 tez
Sevgili okurlarım,
bir milleti ayakta tutmak ve hüküm vermek kolay değildir.
hukukla ve adaletle yönetemediğin bir ülkeyi üzerine vebal etme, aksi takdirde o halkın vebali seni perişan eder, sen bu Yola gönül koymuşsan çilesini de çekeceksin.
"kimki beytülmaldan( devlet kasası) çalar çırparsa o devletin tamamından helallik dilemedikçe Allah’ın gazabı başında fır döner, ölümü dâhi ibretlik olur."
ülke kurmak basit iş değil ama çabucak kurulmuş bir ülke de tamamen özgür değildir sebebiyse karşı tarafın ağır antlaşması ile elinden alınmasıdır, velhasılı kelam devlet savaşmakla özgürlük kazanır antlaşmaysa ya savaşı bir müddet durdurmak için ya da karşılıklı şartları kabul etmek içindir.
1- devlet, içinde barındırdığı tüm ırkları ve dinleri ile beraber bir bütündür.
2- devlet, dinde tarafsız olsa bile içinde herhangi bir din mensubunu zedeleyip aşağılayamaz, ihanet etmediği sürece devlet kurumlarından uzaklaştıramaz.
3- devlet, taraflı olduğu müddetçe birliği bozulmaya müsait olup her geçen gün içinde kaos artması kaçınılmaz olur.
4- devletin yönetimi ister; monarşi olsun, oligarşi olsun, parlamenter Olsun, teokrasi olsun, hiyerarşik olsun birbirleri ile aynı olup arada farklılıklar gözetir.
5- devlet, şuur içerisinde olmadıkça huzur beklenmez(burada ki şuur şeytanlık değil yönetimde şuur).
6- ülkenin kurulması şahsiyete atfedilemez Çünkü hiçbir ülke tek bireyle kurulmayıp yönetim sistemi ile başkan olarak bir bireye teslim edilmiştir, bu da ancak sınırlıdır.
7- bir ülke de yoksulluğun belirtisi devletin halkı önemsememesindendir, enflasyonun belirtisi dışa bağlılıktır, kaosun belirtisi birlik ve beraberlik yoktur demektir, muhalefetin ve ya iktidarın halkı önemsememesi satılık olduğu içindir.
8- halk seçtiği insanın kendinden olduğunu bildiği sürece saygı harici köle olmaz
9-kanun ve yasalar düzen ve intizam için vardır
10- yönetim şekilleri sıfat olarak ayrılır; yani,
monarşi: "babadan oğula" burada insandır yöneten fakat sıfatı padişah çocuğu olmasıdır
oligarşi: "bir topluluğun yönetmesi" Sıfatı bir grup insanın yönetmesi
hiyararsi: "ordunun yönetmesi" Sıfatı askeriyeye mensup birinin olması
teokrasi: "din adamlarının yönetmesi" Sıfatı herhangi bir din mensubu oLması
unutmA insanı şekillendiren sıfATIdır.
11- halk, yönetim aleyhlerine döndüğünde (yani halka zülüm başladığında, halk arasında karmaşa çıktığı halde müdahale etmemesi gibi) mevcut yönetimi istifa ettirmek haklarıdır.
12- ülke, 3 bileşen ile bİrleşmedik sürece ülke denmez. Bu üç bileşen; halk, hükümet ve din.
13- (12. Tezde de geçtiği gibi) yöneten, yönetilen ve din; ne yöneten zalim olmalı ne yönetilen nankör olmalı ne de din hurafelere ve siyaset dinciliğine açık olmalı.
14- halk evlât, devlette ebeveyn gibidir; devlet halkı yönlendirmediği sürecek dağılır, yanlış yönlendirdiği müddetçe cahillik çoğalır.
15- devletin malını çıkar için kullananlar en ağır cezayı almalıdır, her suçun cezası cayana kadar ağır olmaLı.
16- her ülkenin kurucu ekipi vardı/var ve varolacak. (6.tezde de söylediğim gibi ülkenin kurulması şahsiyete affedilemez)
ülke varolduğu sürece baYrağın, sınırın, özgürlüğün vardır fakat
Bunları bir madde karşılığında ve yahut feragat ederek vermek yarı özgür (izin almakla yapılan) yapar.
17- güçlü ya da güçsüz ülke yoktur, bunun nazarında aklını kullanan ve aklını satan ülkeler vardır. Aklını kullanan ülke zalimse zarar verir Merhametliyse yarar verir, aklını satan ülkelerse herşeye kanar ve boyun eğer.
18- (9 tezde de geçtiği gibi ) nizam ve intizam için kanun şart aksi takdirde millet başına buyruk olur,
herkes kafasına göre hareket eder.
ülkEyi kısma ayırıp hangi taraf kanuna uyuyor ve ya uymuyor diye tespit ettikten sonra ona göre kısımlarda sıkı yahut esnek yönetimi ifa etmektir.
19- (8. Tezde olduğu gibi) hukuk sistemi de şahsi değil umumidir, yönetici dahi kendisi için hukuk sistemini işgal edemez, kanun halk için vardır şahsi nefis için değil.
20- seçme ve seçilme hakkı eğitimsiz kimseler için değil Eğitimli ve araştırmaya meraklı olanlar içindir, çünkü gözü açık halk asla kandırılamaz. 21- (20.tezin) oluşması için eğitim zorunlu olmalıdır. (Burada ki zorunluluk kısır döngü eğitim yahut üniversiteye kadar tekdüze eğitim değil özgün eğitim sistemi)
22- devletin malı ve mülkü halkın ortak hakkıdır çünkü bir toprak için nice insan kan döküyor. (6.tezde de geçtiği gibi bir ülkE de şahsiyet mesele edilmEdiği gibi ülkenin yönetimine geçende sahiplenemez devlet malını satamaz) 23- bir devletin meclisinde bölücü bir topluluk temsil edilemez, edildiği sürece devletin cellatı kendisidir.
24- adalet, (18.tezde geçtiği üzere) İslam üzere olması evlâdır, çünkü adâlet sistemi ancak ve ancak İslam’da mevcuttur.
25- (19.tezde bahsi geçen hukuk sistemi) aklı selim, adaletli, merhametli ve vatansever bir komite teşkil edilip göreve getirilmesi esas alınmasıdır.
26- (6.tezde geçtiği üzere) devletin yönetim sistemiNi yönetecek aklı selim insan esas alınmalıdır aksi takdirde devletin başkanlığını kendi lehi için meşgul eder, beytülmalı kendisi ve tebaı için harcar.
27- (1.tezde geçtiği üzere) devlet kavramında ayrım yoktur aksine birleştircİdir.
28- devlet içinde; üst makamdan memura kadar kitap okumayı mecburlaştırmak şarttır.
29- (21.tezde geçtiği üzere) millete tekdüze eğitim değil de yeteneğine göre eğitim vermesi esas alınmalıdır, bunun temeli ilkokuldan atılıp lise de "öğrenci yetenek kayıt defterine "göre okutulması esas alınmalıdır.
30- (29.tezde geçtiği üzere) eğitim lisede dahil 4’de ayrılmalı; 1-) harbiye okulu 2-) memuriyet okulu 3-) esnaflık okulu 4-) öğretmenlik okulu
31- ekonomi serbest olsa dahi denetim şarttır çünkü milleti Zor duruma sokacak kişilere ve fahiş fiyaTa engel olmak için. 32- (31.tezde geçtiği üzere) bu kimselere mahal vermek millete ve vatana ihanettir.
33- (geri de geçen bütün tezler üzere) millet ve devlet eşittir,seçilen seçenden üstün değildir,
seçileNden ister iktidar olsun ister muhalefet olsun tarafsız olması şarattır çünkü yalansız ve iftirasız eleştirmek haktır, partiler halkı bölmek için değil birleştirmek için olmalıdır aksi takdirde bölen partiler lağvedilmelidir, vatana karşı bölücü olan hiçbir grubun partilenmesine müsaade edilmemelidir aksi takdirde güçlenip iktidara geçebilir.
Kader ve irade bileşeni üzere 6 tez
Sevgili okurlarım,
Kader ve irade bileşeni isyan ettiriyorsa bilinki sizin Allahla olan inanç bağlantınız zayıftır,
çünkü Allah’a inancınız kuvvetli olsaydı tevekkül ederdiniz, üstelik tevekkülü kula kulluk etmekle karıştırıp karşı çıkmazdınız.
Hayat bazan kaderi tek seçenekle sunar ki sizi doğru Yola iletmek için,
bazan birden çok seçenekle gelir buna irade denir ki hakikat basiretin yüksekse seçenekler arasında hakkı bulursun,basiretin zayıfsa bulmak güçtür.
Kader çoğunlukla Bizim elimizde velakin kullanmamız sıfır, unutma bazan doğru gidiyorum sanırsın ama sanmaktan başka bir şey değildir.
1- kader ve irade bileşendir ayrılamaz.
2- (1.tezde geçtiği üzere) bazan kader mecburi kılınır lakin böyle olması bileşiği çözmez, kader Allah’ın ilminden" ilim" bölümüne aittir, Allah kulunu imtihan eder lakin eziyet etmez
3- irade Allah’ın verdiği seçenekler, kaderse Allahın tüm seçeneği kapatıp tek seçeneğin önünü açmasıdır.
4- kadere edilen isyan kendine zarardan başka bir şey değildir çünkü sen Allah’a güvenseydin Allah’ın imtihan ettiğini ve mükâfatını vereceğini bilirdin
5- (4.tezde geçtiği üzere) kadere isyanı ancak Allah’la bağını kesen sekülerliği hat safhaya ulaşmış(materyalci) insan yapar.
unutma sen ister materyalci olur ister spiritüelizm ol hak neyse o işler, senin görevin uymaktır, ancak geride geçtiği gibi akıl tahtına şeytanî varlık oturmuşsa senin tek yapacağın tekebbürlük.
6- beşerden örnek verecek olursak nasıl ki askerî hiyerarşi de emir neyse bu kavramda da odur, yaparsan lehine, yapmazsan aleyhine lakin bu kavramın sahibi merhametlidir ki tövbe etmenle bağışlar.
Aşk üzere 4 tez
Sevgili okurlarım,
aşk mükemmel bir duygu lakin içinde saflık,dürüstlük, huzur gibi İyi bileşenler olursa işte bu gerçektir.
İnsanın bu aşkı tatması için ilk ilahi aşkı tatması lazım, çünkü ilahi aşk özdür kötü bileşenlerden arındırır .
nasıl ki madden insanın en önemli bileşeni su ise manende en önemli bileşeni aşktır.
sevmekten yana talihsiz olup tövbe edenlerin bile içinde aşka dair bir uhde var; sevmek istiyor lakin içinde ki o zarar görmüş, kötülüğe maruz kalmış
Olan genç stemiyor,
sen istedikçe o engelliyor.
"Sevmek güzel fakat ehline denk gelince."
1- aşkın bileşeninden; dürüstlük,saygı, samimiyet, yardımlaşma,saflık gibi bileşenlER ilişkinin vazgeçilmezidir.
2- 1.tezde geçtiği üzere) aşkın yolu ilk önce ilahi aşkta tertemiz yıkamak, sonra kalpte yaşamaktır.
3- aşk özünde temiz, kirleten insandır, velakin temiz insanda aşkı kirletmez, kimki bir şahıs üzerinden aşktan nefret ederse
bilin ki bilinçsiz bir bireydir ve kimki bir kişi yüzünden diğer bireyleri de aynı görürse basireti kapalıdır çünkü ayırt etmek ancak basiret işidir.
4- unutma ki aşkı tadan zaten aldatmaz, aldatan aşktan anlamaz
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.