- 124 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Bir Derdin Olmalı
“Derdi olan insan okur,derdi olmayan insan da okuyarak dert sahibi olur.” diyor Rasim Özdenören.Evet, bizim bir derdimiz olmalı.Az önce caminin minarelerinden yanık bir sala sesi geliyordu Belki çoğumuz sıranın bir gün bize de geleceğini bildiğimiz halde ölümün herkesin basında olduğunu bildiğimiz halde pek umursamaz olabiliyoruz Varlık sebebimizi unutup ana yoldan hedefimizden çıkıp tali yollarda ömrümüzü boşa tüketebiliyoruz.Bizler okuyarak bilgi sahibi olacağız Okuduklarımızı içselleştirip şuur haline getireceğiz ve dünya hayatını da ahiret hayatını saadete dönüştürme gayreti içinde olacağız inşaallah Allah (cc) cemildir.Güzeli ve işini güzel yapanı sever.Mimar Sinanı hepimiz duymuşuzdur Size onun ustalık eseri Selimiye Camiiyi örnek vererek ne söylemek istediğimi somutlamak isterim Bir gün şereflerden birinin merdivenlerinde bir sıkıntı olmuş O kısmı tadilat yapmak için taşlari yerinden çıkarmışlar Bakmışlar ki taşların insanlar tarafından görünmeyen kısımlarda da insanlar tarafından görünen yüzeyleri gibi taşlar ince işçiliklerle işlenmiş Düşünün kimsenin görmediği bilmediği kısımlar da aynı görünen yüzeyleri gibi albenili işlenmiş Şimdi gelelim cemil olan Rabbimizin halk ettiği eserlere bir göz atalım Hepimiz HD ekranlarda belgesel izlemiştir her biri musavvir olan Rabbimizin yarattığı varlık alanına çıkardığı eserler Teknolojinin ve bilimin de gelişmesiyle denizlerin binlerce metre derinliğinde insanların yüksek teknoloji kullanarak ulaşabildiği derinliklerde kameraların sadece önlerini aydınlatabildiği derinliklerde de binlerce rengarenk her biri özenle nakışlarmış balıklara canlılara rastlanılıyor Eğer bu teknoloji olmasaydı dünya var oldu beri yaşayan bu canlıları biz bilmeyecektik Ama Rabbimiz denizlerin zifiri karanlıklarda kimsenin görmediği yerlerde de güzellikler yaratıyor Peki bizler bir işin başını tutan bizler işlerimizi güzel yapıyor muyuz? Talebe talebeliğini muallim muallimliğini doktor doktorluğunu müteahhit müteahhitliğini yöneten yönettiği emri altındaki memurlarına karşı görevini bu şuurla yapabiliyor mu? Yunus Emre ne güzel izah etmiş : "Görenedir görene/Köre nedir köre ne?” Evet, bizler ..Okuyalim...Okudukça derdimiz artsın...Okudukça Rabbimizi Rabbimizi tanıyıp Onun yolunda hayat sürelim inşaallah ..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.